Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Dere som fødte mellom uke 37-38...
15:44 27.03.2008
Når jeg leser fødselshistorer hvor barnet er født rundt 3 uker før termin, så virker det som om fødselen alltid starer med vannavgang. Stemmer dette for dere? Jeg er 37+3 i dag og håper jo at fødselen snart begynner, men kan ikke se for meg at noen rier starter iallefall siden jeg "aldri" hører om det rundt denne tiden. Og vannet måtte de ta ved 8 cm ved forrige fødsel, så tviler på at det kommer til å gå også..
Morsomt å høre hvordan deres fødsler startet dere som fødte litt før termin... :-)
Jeg fødte i uke 36+5 (?), 25 dager før termin.
Det var fødsel nr. 2 og ingen av mine fødsler har startet med vannavgang.
Jeg hadde veldig vonde kynnere gjennom store deler av svangerskapet, og trodde riene også bare var kynnere. Men så skulle jeg prøve å legge meg i sengen, og da begynte jeg å blø. Ble hentet i ambulanse og kom inn med 6 cm åpning.
De måtte ta vannet mitt begge gangene:-)
hadde gått med rier i overkant av en uke og fikk noe riedempende mener jeg om kvelden. våkna på natta av veldig tette og sterke rier. klarte så vidt dra i snora for å få hjelp. vannet tok de under snittet
Jeg fødte førstemann to uker før termin og da startet det med vannavgang, riene kom igang med en gang etterpå...
Tredje gang fødte jeg tre uker før termin, og startet med masse maserier som påvirket mormunnen. Var på vanlig kontroll hos jordmor på helsestasjonen og hun sendte meg videre til sykehuset for å ta ctg siden pulsen var litt for jevn. Hadde da 3 cm åpning så de tok vannet for å få fortgang, fikk riestimulerende drypp 5 timer senere, da hadde jeg 5 cm åpning, og 5 timer senere var hun ute...
nå vet jeg ikke om det virkelig var stresset som utløste fødselen men det begynte med rier som ble kraftigere og kraftigere , kom på sykehuset med 4 cm åpning men da hadde ikke vannet gått.. det ble tatt av jm på sykehuset men husker absolutt ikke hvor lenge før snuppa ble født. Når har du termin ? ;)
Jeg har termin 16. april, og har vært 80 % sykmeldt siden uke 29 da slimproppen gikk og jeg hadde masse kynnere. Legen fikk nesten ikke målt symfysen siden kynnerene kom så fort jeg beveget meg.
Jeg blir satt igang 17. april hvis jeg ikke har født innen da, og siden jeg ble satt igang forrige gang også så hadde det vært litt artig å oppleve at fødselen starter av seg selv denne gangen.. :-)
Tusen takk for at dere vil dele deres opplevelser!
Fødte 22 dager før termin. Startet med rier klokken 03.00, jenta ute 07.34. Rierna var vondere en første gang, vet ikke om det har noe å gjøre med at det var så pass før termin.
Er det det som hjelper?? Hørtes slitsomt ut siden det stråler noe vannvittig nedover på innsiden av lårene og underlivet bare når jeg går tur ute.. Måtte løpe de siste 30 meterne til trikken i dag og tror ikke det var noe særlig til syn altså.. :-)
Hehe, skal visst hjelpe med sterk kaffe, mye kanel, fersk annanas, sex, varm dusj og massasje av brystene m.m. Så hvis du gjør alt får du det kanskje igang=)
Jeg fødte i uke 34, så det er jo en del tidligere enn det du spør om, men fødselen startet med vannavgang. Vannet kom jevnt og trutt, og jeg klarte å holde det igjen, så jeg trodde først jeg tisset. Men etter 5-10 minutter med tissing forsto jeg jo at det var noe annet på gang.