Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Prematurdebatten

Når begynner de å smile?
17:44 20.03.2008
Har en gutt på nå 2,5 mnd (født 7 uker for tidlig - så han er vel strengt tatt 1 mnd nå). Han har smilt det jeg TROR er sosialt smil to ganger, da med noen ukers mellomrom - lurer imidlertid på når jeg kan forvente at han smiler og ler ordentlig.. Han ble født 33+1 og var da stor: 43 cm og 2615 g. Han har vokst masse og sist vi veide ham (to uker siden) veide han 4880 g - spiser masse og er sånn sett "stor" men er ikke så flink til/interessert i å feste blikket.
Burde jeg være bekymret? Håper på svar
Krolla og Theodor
Sv: Når begynner de å smile?
21:18 21.03.2008
Hei!

Min gutt ble også født i uke 33+1, 1875g/42 cm. Han smilte da han var 13 uker, lo noe senere.

Brukte lang tid på å lære å rulle, tror han var ca 9 mnd da han begynte. Nå er han snart 14 mnd, veier nesten 12 kg og har begynt å ta sine første stavrende skritt. De siste månedene har gått med stormskritt!!

Du trenger garantert ikke bekymre deg, ihvertfall ikke før han er 2 mnd korrigert.
Pellerina
23:14 21.03.2008
Gutten min er født i uke 33+0. Han veide 2320 og var 46cm.
Mener og huske at han var rundt 7 uker da han begynte og smile ordentlig. Det tok lang tid før han begynte og le. Han lo liksom stille. Da han var rundt 5-6mnd lo han med lyd. Husker ikke helt når han festet blikket men tror det begynte og komme rundt 6uker.
Alderen jeg oppgir er ukorigert

Gutten min har også vokst fort. Nå er han 7mnd og på 6mnd kontrollen veide han 7065. Merker nesten ikke noe forskjell på han og jevnaldrene. Han rullet da han var nesten 5mnd. Men er jo veldig individuelt hvordan de utvikler seg. Trenger nok ikke og bekymre deg. Synes det høres normalt ut jeg. Og det er jo ikke uvanlig at de henger litt etter.
*Vero*87
21:07 26.04.2008
Syns det høres flott ut med gutten din, jeg! Det er jo individuellt både med premature og fullbårne:) Jentene mine kom 11 uker for tidlig, minstejenta tok det lengst tid med, hun smilte da hun var 13 uker først, og lo ikke før hun var 7 mnd. Men utrolig verdt å vente på:)
bissen
22:49 26.04.2008
Lillegutt født 6 uker for tidlig smilte da han var 9 uker..

Deres var jo veldig stor da han kom til verden alikevel.. Våres avr 2640g og 45 cm da han kom.. Nå 3 mndr gammel så øver han litt på å le.. babler og snakker masse.. Lager hyl på innpust i iver.. (veldig morsomt å høre på)
Var hele 6360g og 58,5 cm på kontrollen.. Så han har blitt en stor og god gutt..

Min elsker å sitte i vippestolen og se på bildene på veggen.. Kan gø'e til dem lenge.. Holder ikke leker enda, men slår etter de på babygymmen.
Nå han er lei av å ligge på magen bekker han seg over å siden slik at han havner på ryggen i stedet.. Viser ingen tegn til å rulle andre veien, men foretrekker da faktisk magen han da..

Alt kommer etter hvert. Jenta mi kom også 6 uker før tiden, så jeg VET, at helt såmm plutselig har vi viltre 3 åringer som klatrer høyt og lavt og forteller med største iver.. :)

Sfinx'n
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------