Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Over 35 år og prøver å bli gravid

mor som 50 åring...
11:56 15.04.2008
Vi fikk en ny ekstravakt på jobb denne uka. Hun er 68 år og pensjonist, men skal jobbe litt ved siden av. Satt og pratet, og så sier hun at hun ventet sønnen sin hjem på besøk. Spurte litt rundt det, og det viste seg at han var 18 år!! Hun hadde fått han når hun var 50!!

Så det er (nesten) aldri for sent......
nicco
Sv: mor som 50 åring...
15:15 15.04.2008
Ja, det er helt utrolig! En bekjent er 46 og har prøvd i mange år å bli gravid.Flere prøverørsbeh. bl a.Hun er utrolig fresh og ungdommelig og j fikk sjokk da jg hørte hennes alder.

Nå er hun og mannen blitt gravide på egen hånd.Så det er håp.
Selv om vi blir "gamle" mødre, så er det kvaliteten som teller,ikke sant?
Så lenge barnet får oppleve mor og far i sine viktigste år av livet (vell, alt er relativt...men jeg vi si f eks til myndig alder??) så vil jeg bare si:

Hurra for modne mammaer! :-)
Rose38
15:16 17.04.2008
Jeg ble mor for første gang i juli i fjor og var da 42,5 år. Ble gravid på første forsøk uten hjelp utenfra. Var i kjempefin form under hele svangerskapet:-) og er heldigvis fortsatt i fin form:-)
godgutt 07
17:59 22.04.2008
Jeg håper ikke du som er 42,5 år ung sammenligner oss modne jenter på din alder, med de 'godt voksne' som er nevnt her. Du har vært riktig heldig også - gratulerer.

Vi er ganske mange her inne omkring 40 -/+ som føler oss 'gamle' fordi noen må slite med å få barn, finnes nok av fakta om alder - midt i fleisen rett som det er. Heldigvis viser det seg å være gode muligheter for de fleste i vår alder - ellers er vi ennå fortsatt unge i mange andre sammenheng. Men, jammen om jeg setter meg i samme kategori som 50 + !!!

Ikke alltid alle kommentarer, selv om ikke ment slik - oppleves som diplomatisk eller oppmuntrende lesing for 'sårbare voksne slitere' her inne.

K
Anonym
10:07 24.04.2008
Jeg må bare si at jeg synes det er forskrekkelig sent å bli mamma i en alder av 50 år. Det krever jo mye overskudd å få barn, ikke bare de første årene, men tenårene osv. Må da være fryktelig slitsomt å ha en obsternasig 15-åring i hus når man selv er 65 år? Og ikke minst følelsen av å kunne trå til som bestemor når den tiden kommer..Hvis man er 75 år når første barnebarnet kommer, har mange ikke like mye å stille opp med av krefter og helse som det man hadde 10-20 år tidligere..

Ikke misforstå meg, jeg håper virkelig mange av dere her inne lykkes med å få barn!! Men grense oppad..? Jeg vet ikke. Noe skurrer ihvertfall i meg når jeg leser om "ekstremtilfellene" på over 50/60..
Anonym
10:10 8.05.2008
Ups, misforstått igjen....Jeg mente dette mest som en oppmuntring, 40 er ingen alder når 50 åringer får det til. Det var ikke ment som noen oppfordring til 50 åringer om å få barn!!

Jeg kjenner dessuten mødre på både 23 og 29 år som er utslitte av jobb og unger. De "setter bort" ungene til besteforeldre nesten hver helg, slik at de skal ha tid til å "komme seg". Er selv 44 år og har 6 unger, den minste 9 mnd. Overskudd og energi trenger ikke å ha med alder å gjøre....heldigvis.
nicco
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------