Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Flaskemelk

Välling i butiken???
13:31 30.03.2008
Var får ni tag på välling? Hittar inte i butiken, eller lagar ni själva o isåfall hur?? Och hur mycket och ofta ger ni??
Ser att en del blandar grötpulver i mjölken men det är väl inte samma sak eller?? Har en hungrig dotter som vill ha mer mat och en lite ovetanda mamma som inte vet hur....
Anonym
Sv: Välling i butiken???
20:44 30.03.2008
De selger velling fra 8 mnd, fra Nestle. De har den iallefall på Meny og Rimi her i Bergen.

Jeg gir velling til kvelds og lager den av 210 ml melk og ca 1/2 dl kornblanding (grøtpulver som skal blandes med melk). Det har jeg gjort i mange måneder, og nå er hun 11 mnd.

Men hvis hun er over 4 mnd kan du jo bare blande litt grøtpulver i melken til hvert måltid. Det fins kornblandinger som skal blandes i melk.
Matja
Sv: Välling i butiken???
13:18 5.04.2008
Hei, nei desverre selges ikke velling i Norge så vidt jeg vet. Men hvis du kjøper grøt fra Holle (har de bla. i helsekostforretninger) står det oppskrift på pakken både til grøt og til velling. Jeg har kjøpt risgrøten (fra 4 mnd) og til vellingen skal man blande 100 ml kokt vann + 100 ml morsmelk/MME. Avkjøl til ca 50 grader varm + bland inn 2-3 spiseskjeer grøtpulver . Avkjøles så til 37 grader.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------