Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

April 2007 Klubben

Her kan dere som har født i denne måneden utveksle erfaringer og gode råd med hverandre.
Spiser 6mnd middagsglass enda... flere???
23:50 26.03.2008
Marius ( 10 1/2mnd )brekker seg og kaster opp av 8mnd middagsglass med biter i. Virker som han er skikkelig sensibel mot "biter" i maten.
Ikke så lett med brødskiver og annet heller...

Andre?

Tips?

Prøver sakte men sikkkert å venne han til "biter" men det ender som regel med at ALT kommer i retur
MÅNS (m/lille Marius)
Sv: Spiser 6mnd middagsglass enda... flere???
11:48 27.03.2008
Minstefrøken på 11 1/2 mnd spiser også kun 6mnd middagsglass. Og da kun fra HIPP, for de er ekstra most og flytende i konsistensen. Storefrøken var akkurat lik til hun var godt over året, men da begynte hun plutselig å godta mat med litt biter. Spiste vel "normalt" fra hun var ca. 16-17 mnd, tenker jeg. Noen venter bare litt lenger før de klarer biter, men jeg kan si av erfaring at det går over! :o)
AlmaAta
20:57 27.03.2008
Jeg slet også med overgangen fra 6 mnd. glass til 8. mnd. glass. Det som hjalp meg var å skifte merke. Nestle har større, og flere biter i glassene sine enn hipp og småfolk. Kanskje verdt å prøve? Jenta mi likte veldig godt småfolk sine kjøttkaker i brun saus.
aa11bb22
22:15 27.03.2008
Hei
Sliter her også. Hun bare brekker seg og spiser bare et par-tre skjeer om jeg prøver meg med et 8 mnd glass. Synes Småfolk sine 6 mnd glass har like mye klumper som hipp sine 8 mnd, Hipp er ganske flytende så den er favoritten her, men 6mnd glassene da. Hele riskorn eller mais blir absolutt ikke godtatt. Godt å høre at det går over etter hvert da.
lillesnuppa
10:31 28.03.2008
Så deilig å høre at det er flere! Vi driver med det samme her. Noen 8 mnd glass er greie (nestlè og hipp) Men det er mest 6 mnd glass det går i her. Jenta mi har jo ikke fått noen tenner til å tygge med heller. I tillegg skal hun bare ha middag nå for tiden og ikke grøt eller brød.... Slitsomt. Hun spiser veldig lite. Var syk for litt over en mnd siden. omgangssyke.
I love sarah nicole
22:03 29.03.2008
Vi hadde det samme problemet lenge... Hun brakk seg og kastet opp når det ble biter. men etterhvert gikk det bedre. Vi byttet til hipp glass som jeg ser andre oxo har gjort. Da ble det bedre. Nå vi vår lille og bestemte datter bare ha fiskeboller i hvit saus fra småfolk. Greit nok,

Uansett er det vel ingen vits i å stresse med biter... Vi blandet 6 måned glass med 8 for å få litt variasjon og litt klumper... og etterhvert vender de seg til det. Det er jo heller ikke alle som har munnen full av tenner enda heller. Alt tar tid når det er så masse som skal læres...
sivabeth
18:34 30.03.2008
heldi dokker e som har små som spis middag.. min spis ikke noen form for middag. nekter uansett konsistens eller hjemmelaga/kjøpt. akkurat nu e d e kamp å få i han noe fast føde i d hele tatt. både brødskive og grøt er æsj og kommer ut like fort som d e kommet inn.. e slitsomt
margrethe80-Oskar født 10/4!
19:45 30.03.2008
samme her. går i 6 mnd glass ja. men spiser brød med skorpe tilogmed... forstå det den som kan
mamma til martine og lille
19:24 6.04.2008
Vi har samme problemet.. Utrolig godt å vite at vi ikke er aleine... Svigermor og min egen mor skuler på meg hver gang jeg tar frem glassene med seks mndr på... Jenten må jo få skikkelig mat og skiver får jeg beskjed om. Men det kaster hun bare opp igjen. Takker for god støtte på helsestasjonen...
nybegynner07
22:25 8.04.2008
Jeg har blandet litt 6 og 8mnd glass + at jeg kjører mixen i blender...

Ikke alltid like heldig da heller! BARF- alt opp igjen:(

Men det går bedre m brødskiver/knekkebrød/kjex (bittesmå biter..)
MÅNS (m/lille Marius)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------