Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Samlivsbrudd

Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Pappaperm ved samlivsbrudd
07:47 3.04.2008
Noen som vet hva som skjer med pappapermen når man går fra hverandre før den er tatt? Jeg skal ha hovedomsorgen for barnet. Har jeg da på noen måte krav på hans permisjon?
Anonym
Sv: Pappaperm ved samlivsbrudd
18:49 15.08.2008
dytter
Anonym
22:09 2.10.2008
Når jeg spurte om det samme på aleneforeldredebatten fikk jeg til svar at om man kontakter nav så overføres pappapermen til mor om mor har hovedomsorgen. Vet ikke sikkert for vi har ikke gått fra hverandre ennå, men kommer nok til å gjøre det, og vi har baby på 5 mnd.. Så si gjerne ifra her om du finner utav det :)
Anonym
22:06 10.10.2008
Hvis det er fedrekvoten dere tenker på, så fikk jeg beskjed fra NAv om at far fremdeles har rett på den. Men den kan søkes over på mor da, hvis far går med åp det.. :)
Anonym
09:07 13.10.2008
Mor kan få overført den til seg. Hvis mor har hovedomsorgen (og det har man jo stort sett når barnet ere under ett år) er det bare en formalitet å søke om overføring. Far har ingenting han skulle ha sagt på det.
Han79
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------