Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

AD/HD debatten

Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
når barnet ikke for sove på lenge,legge dem seinere???
10:18 13.04.2008
Min gutt på 9,får ikke sove pga medisiner.Kan ligge våken 2-3-4 timer.Kan man legge dem senere da??for ikke sove likevel.Har hatt medisinene 2-3 år.
Anonym
Sv: når barnet ikke for sove på lenge,legge dem seinere???
12:33 13.04.2008
Du kan jo prøve å legge seinare. Det blir jo litt det samme, sidan ungen er våken likevel.

Bruk tid på å roe ned for kvelden, litt "kjedelige"/rolige(for ungen då) aktivitetar, kanskje hjelper. Innetid i god tid før legging. Og så ha faste klokkeslett for kortid lys skal av, lesing på senga skal avsluttast, kortid det ikkje er greit å komme ut frå rommet igjen osv. Og kortid det er voksentid, og ungar skal vere stille. Dette siste har vore god regel her i huset. Etter 20.00 SKAL ungar vere stille, for då er det voksentid. Den eldste kan gjere på ting, men skal vere rolig og stille(innestemme). Det er ikkje lov å tulle og leike "bråkeleikar" etter 20.00. Eg stoppar slike ting med ein gang, og gjere det kvar gang(konsekvent).

Det er vanlig at når medisinen går ut, så aukar aktiviteten. Kanskje det kan vere litt lurt å gje den siste tabletten(reknar med det er Ritalin) litt tidligare på ettermiddagen(ein time eller så), så den går ut tidligare. Dette blir ei vurderingssak; tidligar uten medisin eller stor uro ved legging...
Du kan jo prøve Melatonin også:) Eg syns det hjelper. Eg gjev det til han ca 1 time før leggetid.
Anonym
Sv: når barnet ikke for sove på lenge,legge dem seinere???
12:45 13.04.2008
takk for svaret:) har prøvd og gi medisinen tidlig og seint på kvelden.Ingenting nytter.Er grader på adhd osv.Min blir hissig og dobbel ++ hyper når medisinen er ute.Nytter ikke jeg åpner munnen.Nytter ikke og si noe.Jeg er bestemt,men er nytteløst når han ikke selv kan styre det.Er overgangen ifra rolig til kaos i hodet hans når medisinen er på veg ut eller er ute.Men skal høre om melatonin:) Takk
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------