Jeg har en sønn på 9 mnd+ nå, og vi tenker selvsagt på det spørsmålet som går mest igjen her: Når få neste?
Jeg er student, men må jobbe neste år. Har ett år igjen av utdanningen min (lærer).
Senario 1: jeg er forhåpentligvis ferdig våren 2009 (om jeg står på). Da vil jeg helst få jobb så snart som mulig, og få etablert meg litt før vi evt. får ett barn til. Altså nytt barn ca i 2011-12. Da er det 4-5 år imellom barna. -Fordeler og ulemper med det.
Senario 2: Jeg får jobben jeg søker på nå, jobber i barnehage ett år, utnytter at jeg har jobbet opp en del penger til barnebidraget, og er ett år hjemme med småen før jeg gjør ferdig studiene mine. Altså nytt barn i 2009, ca 2 år imellom. (vi liker best denne, men er det lurest?)
Senario 3: Vi er "uheldige", og får barn når jeg er student, vi får lite penger, men har 3 år mellom dem...
Vi har begge KJEMPElyst på ny baby, men vet det er utfordrende med to tette. Vi synes liksom 4-5 år mellom er så lenge. Vi er unge, 84-modeller, så vi har "god tid" som alle sier, men det betyr da ikke alt?
Noen gode råd/tanker ut ifra mitt laaange innlegg? Please? |