Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Funksjonshemmede/kronisk syke barn.

Til deg som svarte på mitt innlegg den 24/3 ang. sykdom i graviditeten
16:01 26.03.2008
Jeg tenker på deg som også var syk i uke 5 av graviditeten.
Kan hende du ikke er så ofte på forumet her, men jeg ville sette stor pris på om du kunne svare hvis du leser dette.

Limer her inn siste innlegget mitt :

Hei, tusen takk for svar :)
Til deg som var syk i uke 5 (som jeg er nå), får jeg lov til å spørre om hvilke skader det dreier seg om og om de eventuelt kunne ses på ultralyd? Var det ryggmargsbrokk?
Visste dere om skadene før fødselen? Det er jo ofte hensiktsmessig å vite tidlig med tanke på evt. keisersnitt og behandling like etter fødselen.
Da jeg var syk i uke 6 i forrige graviditet passer det godt med hjertefeil på det utviklingsstadiet, men jeg lurer på hva jeg evt. kan forvente meg ved sykdom i uke 5 - selv om risikoen nok ikke er altfor stor. Som en av de andre her nevnte, det hadde nok vært kjent hvis det var risiko for skade, men jeg tror likevel man ikke vet nok enda til å utelukke at det er en mindre risiko.

bebes

PS! I mellomtiden har jeg undersøkt nærmere på nettet og funnet flere undersøkelser som konkluderer med økt risiko for skader hvis mor har høy feber/influensa tidlig i graviditeten. Dette har gjort meg mer bekymret og jeg ønsker å finne ut om det kan være noe galt, bl.a ved tidlig ultralyd.
bebes
Sv: Til deg som svarte på mitt innlegg den 24/3 ang. sykdom i graviditeten
18:05 26.03.2008
Jeg er ikke den du søker. Men tenkte jeg kunne si at du får tidlig UL om du ber om det pga slik bekymring. Jeg fikk det i uke 7 fordi jeg et par mnd før, hadde mistet i uke 7..... Bare for å se at hjertet slo...
Anonym
00:14 15.04.2008
Hei!
Det var jeg som svarte deg. Jeg er ikke her inne så ofte, som du kanskje har skjønt. Helt greit at du spør, skal svare så godt jeg kan. Ja, det er blant annet ryggmargsbrokk og vannhode jenta vår har. Ultralyd uke 18 (eller var det 19?) så helt fin ut. Tilfeldigvis måtte jeg ta ny ultralyd uke 29, og da viste det seg at ikke alt var helt som det skulle. Ble fulgt opp med ultralyder inne på riksen ukentlig, for å se hvordan det stod til med babyen, og for å følge med hvor hun hadde det best (inni magen, eller ut for operasjoner). Keisersnitt ble tatt på riksen noen uker før termin, og det var et stort team som stod klare til å ta seg så godt av vesla som det kunne la seg gjøre. Fem timer gammel fikk hun lukket ryggmargsbrokket. Det fine med å vite om alt dette på forhånd, var at alt ble lagt godt til rette på riksen. Og vi foreldre fikk god tid til å sette oss inn i diagnoser, og sjokket ble mye mindre enn det ville vært om vi ikke hadde visst noe på forhånd.
Hvis du vil ta tidlig ultralyd, må du nesten spørre deg selv litt hvorfor du vil det? Jeg er veldig glad at vi ikke visste noe før uke 29, for hadde vi fått vite noe på første ultralyd, ville jeg personlig følt meg veldig presset til å ta abort. Og det var noe som jeg absolutt ikke ville.
Har du vært på ultralyd nå, kanskje? Ser det er noen uker siden du skrev her inne. Håper det går bra med dere! Klem.
Anonym
13:41 18.04.2008
Noen andre jeg kjenner til fikk greie på ryggmargsbrokk på vanlig ultralyd. De ble oppfordret til abort. Så vær litt bevist på hva du ønsker å vit, hvilke konsekvenser skal svaret få....
triologi
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------