Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Eksem og allergi

kan noen fortelle litt om glutenallergi?
 22:28 2.04.2008
sønnen min har veldig merklig avføring. han er snart to. hatt rar avføring i allefall 1 år nå. blaut,stinker og rare farger. han får ikke mat med egg, melk eller soya nå, for dette tåler han ikke. mne selv om han ikke får dette, så er ikke avføringen blitt normal. så da lurer eg på glutenallergi. i tillegg til rar mage, så fiser han mye, gulper litt av og til, og har veldig tørr hud,og eksem. hadde problemer med å legge på seg da han var baby, og vokser litt senere enn normalt.

litt rotette innlegg. håper noen kan hjelpe meg =)
Anonym
Sv: kan noen fortelle litt om glutenallergi?
 22:53 2.04.2008
Hei, Jeg har en sønn med cøliaki. Altså han tåler ikke gluten fra hvete, bygg og rug. Misfarget, slimete avføring kan være tegn på at tarmene ikke tåler gluten. I tillegg dårlig vekt- og lengdeøkning. Før jeg fikk sønnen min gjennom div. tester og fikk diagnose hadde han flere symptomer. Bla. oppblåst mage, gulping/oppkast (i tide og utide), dårlig vekt- og lengdeøkning, slapp og sutrete. Iflg. de legene jeg har snakket med, er cøliaki noe som er medfødt, men trenger ikke å bryte ut før i voksen alder. Jeg fikk en utskrift av vektdiagrammet hans, og så i etterkant at det var etter innføring av glutenholdig grøt at vekten stagnerte/økte dårligere. Hvilken alder var barnet ditt i da han hadde problemer med å legge på seg?

Dersom du går inn på www.ncf.no kan du lese mer om symptomer der.
junim@mm@
 15:43 5.04.2008
Hei junim@mm@!

Jeg har en gutt på snart 7 mnd som kaster opp veldig mye. Har begynt med havregrøt, og jeg tror det var etter det at det begynte. Jeg vet snart ikke min arme råd, spruten står som en fontene stadig vekk, og både gutten, jeg, brillene mine og ikke minst senga vår blir fulle av oppkast. Det blir bare verre, og jeg har ikke før gitt han et måltid før alt kommer opp igjen, og gjerne det forrige han spiste og. Han kaster opp også etter å ha spist middagsmat og morsmelk. Synes ikke jeg gjør annet enn å tørke spy og vaske tøy. Han har ikke diaré. Men han har hatt ordentlig klumpete avføring som har blitt løsere i det siste. Han begynner også å få små røde utslett i huden sin. Vekta har foreløpig ikke gått ned eller stagnert, men så har han ikke fått grøt i mer enn et par-tre uker heller. Kan dette høres ut som sønnen din?
kavli
 16:54 3.04.2008
Synes abolutt du bør få det sjekket, det du beskriver høres absolutt ut som noe som kan komme av cøliaki.
Udiagnosert cøliaki fører også ofte til at de reagerer på laktose, så kan tenkes han ved riktig diatt blir kvitt melkeallergien.

Ellers må jeg legge til at lillegutt hadde ikke noen problemer med vektøkning, han vokste som han skulle til kroppen sa stopp nesten 13mnd gammel. Cøliaki kan ha mange symptomer eller ingen, det er derfor det er så vanskelig å slå fast uten skikkelig tester.

Hadde jeg vært deghadde jeg forlanget full utredning med blødprøve og gstroskopi. Så lenge skal de ikke ha så dårlig avføring uten grunn.
Intensity har jente i magen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------