Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Flaskemelk

Av og til blir jeg bare sprø av denne tøysegutten jeg har!!
12:47 29.03.2008
Han har fått flaske så godt som fra begynnelsen og har tatt den greit. Spiste mye litt mer enn anbefalt den første tida, så alt var jo fint. Etter hvert som månedene gikk ble han vanskeligere og vanskeligere når det gjaldt å drikke. Så ved 4 mnd begynte vi med grøt. Og ved 6 mnd var han oppe i 3 måltider med fast føde og litt etter introduserte vi brød også. Nå er det bare det at denne maten er jo mye mer spennende enn flaska!!

På morgenen er det greit, da går det ned mellom 150 og 200ml mme, til middag blåste vi rett og slett i det og ga ham heller tutekopp med vann som var kjempestas. Da drakk han iallfall noe;)

Til kvelds er han trøtt og bruker egentlig flaska til smokk, altså bare ha flasketuten i munnen og slappe av og sovne uten å drikke noe som helst;)

Til lunsj har jeg da liksom vært fast bestemt på at melk SKAL han ha. Det har ikke lillegutt vært enig i. Synes tydeligvis at det er nok med melk til frokosten;) Åååå, som vi har slåss! Huff... Idag bare ga jeg opp hele flaska, helte bittelitt oppi et vanlig kjøkkenglass for å se om det hjalp, og det var det som skulle til! Iallfall idag;) Drakk kanskje 70-80ml, men det er jo mye mer enn ingen ting!! Så melk til lunsj skal med andre ord komme fra glass og verken flaske eller tutekopp...

Kaller ham Emil tøysegutt støtt og stadig, og jammen lever han ikke opp til akkurat det innimellom altså! Hehe...
Mamma'n til Emil:)
Sv: Av og til blir jeg bare sprø av denne tøysegutten jeg har!!
12:58 29.03.2008
Han blir 8 mnd til onsdag, forresten...
09:56 30.03.2008
Jenta mi er 6 mnd og jeg ser dette problemet komme her også. Hehe.

Er vel ganske så normalt tror jeg. Unger som får pupp er også begrenset interessert jo større dem blir.

Jeg har tenkt sånn at hvis hun bare får i seg rundt 300 ml med mme, totalt 500 ml væske i løpet av dagen så skal jeg være fornøyd.
BabyV
20:46 30.03.2008
Lille gull er 11 mnd, og jeg skal være glad hvis jeg får i henne 100 ml melk i løpet av dagen!! Nå må jeg begynne å gi henne melk FØR måltidene igjen, for hun er helt på styr. Tutekoppene skjønner hun ingenting av, for de bare tygger hun på!

Men hun får jo mye frukt som det er mye vann i da, så jeg tror nok det går bra likevel. Vanlig problem tydeligvis :)
Matja
19:48 31.03.2008
Ja, virker som det er et vanlig problem og en periode de visst må igjennom. Har sett flere innlegg på småtroll de siste dagene ang problemer med melkedrikking på de rundt 8 mnd, så det er ikke bare oss!;)

Ringte helsesøster idag, da, for å høre hvor mye han MÅTTE ha i løpet av dagen. Ho hadde konferert med en annen helsesøster også og de var nå enige om at det ikke fantes noen anbefalt mengde melk å drikke i løpet av dagen, men etter hvert som fast føde ble hovedmaten til de små var det visst 3 enheter med melk pr dag som var regelen for at de skulle få i seg nok kalsium. Dette gjaldt da fra 10 mnd når man kunne begynne å introdusere vanlig melk.

Ellers gjaldt det visst at babyen skulle ha 85 kcal pr kg pr dag ettersom jeg forsto. Videre gjaldt det at babyen skulle ha våte bleier. Så da har jeg blitt beroliget litt iallfall:) Lillegutt får jo to grøtmåltider pr dag og drikker iallfall 100ml melk pr dag og han har blitt flinkere og flinkere til å drikke vann fra tutekopp og av og til uten toppen på tutekoppen også, hvis han er i rett humør;) Da er det nemlig bare moro å drikke uten tut.

Får håpe det går fort over for oss og at babyene våre kan spise litt enklere uten mye "slåssing" framover;)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------