Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Eksem og allergi

Reaksjon etter å ha fått i seg gluten for en med cøliaki/glutenallergi
19:55 13.04.2008
Hvilke reaksjoner kan man få? Og hvor lenge etter inntak av gluten kommer de?
Anonym
Sv: Reaksjon etter å ha fått i seg gluten for en med cøliaki/glutenallergi
01:11 19.04.2008
Det kommer helt an på mengen av gluten, hvor konstentrert det er og ikke minst hvor hardt personen vanligvis regarer.
Så jeg kan bare snakke av erfaring fra min egen sønn. Han er veldig allergisk og regarer på selv den aller minste infisering. Får han i seg noe som f.eks. en kjeksbit annet som har veldig mye gluten i reagerer han med intenst oppkast en til to timer senere. Det rett og slett spruter ut av han til han er helt tom og litt til. I dagene etter har han dårlig matlyst.
Får han i seg en smule som ved en feil har kommet i en større mengde mat kan han vise plager senere på dagen eller dagen etter. Da har han dårlig matlyst og løs avføring.
Felles ved begge gangene er at han blir fortere bra igjen hvis jeg samtidig setter han på laktoseredusert melk noen dager.
Intensity har jente i magen
Sv: Reaksjon etter å ha fått i seg gluten for en med cøliaki/glutenallergi
16:18 26.04.2008
Jr har fått i seg gluten to ganger som vi vet om. En gang fikk han leverpostei som inneholdt gluten på brødskiva, det var sikkert ikke mye, for vi merket ingenting på han.

Andre gangen fikk han smake av brødskiva til en barnehagekompis, og den var jo så klart laget av hvetemel. På ettermiddagen fikk han en slik reaskjon som Intensitys sønn fikk, masse oppkast. Itillegg ble han trøtt og la se tidlig og sov het til morgenen. Men han var veldig fin dagen etterpå, og han virket ikke plaget av det i det hele tatt da heldigvis. Kanskje litt hard-maga bare.

Ellers har vi hatt mistanker noen ganer fordi han har vært litt rar på kvelden, grått og vært sutrete og irritabel og trøtt.
NewMom
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------