Her kan dere diskutere alt som har å gjøre med yrke og karriere.
Å starte eget?
15:32 17.03.2008
heia, er nå hjemme med min 3,5 md gamle jente. HAr enda en stund igjen av permisjonen og grubler fælt på om jeg skal starte egen butikk. HAr to år på BI så har ikke fullført bachelorenmin, men det å gå tilbake frister ikke også det å gå til en jobb bare for penga frister heller ikke... Det er jo en risiko og mye man skal ta fatt i. Dessuten blir det mindre tid til lillejenta... dette er vanskelig, noen me erfaringer?
Anonym
Sv: Å starte eget?
02:50 31.03.2008
I utgangspunktet vil jeg kanskje anbefale å forsette utdannelsen din. Er jo mye nyttig du lærer som du kan dra nytte av senere, særlig med tanke på at du går med en liten gründerspire i magen.
Sammenlignet med jobb er det jo mer fleksibelt å studere samtidig som man har barn. Er jo ikke fulle dager med forelesninger og er du av den effektive typen får du det fint til.
Om du virkelig ønsker å satse på noe eget, kan det være lurt å spare opp litt penger først. 100 000 kroner er ofte å anse som en magisk grense. Da har du mulighet til å starte et AS, hvilket innebærer muligheten til å få inn investorer. Du vil da stå mye sterkere økonomisk og ha langt flere muligheter, og også langt større sjanse for å oppnå suksess.
Om du ikke har så mye kapital kan nettbutikk være et startsted. Om du er flittig og god på å markedsføre deg selv, kan du tjene deg opp noen penger du kan bruke på å etterhvert utvide til også en fysisk butikk, om det er det du mest ønsker.
Bare noen tanker i fra meg.
Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem