Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Yrke og karriere

Her kan dere diskutere alt som har å gjøre med yrke og karriere.
Spesialpedagog
20:32 19.03.2008
Jeg har lyst å ta master i spes.ped etter jeg er ferdig med førskolelærerutdanningen. Synes det høres spennende ut å kunne jobbe med barn med spesielle behov osv. Etter det jeg har forstått så har man da muligheter til å jobbe ulike steder som feks pp-tjeneste, i barnehager og andre steder hvor det finnes barn som trenger ekstra hjelp....?

Noen her som er spesialpedagoger? Hvilke arbeidsoppgaver har dere? Er det lett å få fast jobb? Hvordan er lønnen? (ikke at lønn er så viktig for meg, men greit å vite sånn ca likevel da. :o) )
Anonym
Sv: Spesialpedagog
23:04 13.06.2008
hvis du vil jobbe direkte med barn, så kvalifiserer du jo for en jobb som spesialpedagog i barnehage. Ofte er de organisert i en egen tjeneste innad i kommunen, da barnehager ikke følger opplæringsloven, bortsett fra paragrafen om spesialpedagogisk hjelp, som også kan omfatte barn som ikke går i barnehage.

Ellers går det an å jobbe som rådgiver i PPT, men det er en mer indirekte jobb og krever endel saksbehandling. Det krever også at en er interessert å jobbe mer med systemet rundt barnet.
En vil også møte mange forskjellige mennesker og være ute på forskjellige skoler og barnehager. Det kan av og til være en belastning, men ofte gir det bare en god variasjon.

Jobber selv som rådgiver i PPT, og skulle noen ganger ønske at jobben var mer forutsigbar :)
Jeg tjener greit
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------