Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Prematurdebatten

Er det noen som har født i uke 24 hvor det gikk godt med den lille?
17:54 29.03.2008
Hei!
Jeg ligger nå inne på sykehuset for å stanse fødsel. jeg er kommet 23+1 og håper på at knerten vil holde seg der inne litt til, men lurte på hvor mange som klarer seg dersom de kommer i uke 23. Livmorhalsen min er bare 2cm nå og knerten kommer til å komme før tiden uansett..

Håper neon kan svare meg:)

TOEB
Sv: Er det noen som har født i uke 24 hvor det gikk godt med den lille?
19:10 29.03.2008
Kjenner ingen som har født i uke 23, men kjenner en som fødte i uke 24. Det er nå gått et år, og babyen vokser bra. Trenger imidlertid fremdeles oksygen og var mye lenger på sykehus enn frem til termin.

Har lest litt på nett, og det er stor forskjell på barn som fødes i disse ukene mht modenhet. Har lest om andre som har hatt mye mindre komplikasjoner enn de jeg kjenner.

Håper du får til en omvisning på nyfødintensiven, så du har et innblikk i hva som venter dere.

Lykke til.
Pellerina
23:29 29.03.2008
Jeg lå på sykehuset med jenta mi i 11 uker på 2 forskjellige prematuravdelinger.De fleste var født fra uke 25 og det går bra med alle sammen.De er utroligt flinke med disse små.Pass på at du får modningsprøyte med en gang i tilfelle.Da øker sjangsen mye for at det skal gå bra.
giggsi
10:23 30.03.2008
Har ingen erfaringer med så små premature, men ønsker deg masse lykke til.. Var selv innlagt 24+0 med faretruende prematur fødsel med en livmorhals på 2 cm. Min holdt seg inn ei 10 uker til med masse ro og 100% sykemelding

KOmmer til å se innom her for å lese hvordan det går med deg..
Tenker på deg..
Sfinx'n m Christina og Lucas
15:24 30.03.2008
Tusen takk for svar. Jeg er nå blitt tatt av drypp og foreløpig er det rolig, men er litt redd at det skal stare på igjen. hadde vært fint om han iallefall hadde klart å holde seg inne i 10 uker til:) vi håper og håper:) Men ja.. jeg er sengeliggende, får bare gå på do. Masse liv i magen min så jeg håper det er positivt tegn:D
TOEB
19:18 30.03.2008
Håper den lille får bli inne i hvertfall til uke 28, også er det bare å håpe seg frem til uke 30.
Var selv sengeliggende fra uke 22 til uke 34 i fjor sommer, det er skummelt, og evig redd for den lille i magen.
Håper virkelig gutten din får noen uker til i magen din!

Med jenta mi gikk det veldig fint, men hun var så heldig at hun fikk bli i magen frem til uke 34+3, strengt sengeleie hele tiden.
Dusjet hver 10ende dag, sittende (jeg selv som ikke turde oftere), klut vask hver morgen. Tilatelse til å gå på do (selvom jeg ba om å tisse på bekken, sa de at de tvilte på at det ville være bedre uansett), lå med hevet fotende, lå å spiste, lå å pusset tennene.. Gikk aldri ut av sengen med mindre jeg måtte på do.
Men så gikk det jo også så bra.
Sørget for å holde avføringen myk, så jeg ikke ble hard i magen å måtte presse unødig mye.
Etter jeg fikk påvist livmorhals på 2-3mm (uke 28+4 lot jeg ikke de undersøke meg før uke 34+1)

Hvor ligger du hen?
Selv lå jeg på riksen, de er utrolig flotte alle sammen der.

Har mange råd da det gjelder det å være sengeliggende, men kan lite om det å få et ekstremt prematurt barn, kan kun det jeg har lest meg til !

Lykke til i ukene fremover,
2cm livmorhals er forresten ikke så ille, hvis riene er stoppet og ikke starter igjen.
Livmorhalsen min var 1cm fra uke 25+1 (begynte å forkorte seg i uke 22), i uke 28+4 var livmorhalsen 2-3mm og legen kunne se vannhinna, da jeg lot de undersøke meg igjen først i uke 34+1 var det 1 cm åpning og ingen livmorhals..
linda87<3 Nathalie 5/9<3
22:24 25.06.2008
Hei, fødselen min startet i uke 25, fikk lungemodningssprøyter og alt var gjort i stand til han skulle komme ut. Første helgen var kjempelang, ble forberedt på fødsel og hva dette innebar for mini. Hledigvis klarte dem å stoppe den og jeg lå i syv uker før den kom ut, så det er fullt mulig at den lar vente på seg. Håper den gjør det for deg og. Ønsker deg lykke til. Det er mye usikkerhet om babyen din kommer nå, men de er veldig flinke. skal krysse fingrene for deg. Lykke til :)
Anonym
21:37 30.03.2008
Oi... Det er tidlig. Knip, min kjære :) Knip!

Fødte selv i uke 30, men lå på sykehuset med et par som fikk sin lille datter i uke 24 (tror det var 24+2 eller 3).

De hadde mange tøffe dager, men alt endte godt.
Har fortsatt litt kontakt med de (mail til jul etc), og jenta deres er nå større enn jenta mi og gikk tidligere (i forhold til korrigert alder selvsagt).

Men tiden på sykehuset var nok mer kompliserte.
Første dagen hadde de en privat dåpssermoni, da legene ikke kunne gi noen garantier.
Operasjon for åpen ductus, flere infeksjoner m.m. Lå lenge i respirator og påfølgende C-pap. Hadde også sonde ganske lenge.

Likevel kom de ut av sykehuset to uker før termin, hadde perm før dette.
Så selv om ukene på sykehuset for de var intense og mye "akkurat nå vet vi ikke", gikk alt bra. Til slutt.

Håper du holder oss oppdatert på hvordan det går.

Klem fra meg
Mamma 10 uker på forskudd
21:59 30.03.2008
takk for støtte dere! Jeg kniper igjen for harde live, men det fuket ikke så nå ligger jeg med drypp igjen. håper at det vil gå bra denne gang da;) Til deg som råder til å holde magen jevn, litt vanskelig når magen allerede var treg og nå har det stoppet seg opp.. men jeg håper de kan gi meg noe i morgen som kan løsne det opp slik at limoren min kan få mer ro:) Men takker for tips. Jeg får kun lov til å gå på do og ikke dysje, heldigvis fikk jeg vakset meg og byttet tskjorte idag før de satte meg på drypp igjen. Men jeg ligger på en avdeling med masse snille JM så jeg er heldig og føler at de holder godt oppsyn med meg så det er positivt da:) så jeg håper og håper at knerten (liten gutt forresten) holder seg der inne:)

TOEB
22:57 30.03.2008
Fått modningsprøyte nå?
giggsi
23:04 30.03.2008
Det fikk jeg med en gang jeg ble lagt inn. og så en 24 timer etterpå så jeg har fått to ialt:)
TOEB
23:22 30.03.2008
Det fikk ikke jeg.Men det gikk kjempebra med tulla mi.Har bilder av henne på profilen min.Hun kom i uke 27.630 gr og 29 cm.Nå er hun 5,5mnd,2,5korrigert.4550 gr og 51 cm.Hun følger utviklingen som hun skal.Tøff start,men nå er alt bra.Håper de greier å stoppe det og at du får beholde babyen i magen noen uker til.
giggsi
23:27 30.03.2008
sååå kjønn hun var, godt at hun vokser fint og utvilker seg som hun gjør. Jeg ser jo at jeg har noen harde måneder forran meg så jeg håper for knerten sin skyld at jeg klarer å holde på ham lengst mulig slik at han skal slite minst mulig når han kommer. hver dag teller så jeg er glad for hver dag som går uten at knerten melder sin ankomst:)
TOEB
23:38 30.03.2008
ønsker deg masse lykke til! Vet du har det knalltøfft akkurat nå.Men det er viktigt at du prøver å sove litt og slappe litt av i kroppen.Men det er ikke lett.Du er sikkert livredd og tenker på alt som kan skje.Men det er heldigvis stor mulighet for at de greier å stoppe det.Skal krysse fingre og tær for deg.Hvilket sykehus er du på?
giggsi
08:47 31.03.2008
Hei!
Min sønn ble født i uke 25+ 6, rakk ikke å få lungemodningssprøyter. Han er snart 1 år, 8 mnd korrigert. Han har en fin utvikling, og er en blid gutt.
Vi var innlagt på sykehuset i 3 mnd, ble skrevet ut to uker før termin.
Tiden på sykehuset er tøff, men alt går.
Lykke til.
mupert
13:53 31.03.2008
Hei hvordan går det med deg?

Jeg har ei lita jente som er født 25+4, og hun er helt frisk. Har fått diagnose BPD, men dette har vi ikke merket noe til i vinter. HUn har ikke hatt noen luftveisinfeksjoner.

På denne linken kan du finne noe av det du lurer på. er et norsk prosjekt som ble satt igang i 2000.

http://www.uib.no/mfr/prosjekter/ekstremprematuritet/fremdrift_2002.htm

Ellers kan du jo gå på www.prematurforeningen.no og titte litt. Der fant jeg mye jeg lurte på da jeg lå og ventet på min lille snuppe. Jeg lå til observasjon i fra 23+4 og frem til ho måtte tas ut 25+4, 635 gram stor. Lå på St. Olavs jeg. Bra sykehus! Hvor ligger du og venter`? Vi hadde et forholdsvis ukomplisert forløp, da man tenker på hvor lita ho var!

Knip igjen.... Bedre prognoser når du tipper 25 uker :) Men kan gå kjempefint om knerten kommer nå også :)
Begynn å tenk på navn til han. Er koselig med navn på kuvøsen.

Dette skal gå bra :)

KLem klem klem klem klem klem klem
Steinbukk77
15:20 31.03.2008
Hei!
Jeg ligger inne på SUS (stavanger) og er fornøyd med måten jeg blir behandelt på. har ei jordmor som heter Sissel som bare er helt fantasktisk!

Foreløpig ligger jeg enda på drypp da, Det går fint til nå. ingen endriner foreløpig:D så det er jo postivt. Legene fortale meg at idag klarer de å redde nesten alle, men at 50% blir funksjonshemmet... så det var jo ikke så gode nyheter da.. men vi håper at alt ordner seg til slutt:D

Takk for all støtten jenter. Litt godt å lese historier hvor det har gått fint:D
TOEB
17:28 31.03.2008
I de 50 prosentene så er det også svaksynthet og nedsatt hørsel. Men er jo ikke store funksjonshemmingen å måtte gå med briller eller høreapparat. Så den alvorlige andelen funksjonshemming som sikkert du (slik som jeg) frykter, er enda mindre enn femti prosent.

HVor langt er du nå på vei?

Forresten godt å høre dem kasnkje klarer å stoppe riene :)

Steinbukk77
08:27 6.04.2008
Heisann TOEB
Jeg fødte en jente på sus i mai 05. Hun ble født i uke 24+2. Snart blir hun 3 år og er ei flott jente. Hun har slitt mye med lungeproblemer pga bpd, men har ikke cp eller andre store diagnoser. Snakker så en foss, hehe. Henger litt etter med det motoriske. Men alt i alt så har alt godt veldig bra.
Du har ei tøff tid i møte, men er du på sus så er du i veldig gode hender:)
Ønsker deg masse lykke til.
emimar
15:39 31.03.2008
Hei, så fint å høre at du ligger enda!

Dette går nok bra skal du se:)
Selv fødte jeg en gutt i uke 26+5 for litt over et år siden, hadde ligget en uke på sykehus etter at vannet gikk.

I dag er han en hærlig gutt på 1 år som krabber i rekord fart runt omkring, og går langs bordet;)

Vi har ikke hatt noen problemer etter at vi kom hjem fra sykehuset, og utvikler seg helt fint!

Håper du får ligge så lenge som mulig!
min *lille* prins*er stor*
18:53 31.03.2008
Jeg fikk jenta mi på sus oktober 07.De er fantastisk flinke der,
giggsi
22:10 31.03.2008
hei! det var kjekkt å lese at i de 50% er det nedsatt hørsel og syn, det er ikke det verste nei, men jeg håper knerten vil bli inne i mammas mage en stund til, helst 10 uker til:) jeg er bare kommet til 23+3 idag.... men det går jo frem over da::)
TOEB
23:16 31.03.2008
Hvordan har du det?
Er du veldigt nedfor,eller har du troa på at dette går bra?
Er tøfft å ligge sånn som du gjør nå.
Håper du har gode venner du kan prate med.Jeg vet jordmødrene på sus er kjempeflinke.
giggsi
10:57 3.04.2008
hei igjen!

Det går litt bedre nå. Jeg har vært uten drypp nå i nesten to døgn så det er jo positivt og i morgen runder jeg av 24 uker:) så det er jo kjempe fremgang:) Litt tøft å ligge her ja, men gjør det gjerne så lenge knerten holder deg i mammas mage slik at han kan få en best mulig start på livet. synes så synd på ham....

jeg er kjempe fornøyd med jordmødrene her. de er så koselige og omtenksomme! kunne ikke hatt det bedre under de omstendighetene som er nå. er gla for jeg ligger på SUS har hørt så mye fælt om andre plasser...

TOEB
13:27 3.04.2008
Ja de er kjekke og flinke der.Jeg lå i Haugesund 2 dager og det var stor foskjell på det oppholdet og det på sus.Jordmor Silje Taksdal er bare en helt utrolig person synes jeg.Hun ble jeg så glad i mens vi lå der.Alltid smilene og positiv.Var fæle dager,men hadde aldri kommet gjennom dem uten det fantastiske personalet på barsel.Og på nyfødt! kjempeflinke leger som tok seg av jenta mi.
giggsi
22:10 8.04.2008
Er så spent på å høre hvordan det går med deg og lillebebisen i magen. Sitter faktisk og ser dokumentar om prematurbarn på NRK1. Krysser fingrene for at han ikke forlater sitt lune rede på mange, mange uker enda. Uke 28 må være målet... Minst. Knip igjen, legg deg flat (bokstavelig talt!) og tenk at disse liggeukene ikke er noe i det store perspektivet. Har ikke prematurbarn selv, men var veldig obs på det da jeg ventet tvillinger.
Anonym
10:42 9.04.2008
heia! joda her går det så det suser.. jeg er litt mer optimist at dette kommer til å gå nå:) Jeg har vært uten drypp nå en uke og det har gått fint. Ting er blitt stabilt og jeg har fremdeles 2cm lukket livmor så det ser lovende ut:) Jeg ligger hele tiden. får gå på do og i går fikk jeg og stelle lov så da ble det en sjapp dusj med hårvask:) gjorde godt for kropp og sjel. De passer godt på meg her:) og knerten er enda i magen til mammaen og koser seg der... kjenner godt fra ham så det er jo positivt! På fredag er jeg 25 uker:) så jeg ser frem til det.. mitt mål er vel nå uke 27 og detter det uke 32:) Men holder det seg slik som nå så kanskje jeg går frem til termin.. hadde vært kjekkt for da får ikke knerten så hard start på livet.. men det er vel heller mer usannsynelig da jeg og har høyt blodtrykk og protein i urinen, men jeg håper på iallefall uke 32:) men først skal jeg komme meg til uke 27;) et mål om gangen..hehe...

Lykke til med tvillingene! Det skal nok gå kjempe fint det! Det er masse nyttig stoff å lese her inne, greit å sette seg inn i tilfelle en skulle få prematur, så er en iallefall forberedt... men jeg håper på at jeg slipper ekstremprematur for knerten sin skyld;)
TOEB
16:44 9.04.2008
Så bra at du har han imagen enda.Har tenkt på deg.Har du fått omvisning på prematur avd? Ligger du på 7g?
giggsi
20:53 9.04.2008
Ja jeg ligger på 7G, men jeg har ikke fått omvisning enda da jeg har liggeplikt;) har ikke lov til å gå opp og rundt... men jeg tror de drøyer med info en stund og ser ut som legene og er blitt litt mer optimistiske:) så da ligger jeg her og ruger og håper at alt er bra:D
TOEB
23:58 9.04.2008
Du er i gode hender der.Jeg synes jordmødrene der er flinke til å ta vare på en.Og ikke minst til å gi innformasjon underveis.Er du fra Stavanger,eller er du overflyttet fra en annen by?
giggsi
12:40 10.04.2008
Hei du!

Ser at det er mange her inne som følger med deg å tenker på deg.
Håper så inndelig at lillegutt får være i mammas mage så lenge som mulig.
Fikk selv en gutt i uke 31+4 og måtte være lenge på sykehus.
Jeg var på nyfødt(3D) på SUS, og der er de fantastiske, en av norges beste prematur avd.
Uansett er du kommet inn i uke 24, og det er betydelig bedre enn uke 23, hver dag teller.
Jeg har tro på at det kommer til å gå bra for du virker så positiv.
Tror psyken har mye å si.
Jeg ønsker deg masse lykke til!!
Dette går nok bra!! Bare forsett å være positiv!!!

Klem
inaerik
00:59 11.04.2008
Nå er klokken bikket over tolv og jeg er fullgåtte 25 uker og er nå i min 26 svangerskaps uke!! Jeg er så gla! Dette går jo riktig så bra, iallefall den rette veien:D Knerten gir mindre liv fra seg nå, men jeg går ut fra at han sover og at det er begynt å bli litt trangere der inne i magen, men han vokser iallefall godt og gir livstegn fra seg. har ikke vært noe undersøkelse siden sist så jeg vet jo ikke helt hvordan det står til i livmorhalsen, men går ut fra at alt er fint der siden jeg ikke har noen rier.

Ha en kjempe fin helg jenter!!! :D

klem fra meg og Knerten;)
TOEB
00:01 13.04.2008
Flott å lese, håper håper han får bli i sin trygge hule noen uker til!
Kniiip igjen :) Du er fantastisk flink som kjemepr for din lille,
da jeg lå fikk jeg hele tiden oppmuntring fra alle rundt, og da var godt å høre. Det er en slitsom situasjon, men den varer ikke for alltid, å hva har vel noen uker liggende å si bare den lille får blitt til han er (delevis) klar for det. Du er verdens beste mamma, den lille gutten din har så godt av disse ukene du ligger for han slik at han får blitt der han er.

Mange klemmer fra meg.

linda87<3 Nathalie 5/9<3
08:47 16.04.2008
heisann!
jeg har ikke født i uke 24, men er tante og fadder til ei jente som er født i uke 24 for 12 år siden. Alt har gått strålende bra med henne, og i dag er hun ei helt normal og aktiv jente. Det var dramatisk da det sto på, med haste dåp og allting, men takket være kenguru metoden etter fødselen klarte hun seg bra. Kenguru metoden er rett og slett å ha sitt premature barn hud mot hud på brystet sitt, slik at det kjenner deg, varmen din og lydene fra deg. Det gjør dem trygge slik at de vokser og trives bedre.

lykke til! det høres ut som om dette vil gå bra :)
Fru Hyggestund
11:49 16.04.2008
Hei:D

Det er så godt å høre at alt er bra med dere:D
Håper du klarer å ruge kjempe lenge, selv om dagene er lange og kjedelige:(

Du får prøve å tenke på at om 1 år fra nå har du hendene fulle med en liten krabat som løper (krabber;) rundt og drar ned duker og vælver blomster potter;)

Lykke til videre
08:35 18.04.2008
hei på dere!
Takker for støtten fra alle her inne. Idag er jeg 26 uker på vei så nå går det fremover, bare 100 dager til termin:) hehe. dagene går jeg har vært innlagt nå i 22 dager så ja jeg begynner vel å gå litt lei, men som dere sier gevinsten kommer til slutt så jeg ligger og ruger godt jeg så håper jeg at knerten har det bare fint, føles iallefall slik slik som han romsterer i boligen sin;) hehe.. slimproppen gikk på mandagen, men det ser ut som det ikke har gjort noe, vannet har ikke gått enda så alt er rolig og stabilt ut:) har enda 2cm lukket livmor så det ser ut til at det hjelper at jeg ligger:)
Ha en kjempe fin vårhelg mine damer! Det er kjempe vær her i Stavanger iallefall;)
klem
TOEB
20:57 23.04.2008
Heisann.

Lurer fælt på hvordan det går med deg og gutten?

Jeg vil bare fortelle at jeg fødte en jente i uke 25+6. Hun var 900 gram ogg 32,5 cm lang. Stor for alderen (he.he). Vi var 4 mnd på sykehus, og denne tiden er tøff!! MEN i dag er hun over ett år og klarer seg utrolig fint. INGEN komplikasjoner i vår hverdag nå. Hun er dødsblid og fornøyd og utvikler seg akkurat som hun skal. Til tross for spisekomplikasjoner de første 7 mnd, så spiser hun ALT nå. Det er utrolig hvor sterke disse små er. Du må ha all lykke til. Ønsker å vite hvordan det går med dere=)
Prøvigjen
12:51 26.04.2008
Heia! Her går det riktig så fint. Alt er stabilt og fint slik at jeg har fått lov til å reise hjem. foreløpig er det bare for en prøveperiode, men jeg håper det fortsetter og holde seg stabilt slik at jeg får bli hjemme:) Jeg er idag 27 uker og 1 dag. Tror dette kommer til å gå riktig så fint. krysser fingrene for at lille gutt ikke kommer før uke 32 nå. Vi var på omvisning og da sa de at dersom lillegutt klarer å vente til uke 32 så vil han mest sannsynelig klare å puste selv:) så da håper vi på det!
TOEB
12:58 26.04.2008
Så godt å høre at det går bra. Får håpe han ikke vil ut før uke 32.
Knip igjen ;)
x-mas baby 2008
16:45 29.04.2008
Du er kjempeheldig som har klart å knipe igjen" såpass lenge. Stå på, MEN ta det med ro. Det er enda tidlig. Lykke til med deg og lillegutt=)
Prøvigjen
18:23 2.05.2008
Fanatstisk, heier på deg!!!
Dette går jo såå fint :)
linda87<3 Nathalie 5/9<3
00:24 9.05.2008
heia! ville bare inf. de som er intressert at idag (kl er nå over 24.00 og derfor fredag;) ) ferirer vi 29 fullgåtte uker. Det ser fremdeles veldig gått ut. Jeg må jo fremdeles ta det med ro, men alt er ut som det er stabilt og fint. Kanskje jeg får gå til termin? lov å håpe!
Takker for all støtte!

klem
TOEB
00:30 9.05.2008
Har ikke noe erfaring, men ønsker deg lykke til. Jeg krysser fingrene for deg og den lille :D
June&&#9829;Ellen&#9829;
16:28 11.05.2008
Hei! Har fulgt med deg litt jeg også, hehe, så måtte bare skrive et innlegg nå. Ser ut til at dette skal gå riktig bra for dere, det gleder meg! Vesla her er født i uke 33+6 og utvikler seg som terminfødte barn. Hun er nå 14 mnd og trasker av gårde =)
Håper du fortsetter å holde oss oppdatert via dette innlegget så vi får vite hvordan det ender! Mange som følger med deg og gir deg sin støtte skal du vite.
emmasmor
00:34 16.05.2008
Ja da var enda en uke gått og alt er ut som det skal holde en stund til. Har vært på jevnlige kontroller og det ser stabilt ut:) (livmorhalsen er nå 17,8mm) Det var det ingen som hadde trodd for 7 uker siden.

Må ha en kjempe fin helg alle mann og en kjempe 17 mai feiring!
TOEB
09:14 16.05.2008
Gratulerer! dette går jo kjempebra!!
Knip igjen og gå minst mulig i morra. :)

Ønsker deg og dine en flott 17.maifeiring!!!
Sfinx'n
16:47 27.05.2008
Hei på deg!
Hvordan går det med deg?Er babyen i magen enda?

Ønsker deg lykke til videre.Håper alt går bra med dere.
larvik
09:05 18.05.2008
Så bra for dere:D

Det kommer til å gå så fint for dere:)
20:50 27.05.2008
Hei og hå!
Her går det fint ja:) Knerten holder seg der inne enda ja. livlig og god der inne. Skal på kontroll i morgen og håper at alt fremdeles er stabilt og fint;)
Takk for alle som følger med;)
klem
TOEB
10:18 28.05.2008
Hvilken uke er du i nå?
giggsi
00:20 30.05.2008
Jeg er nå 32 fullgåtte:D kontrollen gikk over all forventning. alt er stabilt og fint og de tror nå at jeg vil gå til termin:D så da ser det ut som alt har ordnet seg! Takker for all støtten jeg har fått her inne.
Lykke til videre med de små vidunderne deres!

klem
TOEB
00:06 3.06.2008
Fantastisk :D
Flibnk du har vært,
lykke til videre i svangerskapet!
linda87<3 Nathalie 5/9<3
21:50 17.06.2008
Er nyskjerrig på hvordan det går med deg.Håper det fortsatt går bra.Er stadig innom for å se om du har noe nytt å fortelle,men det er ikke kommet noe ny oppdatering.Håper å høre i fra deg om hvordan det går.
larvik
00:09 18.06.2008
Heia!
Joda her går det som det suser:D jeg er nå i den 35svangerskaps uken og alt er fremdeles stabilt og fint. litt småting er det jo, men det hører jo til graviditeten:D hode er nesten festet nå, det må bare vokse litt til så er det helt fast (har sunket ned dit det skal være). Jeg føler på meg at fødselen er rett rundt hjørnet nå.. men jeg vet ikke hvor mye en kan stole på denne følelsen.. skal se til at de har stoppet det så godt opp at jeg går overtid;) hehe.. Men nå har knerten det godt iallefall så om han skulle komme nå er ikke det kjempe krise, mye bedre enn de 23 ukene han truet med å komme;)

Skal skrive inn når knerten kommer til de av dere som følger med:)..

kos og klem
TOEB*Høygravid*
18:22 18.06.2008
Jeg er så glad for å høre et alt går bra med deg:)
Ja det er nok mange som har fulgt med på deg og krysset fingrene, så du er nok pliktig i å informere oss når den lille kommer:)

Lykke til!
Min *lille* prins*er stor*
09:18 24.06.2008
Da var lille Teo født.. han kom til verden kl 01.34 den 23.06 5 uker før termin. Han er kjempe flink. Han ble tatt direkte til barsellegen som la han i kurvøse med c-pap. Mamma fikk se lillemann før de kjørte ham opp på prematuren. Etter dusj og litt mat ble vi kjørt opp til prematuren hvor mamma fikk holde lille Teo for første gang. Var veldig trøtte alle tre. Pappen hadde jo fått vært med på veiingen og alt:)
Teo holdt seg inne i magen til mammen til uke 35+3, så han var kjempe flink! Han målte 48cm lang, 2670g og 34cm rundt hodet!!
Han ble forresten tatt av c-papen bare etter noen timer:) i går kvled la de han over i varmeseng så han kommer seg kjempe godt! Skal snart ned å se til ham igjen nå og håper at han har klart seg godt i sengen, at han har klart å holde temperaturen sin:D

Så da hører jeg vel til her inne til syvende og sist;) Takk for støtten jenter!
kos og klem fra den nybakte lille familien på tre!
TOEB*Høygravid*
11:22 24.06.2008
Gratulerer med lille Teo

Han og du har vært flinke som hold ut så lenge.. Lykke til med den lille og gratulerer med den nye familien!!
Sfinx'n
17:18 24.06.2008
Gratulerer masse!!!

Så bra at du klarte å holde han inne så lenge!
Høres ut som alt er bra med han, og at han kommer til å vokse seg opp til en kjempe flottgutt med tiden:)
Min *lille* prins*er stor*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------