Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søvndebatten

7 uker - på tide å starte rutiner rundt kveldslegging?
13:26 6.04.2008
Min sønn er 7 uker idag, og vi har hittil tatt på han pysjen når vi selv legger oss og tar han med inn i vogga da (ca.23-tiden). Tenkte kanskje det kunne vært allright å starte innføring av rutiner for kveldslegging? Problemet er bare det at han sovner sjeldent alene om kvelden. Har prøvd å legge han i vogga alene et par ganger før vi har lagt oss, etter han har fått pupp og tørr bleie. Men han roer seg ikke da. Han skal gjerne sovne ved puppen, eller at vi ligger i sengen vår ved siden av. Han tar smokken, men har skjønt at får å få oppmerksomhet spytter han den ut og begynner å surve, hehe, smart liten unge. Så det nytter ikke å bruke smokken for at han skal sovne før han kan finne den igjen selv, da må vi bare fly inn og ut av rommet hele tiden.

Det jeg tenkte var å bade han ca.18, ta på pysj og gi pupp etterpå. Da er vi ferdig til ca.19:30 tenker jeg. Men har noen noe gode tips for å få han til å finne søvnen selv når vi da legger han i vogga og går ut?
LilleIsak
Sv: 7 uker - på tide å starte rutiner rundt kveldslegging?
12:12 16.05.2008
vi har ei jente på 6 uker nå, og hun har allerede hatt en rutine rundt kveldslegging i et par uker.. om den har kommet naturlig eller om vi har lagd den, det aner jeg faktisk ikke..! er nok en kombinasjon tenker jeg..
kveldsrutinene her er som følger: vi tar kveldsstell med pysj eller body evt. bad eller vask, ny bleie og et teppe rundt seg. så er det mat (hun er et flaskebarn..) og så koser vi, hvisker istedenfor å snakke, etter måltidet hvis hun ikke sovner med engang tar vi en tur innpå soverommet som er mørkt og godt utlufta, og da går det ikke lag tid før hun sover.. og hun "tar natt" rundt kl. 20-21, da har hun en lang søvnperiode på 4,5-6 timer før hun skal ha mat igjen...
Isejak
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------