Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Dere som har barn som reagerte på 3mnd vaksinen...
08:48 4.04.2008
Reagerte de likt på 5mnd vaksinen? Jenta mi skal vaksineres snart og jeg gruer meg sååån! Sist gang hadde hun så vondt på stikkstedene, jeg fikk ikke ta i henne. Hun hyyyylte. Hadde også feber.. Var ikke gøy å se henne slik:(
Anonym
Sv: Dere som har barn som reagerte på 3mnd vaksinen...
10:50 4.04.2008
Har barn bivirkner av en vaksine skal dette meldes til hs står det, deretter skal man ta dette i betrakning på videre vaksinasjoner.
Selv er jeg på vei for å melde inn vaksinebivirkning til sysvak. En gammel pga manglende informasjon den gang og selv uviten den gang ,og ei hs som blåste i min bekjymring som jeg kom med. Så med tanke på en reaksjon er det ikke uvanlig at barnet reagerer på all den dritten som er i en vaksine.
Min gutt lå med kramper i beina og hylte av smerter i 3 timer, noe som er helt utrolig at de aksepterer de som jobber med barn og liksom skal informere videre om dette!
**Angelica**
12:01 4.04.2008
Uffda var dette etter 3mnd vaksinen? Hva skjer med neste vaksine da? Kan de feks ta ett stikk om gangen?
Anonym
15:04 4.04.2008
Den gangen min sønn fikk denne, var da de tok to sprøyter, et i hvert bein. Den er nå forandret.Og ja dette var 3 mnd vaksinen, da jeg prøvde å fortelle om erfaringen og bekymringene om dette, ble det viftet bort lett og hun gjorde klar neste vaksine.
Tatt i betrakning jeg da i -95 var 18 og uviten så jeg var så dum å stole blindt på HS. Heldigvis har jeg vokst litt både på erfaring og feil.

Så neste gang HS viftet med noe så kan jeg fortelle at jeg stiller krav og spm!
Så stol på deg selv, og det er jo en grunn til at du reagerer på dette.
**Angelica**
17:18 4.04.2008
De har gått tilbake til 2 sprøyter, en i hvert lår. DTP/hib i det ene og Prevnar i det andre.
Loiz
09:52 6.04.2008
dattera mi reagerte å gråt en hel uke i strekk å fikk utslett fra stikket og ned til leggene..var så fælt!
5mndr vaksina tok vi over to ganger,en uke mellom hvert stikk å hun ble ikke dårlig engang,ikke feber ingenting:)
er litt sent ute med ett års sprøyta pga sykdom. men skal ta den imårgen å da og over to ganger. men MMR tror jeg ikke vi tar altså! e så ekkelt med sprøyter å når de reagerer. skjønner dge godt jeg:(
♡ScHnApPi♡
11:04 6.04.2008
Ikke noe gøy når de reagerer slik nei. Men det var bra å høre at hun ikke reagerte på 5mnd vaksinen. Jeg tror jeg skal spørre helsesøsteren om jeg kan dele den opp... Takker for svar:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------