Hei!
Min datter hadde gips fra hun var 5-11 mnd. Vår kommune hadde ikke tilbud om å låne vogn, så vi kjøpte selv en brukt tvillingvogn. Siden vår datter var så lita var tvillingvognbagen veldig kjekk frem til hun var 10 mnd, der lå hun som ei prinsesse.
Tvillingvognas sportsdel var derimot ikke like kjekk. Hun fikk jo fantastisk god plass til beina, og unngikk at beina stakk utenfor vogna på sidene, men ulempen var at setet/ryggen var så bredt at hun bare skled fra side til side i vogna. Så hun satt rimelig dårlig i sportsdelen desverre, til tross for oppbygging. Dette kan selvsagt ha litt å gjøre med at hun ikke kunne å sitte selv. Det kan jo hende at det vil være lettere for din datter å sitte i ei bred sportsvogn med gips om hun allerede har lært å sitte før gipsen kommer på. Men igjen, gipsen er vanskelig å sitte med...
Siden jeg ikke helt vet hvordan sprikvogna ser ut så er det vanskelig for meg å komme med noen anbefalinger, men jeg kan jo dele våre tvillingvognerfaringer med deg.
Ser anonym har lagt ut bilde av ei vogn, som hun hevder er ei "sprikvogn". Det har jeg sterke tvil om at er riktig. Ei sprikvogn skal jo være konstruert slik at barnet sitter beskyttet i vogna og ikke slik at beina vil stikke ut på hver side.
Men, når været blir bedre og man ikke trenger diverse poser og tepper i vogna så kan man faktisk bruke en slik type trille som på bildet. Da kan man fjerne bøylen, og ha barnet festet kun med seler. Beina vil da stikke ut på hver side, men kan jo være deilig å vifte litt med tærne i varmen;) Dette kan dere jo prøve i butikken når den tid kommer! |