Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Frekke svar
15:55 27.03.2008
Dere som svarer så frekt på noen innlegg; snakker dere frekt til folk dere snakker med til daglig også ?
Jeg er på ingen måte hårsår, så om noen gidder å ta seg bryet med å være frekke i mine innlegg, må de jo bare kaste bort energien sin på det - siden det tydelig gir dem noe.
(men jeg vender ikke det andre kinnet til, heller:-D)
Men jeg skjønner ikke vitsen ? Hva skal det være godt for ? Det kommer jo ikke noe positivt ut av det, vel ? Hverken for egen eller andres del...?
Nå tenker jeg ikke på å være direkte og/eller ærlig, men bare frekk og destruktiv.
Det blir så latterlig.
Er ikke alle her av positive grunner ?
Hva er frekt da? Vet jeg kan virke litt kontant skriftig....men ikke frekt ment...og siden du ikke kjenner meg så bør du heller ikke "ta deg nær", men kansje det kan si ne om hvordan folk du faktisk har noe med til daglig oppfatter ting?
Ja, hva er frekt....
Folk har ulik grense for hva man oppfatter som frekt, så det er jo litt vanskelig å svare på - men for min del er det aldri noe tvil når folk er frekke.
De svarer noe dritt fordi det gjør dem godt, eller for en eller annen annen grunn jeg ikke aner.
Ut i fra svaret ditt, Ugla, virker det som om du tror jeg sikter til deg. Følte du deg frekk, hehe ?
Jeg siktet IKKE til dine svar, jeg syns du veldig virker koselig og ærlig.
Og som sagt; jeg tar meg ikke nær, men jeg syns mer det er trist og unødvendig. Og jeg mener selvføglelig at det skal være rom for alle meninger, og ulike måter å ytre dem på.
Noen svar er bare meningsløse og rett og slett frekke, og det er de jg reagerer på. Skjønner ikke at det gir folk noe!!
Enkelte ganger blir innlegg tolket frekke fordi det rett og slett er vanskelig å gjøre seg nøyaktig forstått på et nettforum. Men ofte er det nok slik at folk svarer her i en tone de neppe ville brukt i virkeligheten...
internett er nå en gang internett, og jeg gir stort sett bæng :) Har dessverre blitt utsatt for frekkheter selv og syns det er trist når det skjer, men jeg synker aldri selv ned på det nivået.
Jeg syns forøvrig det stadig klages over hvor fælt dette nettstedet er blitt og hvor mye surt det er. Skjønner ikke helt dette jeg... det er jo bare å overse dritten og fokusere på underholdnignsverdien i det hele :) For min del syns jeg klaginga (og jeg mener IKKE ditt innlegg, Mami!) bidrar til det sure.
Ja, det kan være vanskelig å tolke noen svar, og ofte skulle jeg hatt noen ansiktsutrykk ved svarene.
Men de svarene som irriterer meg er de som OSER frekkhet og meningsløshet.
Det er mange som svarer veldig nedlatende her inne, og noen få som er direkte usaklige og frekke. Men jeg synes man skal ha takhøyde nok til å tåle hverandres meninger, såfremt det ikke er grove personangrep.
Jeg er nok faktisk hyggeligere her inne enn i den virkelige verden!
Jeg oppfattes veldig rett frem og til tider litt ufin irl, men liker å utrykke meg skriftlig og tror iallefall selv at jeg er god til det.
Men de gangene jeg svarer sånn her inne blir det noenganger oversett, andre ganger feiltolket.
Så det er jo mange faktorer som spiller inn, også hvor hårsår "mottaker" av budskapet er...
Synes ikke folk er så frekke her, med tanke på antallet som bruker sidene og at en anonymisert her i større grad enn en del koseforum pga. tempoet og at profilene ikke er synlig.
Det er ikke min oppfatning at man er frekk bare man er uenig med HI, men har sett at noen opplever det sånn.
Om det er en "allmenn" oppfatning her på DIB, vet jeg ikke noe om!
Det to vidt forskjellige ting å være uenig, og gi et svar deretter, og å bare være frekk for å være frekk, - syns jeg:-)
Jeg syns ikke heller at folk generelt er frekke her, men jeg reagerer på de få svarene som er absurd frekke.
Det blir bare så latterlig meningsløst, og forstår ikke at det kan gi noe glede ??