Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Finns det noen hyggelige mennesker blandt vaksinemotstanderne her inne??
21:06 6.04.2008
Jeg er selv meget skeptisk til vaksinering av småbarna og leter stadig etter dokumentasjon på hvorvidt jeg bør vaksinere min lille eller ikke. Derfor har jeg også lest gjennom diskusjonene her på forumet. Uten å bli særlig klokere, dessverre. For det virker som om folkene her er mest interessert i å krangle, slenge spydigheter og påstå at de som mener noe annet enn dem selv er komplette idioter.

Er dere ikke interessert i å dele erfaringer og kunnskap? Er det viktigere å "ha rett"? Det virker som om dere tar det som et personlig nederlag om folk velger å vaksinere barna sine.

Beklager å si det, men dere fremstår som useriøse kverulanter uten troverdighet.

God kveld
LilleTrille
Sv: Finns det noen hyggelige mennesker blandt vaksinemotstanderne her inne??
23:57 6.04.2008
hva er det du lurer pä da.........finnes mange svar og linker pä det....men fint hvis du kan väre litt mere spesifik.....sä skal ejg finne linker til deg.....
gangster-hippie
01:16 7.04.2008
Hei på deg du=)
Må da si det er hyggelig å se deg her inne=)
Der lidenskapen er størst er ilden høyest, så her kan det diskuteres med høyt nivå ser du=)

At det kan være idioti å forkaste generelle opplysninger er da egentlig sant, poenget er da å sette ting i en helhet ved å være opplyst. Mange av de anonyme som kommer inn hit med forkastelse over de som ikke vaksinerer er gjerne ikke så veldig opplyste annet enn en slik hvit brosjyre og dødspropaganda hvis en unnlater å vaksinere.

Har selv sittet med slik tanke i hode, helt fram til jeg fant ut at å informere meg selv var det smarteste og etter det har det gått hakk i hel og nå er jeg faktisk uten tvil.....og godt er det.

Når en først begynner å stikke nesa si oppi slike ting som vaksiner kommer en til et punkt hvor en angrer, for tvilen er stor og mange spm og tanker.........problemet blir til slutt....hvor går jeg for å få rett info.

Etter å ha fortsatt med å stikke nesa mi i vaksinasjoner har roen senket seg og jeg vil heller si jeg faktisk grøsser over å ha gitt mine barn de vaksiner de har fått.....! Helt sant, jeg blir uvel, men tenker at bedre å være viten nå enn aldri=)

Det finnes så mye så lenge man tillater seg å lete lengere enn FHI sider.
**Angelica**
09:51 7.04.2008
Lille Trille
Jeg er fullstendig klar over at det er en skarp tone blandt de fleste skeptikere her inne, men det har dessverre sine naturlige årsaker. Etter flere år som "fritt vilt" i helsevesen, barnehager/skoler, blandt foreldre som vaksinerer, mm, blir man nok litt hardhudet, og i en stadig forsvarsposisjon fordi man mener å ha tatt en korrekt avgjørelse overfor sitt eget barn.
Fant du ingen linker til informasjon her inne som du er fornøyd med, eller mener du den personlige karakteren til noen av forumets brukere er viktigere for deg, enn dine egen magefølelse hva temaet vaksiner angår?
Mulig du tar dette som en spydighet, men det er det ikke ment som. Jeg er bare nysgjerrig på poenget med innlegget ditt, og legger gjerne ut linker med informasjon dersom det er ønskelig.
Loiz
21:33 8.04.2008
Det er mulig de er hyggelige innerst inne, men som du sier: de fremstår som useriøse kverulanter uten troverdighet. Det er mulig de har mange bitre opplevelser bak seg, men de gjør ingen god gjerning for sin sak med å oppføre seg som de gjør her. Det er imidlertid bare noen ytterst få det er snakk om, det er en håndfull nick soms tår for 98% av innleggene, skulle jeg tro.
Anonym
22:13 8.04.2008
Er det ikke bare å spørre et enkelt spørsmål? eller er det sauementaliteten som betyr mest! Virker jo som man er mer opptatt av å diskutere debetanter her inne:-) Og noen er så hjernevasket at man må ty til personangrep fremfor å hoste opp noe som er holdbar dokumentasjon, forteller bare at kunnskapen ligger på den fabrikerte blekka man får fra helsestasjonen:-)
Dr. Yppert
01:00 11.04.2008
Anonym: Du sier det er en håndfull nick som står for 98% av innleggene her. Det stemmer sikkert, for resten av nickene (alle de andre) bruker ikke tid og ressurser på å diskutere vaksiner, lese seg opp og å øke kunnskapen sin og horisonten sin. Er det ikke leit?
Mamma`n til skjønne gutten
03:18 11.04.2008
.....jaja....men anonym må da få lov til å lufte alle de fine studiepoengene sine.....hun synes det er stas å proklamere sitt sjarmløse missbruk av noe som muligens kunne kalles intellekt....hvorvidt hun velger å dille på her inne med sine 98% "raringer" er jo hennes sak....tror det er like greit å ignorere disse "sløkke" innleggene hennes.....selv om det tidvis er litt morro å svare i mangel på noe mer fornuftig å gjøre desverre.....
gangster-hippie
02:15 12.04.2008
Ja gangster, tenker det samme......skal ikke gidde å svare på de dumme trådene hennes.....men så blir jeg jo en smule provosert da vet du, og da klarer jeg ikke å holde kjeften. Skamme meg :-(

Fikk du kjøpt deg lesestoff da?
Mamma`n til skjønne gutten
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------