Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Kolikkdebatten

Hva kan det være??? HJELP
14:10 30.03.2008
Min lille jente på snart 4 uker har de siste dagene blitt så tullete når vi ammer! Hun begynner ofte å gråte når hun har puppen i munnen, blir helt rød i ansiktet og slipper. Men så gaper og kaver hun, og vil ha den igjen! Vi tar henne ofte opp for å rape, og det kommer da ofte en rap! Hun promper og gulper en del også! Var hos legen med henne på fredag, og hun trodde hun hadde mye luft i magen! Vi fikk derfor beskjed om å begynne med minifom! Har brukt det i 1,5 dag. Om natten går ammingen ganske greit, da ligger hun ganske lenge og hun slipper sjelden! Men om dagen tuller hun masse!

Tror egentlig ikke at det er kolikk, for hun gråter ikke så mye (utenom når vi ammer om dagen). Dette er min første baby, så skjønner liksom ikke hva jeg skal gjøre..

Noen som har opplevd noe lignende eller som har noen gode råd eller vet hva dette kan være??
Anonym
Sv: Hva kan det være??? HJELP
18:26 31.03.2008
Det høres litt ut som min sønn, men jeg kan jo ikke vite. Det begynte også rundt 3-4 uker med mye luft og litt stress ved puppen. Jeg tror han blei stressa når melka kom for fort og for mye på engang og så slukte han luft. Noe av grunnen var at han hadde en slags strekk i nakken. Når han skreik så bendte han alltid hodet bakover. Dette ble mer tydelig etterhvert og det blei også mer skriking, men i alle fall vi har vært hos osteopat med han og det hjalp ganske bra for han.
Puddingmama
00:09 13.04.2008
miniform er noe dritt!!!...nedsetter peristaltikken....mange som IKKE anbefaler det....gå til osteopat heller...
gangster-hippie
00:12 13.04.2008
....forresten tulling ved puppen og slike ting du beskriver er helt normalt...dem er sånn.....når dem er helt nye....
gangster-hippie
09:58 13.04.2008
Hei.
Dette behøver ikke å være noe spesiellt, men kan være tidlig tegn på øvre nakkeproblemer. Da kan sugerefleksen være påvirket, spenninger i nakken kan oppstå under sugingen, nervesignaler fra nakke til mage og tarm kan være påvirket, slik at når magesekken utvider seg vad spising kan dette gi lette små kramper som er ubehagelige.
Det er umulig å si helt entydig at det er dette som er problemet, men det burde sjekkes - og da helst av kiropraktor. Ikke at det er veldig farlig å ha en slik øvre nakkefeil, men dersom den er til stede burde den behandes for at det ikke skal oppstå følgeproblemer (som f.eks KISS problemer).

Lykke til :-)
Mvh Espen Ohren, kiropraktor for barn i Vestfold
www.kiropraktorene.com

barnekiropraktor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------