Jeg og min samboer og forlovede fikk en sønn den 23.september-07, 5 uker for tidlig. Vi er unge foreldre! Jeg blir 17 og han er 21.
Som sikkert mange andre unge mødre bla. prøvde jeg å få kontakt med andre unge jenter som var i samme situasjon som meg, siden de andre på min alder uten barn er nå på en helt annen "planet" i forhold til meg og sambo...
Så har blitt kjent med noen, men føler liksom de også er på en helt annen plass.. De fleste av dem savner det gamle livet før barnet ble født, angrer, trives ikke i mammarollen osv...Altså, alt er bare surr...
Mens jeg og sambo ikke kunne vært lykkeligere! Vi har aldri angret på det valget vi tok, å vi ville aldri gjort noe anderledes om vi kunne..
Vi elsker sønnen vår høyere enn noe annet. Å han er alltid blid som en sol, nå som han er snart 7 mnd:-) De 3 første mnd var han ikke såå blid da, tålte ikke melken min så skrek 24/7 i 3 hele mnd... Så han får nå MME og grøt:-)
Alt er på plass av praktiske ting osv... Altså.. Syns det er litt vanskelig å forklare og samtidig ikke skal virke som en betterwisser som er bedre enn alle andre.. For det er virkelig ikke det jeg mener med dette innlegget...
Det jeg lurer på da, er om det er flere som meg og sambo, som faktisk ikke angrer, som har det kjempe bra som foreldre selvom vi er unge å hvor det liksom ikke er noen form for ulemper med det å bli foreldre i ung alder!?
Missforstå meg rett!!! Jeg føler bare det er litt vanskelig å gjenge meg med de som ikke er der i det _hele_ tatt. Hvor det absolutt ikke er noen posetive ting med det å være mamma osv..
Da tør jo ikke jeg si hvor flott jeg syns det er, fordi jeg blir redd for å "såre" den jeg prater med om å blenge ut om hvor bra vi har det i forhold til den jeg snakker med..
Noen som skjønner hva jeg mener?
MVH.
Kristine16MedFelix23\9-07
Sv: Se hit litt...? Snart 17 år og lykkelig mamma.
08:14 10.04.2008
Heihei! :)
Jeg er lykkelig mamma ja, og det tror jeg de fleste andre er her inne også:D
Men må si at hvis en mamma angrer på og ha fått barnet/barna sine så må det være noe veldig galt....
Alder har ikke noe og si om man er lykkelig som mamma eller ikke. Ung eller gammel så er man like glad i barna sine.
Mamsen87 :)
11:15 10.04.2008
Hei:)
Jeg er en veldig lykkelig mamma! Angrer så absolutt ikke! Tror dette bare har hjelpt meg masse, jeg! Men er ganske irriterende at alle de vennene jeg hadde før bare snakker med meg om festing og hvem de roter med og alt det styret, så går jeg her med familien min... Derfor er jeg oftest med andre unge mødre for tiden, godt det er flere av oss:D
Meeen, kjæresten har ikke helt kommet over det at han nå er familiefar og ikke kan gjøre helt som han vil og gå ut å feste å tulle seg, men det kommer vel, håper jeg:)
Softis<3
11:29 10.04.2008
Jeg er en lykelig mamma, jeg er riktignok 22 år da, vært alene med sønnen min 19 mnd fra jeg var 12 uker gravid. nå har jeg kjæreste og vi venter en liten i oktober, flytter sammen 1 juni.
Prevensjon har ikke virket på meg, jordmor har anbefalt og bruke spiral etter denne lille har kommet. Jeg angrer ikke på barnet jeg har fått, jeg har vært mye redd i forhold til barnet jeg skal ha,for jeg vil ikke ende oppalene med to små, men slikt kan man jo aldri vite uansett, men jeg vet med sikkerhet at jeg kommer ALDRI til å angre på dette barnet heller!
Mamma&marken, med minimark..
11:35 10.04.2008
Så koselig med svar:-) Er jo egentlig så stille her inne på forumet syns jeg!
Godt å se at ikke alle unge mødre bare ser svart på det dem har blitt...Da føler jeg meg ikke så alene alikevell:-) Hihi.
Hvor bor dere da? Jeg bor i Tønsberg i Vestfold:-)
Kristine16MedFelix23\9-07
11:59 10.04.2008
hei. Jeg er selv bare 17 å har aldri angret på mitt valg. noen ganger kan jeg si at jeg savner å være ute med venner å son ville aldri vært foruten veslejenta. det å være ute med venner kan ikke måle seg i det hele tatt med det å ha barn, å noe må man jo ofre når barne e lite.. vi er kjempe lykkelig alle tre å verken meg eller typen angrer på det vi valgte.. vi kunne aldri hatt det bedre=) kjønner hva du mener for er ikke så lett å være me vennene mine for de fester så mye å son å det kan jo ikke jeg hele tiden som de, å siden veslejenta legger seg i 7 iden er det ikke så lett å dra på besøk til folk å skjelden mine venner gidd sitte hos meg en fredags kvelden i steden for fest.osv.. så skjønner hva du mener me at de er på en annen planet. ser heller ikke noen ulempe med det å være ung, bedre det en å være 40 å fåførste man syntes no eg. man er litt sprekere, kan gjøre mer, ror vi er litt mer spontane på noen områder å når bare vårt blir i 13-14 år tror eg vi skjønner det litt bedre enn de som får første når de er 40.
Ungmor & Emily Jeanette:D
21:39 10.04.2008
hei jeg er 19 har ei datter på snart9måndt. jeg kunne overhode ikke angra på at jg har fått hu! skjønner meg ikke på folk som gjør det! det er jo den største gleden i livet:) jg skulle til og m ha en til, men dessverre så mista jeg, det var drit trist..
miriam_linnea<3
09:23 11.04.2008
jeg savner så absolutt ikke mitt gamle liv..men nå er jeg alenemor da så jeg kan gjøre så og si hva jeg vil annenhver helg...
livet stopper uansett ikke opp når man får barn, tvert imot, det beriket livet mitt kraftig iallefall.
jeg har aldrig følt meg så hel og betydningfull før:)
jeg også skulle hatt en til..9 mai hadde jeg termin men mista dessverre spiren min:(
silhah og emilie
12:30 11.04.2008
Jeg ble mor som 19 åring og har aldri savnet det "gamle" livet.. Stortrives som mamma for verdens beste gutt :)
Jeg er nå 21, og han er 2 :)
Vi bor ikke sammen med pappa'n lenger (flytta fra hverandre når småen var 8 mnd), men jeg har ny sambo på 23 år og han stortrives som reserve-pappa :)
Karine og Eivind
01:34 12.04.2008
jeg var 19 når tulla ble født.. er nå 20 og tulla er 5 måneder og har allerede rukket og bli hele livet mitt... har aldri vært lykkeligere hverken jeg eller barnefar, og føler oss mer komplette på et vis=) hun er alt for oss, stråler som en sol, sover hele natta og er bare blid ellers... tar smokk og flaske, smaker og liker alt og er bare eksemplarisk, så vet jo at vi har det veldig lett i forhold til mange andre....angrer ikke et sekund, og skal helt klart ha fler=) Gud som jeg elsker den ungen...mange ganger jeg våkner på natta og går bort til senga hennes og ser på ho bare fordi jeg savner ho sånn:)
Bor forresten i fredrikstad=)
C&B ♡Liva Bethina kom 12.11♡
10:37 12.04.2008
ung alenemor som er suuuper gla i mor rollen:) hadde sikker vært greit men det gammle live mitt litt lengre men nå kunne eg ikke tenk meg noe annet:)
henrikke 91 m/torbjørn
21:15 12.04.2008
jeg er ung mamma, men så absolutt en lykklig mamma =). Nå er jeg 19 og mannen 26, jeg var 18 når lillemor ble født. jenten vår var en planlagt liten skatt og for oss var det helt rett å få barn nå!
FruLykkelig
20:21 13.04.2008
Vi angrer IKKE! Har aldri angret på valget vi tok :D
Vi elsker lillemann over alt i verden, og kunne aldri vært lykkeligere :)
*Lukas i magen* HØYGRAVID!!
20:11 3.05.2008
vi prøvde 1 år for spiren satt,og angrer ikke på verdens vakreste baby nei!;)
jeg var 19 når hun kom,er 20 nå...sambo er 23
MyBabyGirl
20:21 3.05.2008
Jeg angrer heller ikke i det hele tatt.. Kunne ikke hvert foruten gutten min.. Jeg var 17 da han ble født..:) og er alene med han + skolen.. Så har nok og henge fingra sine i ja..:)
Rebecca^Karsten&Pusen Dibbie<3
19:42 10.05.2008
Jeg har aldri angret på at jeg fikk Lusket, selv om jeg ble gravid som 17åring.
Til tross for at hun ikke var planlagt, har hun vært ønsket fra første stund.
Før jeg ble gravid følte jeg heller ingen "tilhørighet" blandt folk på min egen alder.
Jeg følte meg liksom litt ferdig med festing og denslags!
Nå derimot føler jeg at livet har fått en ny mening, og jeg har aldri vært så lykkelig som jeg er med samboeren min og Lusket.
Selv om leiligheten gjerne blir lettere kaotisk, og det gjerne er litt stressende å løpe etter en unge som løper rundt og river ned alt, så ville jeg aldri vært foruten!
Nå er jeg 19 og Lusket 14 og en halv mnd, og enkelte av vennene mine har begynt å få unger:)
Livet begynte med Amelusken!<3
bobleplast og Amélie Amelusk
11:33 14.05.2008
jeg er 20 og har en sønn på 15 mnd jeg angrer ikke på ham i det hele tatt han er alt for meg og som andre her skriver jeg går inn og ser på ham når han sover bare fordi jeg sanvner han sånn når han sover..pappaen er 26:) Det blir sikkert flere etter hvert men det som jeg synes er så fint er at man har nå i allefall ikke noe dårlig tid med å få flere:)
samboer87
23:54 19.05.2008
Eg e 19 og sambo e 21. Me har en liden sønn på 5 mnd. Fekk an 3 uge før eg blei 19.
Angre ikkje i d heila tatt på at me bestemte oss for å beholla når me fant ud at eg va gravide. Og d bler nok flerne onga på oss om ikkje så lenge.
Før eg blei gravide så følte eg meg ikkje heilt sånn "m i gjengen" lixm. Eg har aldri sitt vitsen m å drikka, eg bruge minimalt m sminke og e ikkje så glae i å snakka om gutta å sånt lixm. Så de 3 typisk jente temaene va lixm aldri noge for meg.
diana-
14:42 29.05.2008
Jeg var 18 år da jeg ble mamma, og forloveden min 27 år. Vi hadde en tøff fødsel med masse komplikasjoner, men i dag er dattera vår 3 år og er en energibunt med masse humør!
Vi vurderte abort en kort tid da vi fant ut at jeg var gravid, pga presset rundt oss. Men egentlig var vi aldri i tvil, dette barnet ønsket vi! Vi angrer ikke ett sekund!! Vi har ett kjempebra forhold, og vesla betyr alt for oss. Vi skaffet oss en hund etterhvert også, så vi føler oss som en skikkelig familie!
Ellers akkurat nå har vi det litt tøft, da pappaen her nok en gang har fått tilbakefall på lymfekreft. Så han er inneliggende på Radiumhospitalet i håp om og bli frisk! Men hjemme er det ei lita tulle som savner pappaen sin enormt, så hun har det litt tøft om dagen. Barnehagen er ett topp fristed for henne, men nå går jo den ut i streik ... så ja. Men sånn ellers kunne jeg aldri tenkt meg ett liv uten dattera mi. Jeg føler også at dem andre på min alder ikke helt er på samme plan som meg. Så jeg har latt dem være. Veslejenta mi betyr mye mer for meg!!
may-mom-05
23:19 5.06.2008
jeg ble gravid for første gang når jeg var 15 med typen min som var 18, vi bestemte oss for å beholde og vi fikk en nydelig datter høsten 05 rett etter jeg fylte 16,har aldri angret på at vi beholdt barnet.. har vært sammen hele tiden og vi er lykkelige, vi begynte å få lyst på flere barn høsten 06 og begynte å prøve, ble gravid 5 mnd etter,men mistet.
prøvde igjen like etter å ble gravid igjen sommeren 07, og nå har vi fått en nydelig datter til som er 9 uker i dag, vi har lyst på flere barn så vi har begynt å prøve på en til.
å få en familie er det beste som har hendt meg og jeg har aldri vært lykkeligere..
katrine89
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem