og jeg trodde at til og med jeg skulle klare det... men neida. Jeg legger opp 105 mask på rundpinne 3 og strikker 1 pinne rundt før jeg begynner på 2 rett 3 vrang rundt og rundt.
Det som da skjer er at alt vrenger seg på en måte når jeg har strikket noen runder. og når jeg er kommet så langt at jeg skal bytte til pinne 3.5 skjønner jeg ingenting for uansett hvordan jeg vrir og vender så blir det ikke rett:o(:o(:o( åhhhh!!!! så irriterende - så skjønner jeg bare ikke hva jeg gjør feil
Sv: Kan noen være å snill og hjelpe meg? Har begynt på denne strikkelua 4 ganger nå:o( alt bare vrenger seg!
16:24 27.03.2008
Skal prøve å hjelpe deg :)
Hva mener du med at det vrenger seg? Er det selve det du har strikket? I så fall må du se over etter at du har lagt opp at det ikke er "krøll" på maskene dine om du forstår?
Sv: Kan noen være å snill og hjelpe meg? Har begynt på denne strikkelua 4 ganger nå:o( alt bare vrenger seg!
16:24 27.03.2008
Når du skal begynne å strikke så må du følge hele raden rundt pinnen og passe på at alt er riktig, og at det ikke har snurret seg på pinnen når du har lagt opp.
For hvis det har det så må du vri det sånn at det blir rett fra den ene enden av pinnen til den andre enden, ellers vil hele arbeidet vrenge seg, og det kan du ikk få opp igjen når du først har strikket endene sammen :)
16:56 27.03.2008
Det har eg også gjort:) Du må passe på at kanten på opplegget ditt er samme veg heile vegen rundt, når du skal feste sammen endane på andre runda. Den må ikkje vere snurra rundt pinnen.