Spiseforstyrrelser
Jeg spyr når mannen min er borte |
21:31 29.03.2008 |
|---|---|
I dag er mannen min på nattevakt. Jeg har laget en svææær ildfastform med nachoes og spist så magen stod i spreng. Som vanlig måtte jeg springe på do etter jeg hadde spist opp og var kvalm. Jeg gjør ikke dette ofte, men i perioder og hvis mannen min er hjemme. Tidligere har jeg slitt med spiseforstyrrelser (har vel det fortsatt når jeg leser hva jeg skriver i dette innlegget) fra jeg var 14. Det går sånn av og på med slanking hele livet. Jeg er så sliten av det. Da jeg var gravid veide jeg hele 105 kg, til vanlig veier jeg 65. Nå er jeg snart i mål med 70 kg så føler ofte jeg får dårlig samvittihet om jeg koser meg med noe . Spiser jeg noe så har jeg mest lyst til å spy det opp men tvinger meg selv til å ikke gjør det om mannen min er hjemme. Jeg fortalte det til han her en dag at jeg bruker å kaste opp med vilje. Han ble sjokkert sa han og synet det var sært... Burde jeg kontakte lege igjen? Jeg har vært inn og ut av systemet så mange ganger og ikke veier jeg lite heller. Er det andre som sliter med lignende? hilsen dodama |
|
| Anonym | |
Sv: Jeg spyr når mannen min er borte |
09:33 2.04.2008 |
|---|---|
Jeg syns du skal kontakte lege ja, du har et problem med maten og det ser du selv :) Bare det at du ser og erkjenner at det er et problem er kjempe bra! :-) Det er ikke godt å ha det slik og man trenger som regel hjelp for å komme ut av en SF... Kanskje du vil lese litt mer og muligens få litt hjelp på www.iks.no IKS har hjulpet meg mye med min SF... Kjempe masse lykke til dodama! :-) |
|
| Pige81 | |
Sv: Jeg spyr når mannen min er borte |
10:23 2.04.2008 |
|---|---|
Hei! Jeg vil også anbefale deg å kontakte lege. Det er ikke noe godt å ha det sånn. Hva du veier sier ikke noe om hvordan du har det inni deg. Og det er jo det som er det viktigste! Jeg synes det var modig av deg å fortelle mannen din at du kaster opp. Men det kan jo hende han trenger litt tid på å fordøye det... Mannen min ble også ganske sjokkert. Møter ikke mye forståelse, eller omsorg når det det temaet kommer opp... Da blir det mest mas og "kjeft". Men det er jo bare fordi han er glad i meg. Og det er vel ikke så lett å se noen logikk i det å kaste opp. Har du brukt antiderpresive tabletter tidligere? Jeg ble anbefalt å prøve floxetin som skal hjelpe mot bulimi. Bare et forslag... For oss med spiseproblemer, er det ofte slitsomt å gå igjennom en graviditet. For min del begynte problemene å komme tilbake, først når jeg nådde tilbake til min gamle vekt. Skulle jo vært kjempefornøyd for at det bare tok meg noen måneder. Men isteden ble jeg helt besatt av tanken på å gå ned ned ned... Og så sprakk jeg til slutt, og begynte å overspise og kaste opp i steden. Og sånn har det gått fram og tilbake i 1,5 år nå... Helt jævlig. Og så utrolig slitsomt når man skal ta seg av et lite barn! Håper så inderlig at du klarer å komme deg ut av dette : ) |
|
| Anonym | |