Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Prematurdebatten

Var du på Nyfødt int på Buskerud sentralsykehus nov -07?
22:44 21.03.2008
Jeg fødte en jente 10 uker for tidlig, Hanna. Det var noen små gutter der samtidig som oss, Benjamin, Mio og Jonathan. Lurer bare på om mødrene er inne her.. Lurer på hvordan det går med dere..
mor til to prinsesser
Sv: Var du på Nyfødt int på Buskerud sentralsykehus nov -07?
20:45 23.03.2008
Hallo.

Dessverre er ikke jeg en av de du leter etter men ville svare deg forde.

Jeg fødte også i Drammen, jan 07, en gutt som også kom 10 uker for tidlig.
Jeg vill anbefale deg på det sterkeste og prøve å få kontakt med de som var der samtidig som deg.
Det har jeg og vi er en gjeng som treffes jevnlig. Det startet med 4 barn, så var det flere som var på sykehuset sammen med oss som også ville være med, og nå er vi 8 barn. Det er kjempefint å treffe noen som er i samme situasjon og når barna blir større vil de få masse glede av det.
Håper det går bra med jenta di.

Er du fra Drammen forresten?

klem
hohoo
21:25 25.03.2008
Hei
Jeg er fra Hønefoss jeg...
Det går bra med jenta mi, hun er litt dårlig til å spise, så det er hovedbekymringen (noe må det jo være :-) )
Går det bra med gutten din?
Jeg fødte en jente prematurt i uke 27,5 i -04 (går også bra med henne), så vi har hatt vår tid på drammen, Det er en kjempe alreit avdeling, synes ikke du og? var det i 5 uker nå siste gang. Hvor lenge var dere der?
Er du fra drammen?

mor til to prinsesser
09:10 27.03.2008
Hallo igjen

Ja, jeg er fra drammen.
Gutten min har det strålende. Han er ca 10 kg og 78 cm lang. Har vært ganske tidlig ute med det meste og begynte og gå da han var litt over 13 mnd, ca 11 korr. Og nå sier han stadig nye ord.
Vi har ikke hatt noe problemer etter fødselen og føler oss kjempeheldige.
Jeg fullammet han da han var 2 uker og ammer faktisk fortsatt. Og takk og lov så er han glad i å spise. Ammer du? evt får hun noe annet enn melk. Ikke moro når barn ikke vil spise:(
Tiden på sykehuset var fin, masse følelser, men sitter bare igjen med gode minner, mange koselige og dyktige ansatte. Vi var på sykehuset i 3 uker. Dr Atle Moen sa vi kunne dra så tidlig (uke33), selv om det var mot hans prinsipper som sier ikke hjem før uke34.

I går var vi på innebadet og lillegutt synes det er så moro, storkoser seg i vannet.

masse lykke til med begge jentene
klem

hohoo
23:41 28.03.2008
Hei
Så fint det går så bra!
Jeg ammer, men er så stressa på å få i henne så mye som mulig, at det er ofte jeg tilbyr mme etterpå. Jeg mista melken forrige gang, så eldstemann fikk bare mme, så har ikke kviet meg for å gi litt tillegg til yngstemann.
Håper det fortsetter å gå bra med oss og, at spisingen ikke blir værre iallefall. Går bare opp 100 gr per uke.
Den elste frøkna spiste bra med melk, men har alltid vært småspist med fast føde. Hun er ikke så stor, 93 cm og 14 kilo, 3 1/2 år, men helt fin ellers. Hadde en tøff vinter forrige sesong, da hadde hun 6 lungebetennelser, men denne vinteren har hun kun hatt en.
Lykke til videre med dere og!
klem
mor til to prinsesser
11:29 2.04.2008
Hei. Vi var der en liten tur... Egentlig var vel det bare i oktober det da... Lillegutt er født 27.10 5 uker før terminen så det ble bare et par dager på intensiven og 12 på barsel etterpå. Heldig sånn - i forhold til mange av dere andre! Men likevel - det var en tøff tid.
Når i november er Hanna født da?
Fiona-
22:12 3.04.2008
Hei. Hanna er født 27.10 hun også.. Så da var vi nok der samtidig. Hva heter barnet ditt? Vi lå på kuvøserommet, innerst ved vinduet og pc`n. Hvis dere var der veldig kort så er det mulig jeg ikke husker dere, var litt i ørska de første dagene..
mor til to prinsesser
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------