Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Vaksinetvilere......legger ut en link med grei og fin forklaring på dette med vaksiner=)
Det te er en av mange, men syntes denne gav en lett forklaring på div innenfor dette med vaksinasjon og forståelse av litt mer enn at vaksinasjon skal hindre sykdommer å spre seg.
Sv: Vaksinetvilere......legger ut en link med grei og fin forklaring på dette med vaksiner=)
21:23 28.03.2008
En elevoppgave fra "Naturheilschule Skandinavia"???????
Anonym
Sv: Vaksinetvilere......legger ut en link med grei og fin forklaring på dette med vaksiner=)
21:42 28.03.2008
Tja....jeg hadde heller ikke stolt helt på en slik elevoppgave da, selv om det står en del fornuftig der. Forfatteren linker dessuten til en masse nett-sider og ikke så mange pålitelige kilder slik jeg ser det.
Det finnes mange andre gode artikler og kilder til informasjon angående vaksinering som jeg heller ville anbefalt tvilerne å lese ;-)
22:49 28.03.2008
Ja, ja.....enten er man for kjip og slenger for mye dritt, eller så er det for tamt.....klart en kan fleske opp andre ting, men denne er etter min mening lett forklart generelt og om enkelte mener det er for *fake*, så får vel det være deres problem heldigvis........Kun et lite bidrag som kan få enkelte med topplokk til å klare å søke videre innen enme, men igjen......Ikke alle vet hva en søkefunksjon er heller!!!
23:55 28.03.2008
Corine:---------------det er bra at det også blir lagt ut "lettere" litteratur. Vi er alle forskjellige. Noen liker tungt stoff, andre foretrekker noe lettere stoff. La det være opp til hver enkelt hva de vil lese. Du kan jo bare drite i å lese det selv hvis du finner det for lett..................
Angelica------------------igjen, bra at du viser vei :-)
21:36 4.04.2008
hm...å kalle dette lettere litteratur er ikke i nærheten en gang...
dette er en meget dårlig oppgave, uten riktig kildehenvisning og litteraturliste. Hvis man vil lese seg opp om temaet vaksinasjon bør ikke denne elevoppgaven være begrunnelse for sitt valg innen temaet.
Anonym
22:29 4.04.2008
Så da regner jeg med at du klarer å komme opp med noe lettere forklaring på dette med vaksiner til de som ønsker å informere seg uten å måtte lese flere bøker....!!
01:31 5.04.2008
Hvordan kan du hevde at kildehenvisningene og litteraturlista er feil?
Jeg tror og håper at de som vil lese seg opp om vaksiner setter seg inn i mer enn "bare" denne oppgaven.
Om du er samme anonym som beskyldte meg for å være frekk i en annen tråd, så håper jeg du går litt i deg selv og prøver å forstå hvorfor vi kanskje blir litt frekke av og til....da noen av dere anonyme skal krangle om alt....
13:48 5.04.2008
kildehenvisningene og litteraturlista er ikke riktig skrevet...
F.eks gjennom helsebiblioteket.no kan dere oppdatere dere på fordeler og ulemper ang. vaksinasjon. Gå inn på en av søkedatabasene.
Anonym
21:12 5.04.2008
Vet du hva,,,,,? Nå pirker du vel i noe fullstendig uvesentlig, gjør du ikke? Om litteraturlista er korrekt skrevet etter regler for skriftlige oppgaver betyr vel ikke så mye i denne sammenhengen så lenge innholdet blir referert og servert riktig?
Men nå legger jeg denne død for min del, du får ha et fint liv, kos deg med vaksinene....!