Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tenåringer i huset

Hver alder har hver sin sjarm, men også utfordring! Her kan dere som har en tenåring i huset veksle erfaringer.
Når døtrene deres får kviser - oppfordrer dere dem da til å skjule kvisene?
17:32 30.03.2008
Jeg lurer på hva dere mødre som har tenåringsdøtre mener om å behandle kviser og forsøke å gjøre kvisene mindre synlige. Selv var jeg plaget med kviser fra jeg var veldig ung, og jeg fikk først anledning til å skjule kvisene mine med dekkstift og pudder fra jeg var en god del eldre. Mora mi og mange andre voksne damer jeg hadde rundt meg, mente at det var veldig "fy, fy" å skjule kviser den gangen. Kviser er naturlig, noe som følger med puberteten, det er noe ungdom bare må finne seg i at de får, det går over etter noen år - men mens det pågår skal man bare leve med det og det er liksom veldig galt å forsøke å sminke vekk kvisene fordi da får man bare flere kviser.

Det hørte jeg da jeg var ung, men når jeg ble litt eldre så snek jeg meg til å begynne å skjule kviser selv, og jeg syns ikke huden min tok noe skade av det. Jeg tror det er veldig mye "skrekkhistorier" og "skrekkadvarsler" ute og går om kviser, men personlig er nok mye gamle myter og sterkt overdrevet. Jeg tror at tenåringsjenter skal få lov å skjule kvisene sine hvis det bedrer deres selvbilde, personlig tror jeg ikke at man får mer kviser av å bruke dekkstift og pudder når man er ute. Hvis man renser huden daglig, i hvert fall før man legger seg om kvelden, så tror jeg at jenter skal få lov å skjule kviser og til og med bli oppfordret til å skjule de. Jeg kommer til å gjøre det med mine døtre når de kommer i puberteten, hvis de blir plaget med kviser.

Hvor mange her inne oppfordrer døtrene til å skjule kvisene sine?
nøffemor
Sv: Når døtrene deres får kviser - oppfordrer dere dem da til å skjule kvisene?
15:55 1.04.2008
Jeg oppfordrer henne hverken til det ene eller det andre.
Hun har fått ulike remedier som skal motvirke kviser, sånt vi hat kjøpt på apoteket, og hun får lob til å ta på dekkstift hvis hun vil det. Hun har ikke så store kviser, det er mest små røde prikker og "knudrer"
Anonym
Sv: Når døtrene deres får kviser - oppfordrer dere dem da til å skjule kvisene?
21:28 1.04.2008
Det kommer vel an på hvor ille hun blir plaget da. Var selv veldig plaget med kviser når jeg var i tenårene og da var det kun elendige dekkstifter å få tak i. Skulle ønske det var noe bedre for jeg fikk mange stygge bemerkninger på skolen og elendig selvtilllitt. Hjelper hvertfall litt på med å dekke det litt til. Nå er ikke jenta mi tenåring ennå men jeg kommer til å forsiktig foreslå litt dekkkrem eller dekkstift (som ikke tetter porene) når den tid kommer.
Lillehikke
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------