Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barnestelldebatten

Bade hver dag?
15:05 22.03.2008
På sykehuset sa barnepleieren at vi skulle bade gutten vår hver dag, så det har vi gjort.. Leser her at det er mange som bader annenhver-tredjehver dag. Er det noen ulemper med å bade hver dag? Bruker kun olje i badevannet.
Anonym
Sv: Bade hver dag?
17:59 22.03.2008
Eneste jeg har hørt er at de kan bi tørre i huden av å bade ofte. Jeg bader jentene hver 3 dag ca. Synes det er greit.
Sito15 (fått to prinsesser):-)
23:10 28.03.2008
At de skal bades hver dag er veldig gammeldags tankegang. Jeg fikk beskjed om at det holdt lenge hvis babyen ble badet en gang i uka. Huden blir fort tørr hvis de bades for ofte!
Anonym
11:46 2.04.2008
vi badar 2 gånger i uka nu och bejbi är 4,5 mån! blir nog oftare sen.....
_anna_
23:05 2.04.2008
Jeg har badet min annenhver dag eller hver 3 dag innimellom. Og d funker bra for oss. Han er 10 mnd nå. Storesøster som er 5 år nå, fikk aldri badet fra hun var 7 mnd til 1,5 år fordi hun lå i skinner pga hoftedysplasi. Måtte vaskes med klut. Og jeg må si at hun har alltid hatt helt fantastisk hud, så tror d er bra og ikke bade hver eneste dag. Men hvis barnet ditt ikke får tørr hud og dere trives med d så ser jeg ikke noe galt i å fortsette med d.
Stine*Mor
15:01 10.04.2008
Vi bader snuppa hver dag som en del av det daglige leggeritualet. Ikke av noen annen grunn enn at hun storkoser seg når hun blir badet. *Hadde hun ikke likt det hadde vi nok ikke gjort det mer enn 2-3 ganger i uka ellere ved behov.
kari kari kari
21:36 10.04.2008
vi bader jenta vår ca en gang i uken,det kan bli 2 eller 3 ganger av og ti men det er som regel 1 gang... gjorde det med første mann også så det gikk bra=)
vaker henne med klut hver dag også "spyler" vi henne i vasken nedentil og på stumpen hver morgen hehe...
Anonym
10:55 21.04.2008
Jeg bader han ca hver tredje dag, men på sykehuset sa de det holdt med en gang i uka.
camosilla
17:19 3.05.2008
Vi bader sønnen får på 7 mnd ca en gang i uken. (oftere såklart hvis han har spydd eller driti seg ut av bleia)

Når jeg var baby fikk moren min beskjed om å bade meg hver dag, å huden min er kjempe sart og blir fort tør. Sliter også en del med underlivet, altså, blir fort i ubalanse.

Pratet med legen min å han er ganske sikker på at det er fordi jeg ble så mye badet og vasket når jeg var liten...

Anonym
23:55 2.07.2008
bader pia min et par ganger i uka ca. Vasker henne ellers der hun blir fort skitten; Halsgrop, hendene, osv. daglig.
mamman til lille Aila
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------