Treffstedet for deg som har født i denne måneden og som vil utveksle erfaringer og undringer med andre i samme situasjon.
Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hjemmelaget middag VS middagsglass.. Fordeler med de forskjellige?
21:16 30.03.2008
Har nå laget middag for 1 mnd.. La sammen prisen, og det ble 135kr.
Middags glass for en mnd for mini koster ca. 150-190kr
Dvs jeg sparer 15-55kr pr mnd med å lage middag til mini selv..
Er det verdt det?
Brukte også ca 1,5 timer for å tilberede, jeg og samboer..
Fordeler med hjemmelaget mat?
Fordeler med middagsglass?
Kjør debatt!
Sv: Hjemmelaget middag VS middagsglass.. Fordeler med de forskjellige?
21:54 30.03.2008
Er de fordelene jeg har kommet på også.. På begge sider.. Nå har jeg tenket litt på det.. Har jo nå 30 middager i frysa, skal lage 10 til med noe kjøtt. Så skal jeg ha glass i skapet (noe som er greit nå vi ikke har kjøleskap som du sier) og så skal vi bli flinkere til å ha middager som han kan få også... Er jo bare å droppe salt i matlagingen, og så kan vi tilsette det selv etterpå.
Hva slags grønnsaker bruker du? jeg har til nå brukt gulrot, brokkoli og blomkål..
22:01 30.03.2008
Bruker de samme grønsakene som deg jeg og. Og kjøttrettene krydrer jeg gjerne med litt basilikum. Dette er et "baby-vennlig" krydder, som gir god smak. Mini liker det veldig godt.
Jeg har ikke den muligheten at jeg kan ha glass stående "på lur" i tilfelle vi skal ut på et eller annet jeg da, for han nekter jo å spise de glassene. Men det jeg gjør er at når jeg vet vi kommer til å være borte i middagstider, så tar jeg bare ett frossent beger med i stelleveska, så tiner det på veien. Og de begrene jeg bruker kan også kjøres i micro.
22:37 30.03.2008
Brukte timian og basilikum i maten hans istad. Ble godt det =)
Ja, er jo like lett som du sier å ta med et frossent beger med i stelle veska.. =)
Fordelen med å droppe glassene også, er jo at man må kaste glass i glass containeren også =)