Her kan dere diskutere alt som har å gjøre med yrke og karriere.
Hva slags utdannelse krevs det for å jobbe i barnehage ?
14:35 16.04.2008
har alltid hatt så veldig lyst til å jobbe med barn!
Er servitør fra før, men må omskoleres pgv bekkenplager!!
Så hvis noen vet hva man tjenner og hva som kreves så setter jeg stor pris på svar.
Anonym
Sv: Hva slags utdannelse krevs det for å jobbe i barnehage ?
18:11 16.04.2008
For å få fagbrev må man ta barne og ungdomsarbeid. Dersom du bare vil være vanlig assistent kreves det ikke noen utdannelse. Men du vil da få mindre i lønn. dersom du vil være pedagogisk leder i en barnehage må du ta utdannelse på høgskole. Det blir da førskole utdanning. :-)
22:00 16.04.2008
Som assisten visste jeg at det ikke krevs noe fagbrev, men det er jo så dårlig betalt synes jeg :( Derfor så vil jeg gjerne ta utdanning innen det :) Vet du hvor mange år jeg må gå ?
Det er så mange år siden jeg gikk på v.g.s, så jeg har glemt hvilken rettningslinje fører til hva :(
:))
Anonym
16:29 17.04.2008
du kan ta det på kveldtid. Det finnes ulike måter å få fagbrev på,. Skal du gå på skole kan du sjekke ut AOF, Men det kommer an på hvor i landet du bor.
Vil du ta det over lengre tid, kan man jobbe i 4 år samtidig som man opparbeider seg praksis, og tar kveldskole.
Men nå er det noe nytt som gjør at man kan ta fagbrevet ved å jobbe i barnehage i bare 1 år eller 2 år, samt ta Anatomi eksamen ved en kveldskole f.eks.
Det går også an å ta det gjennom NKI, men da må du ha grunnkurs VK1 helse og sosial, og deretter vk2 barne og ungdomsarbeid. Har du generell studiekompetanse ville jeg anbefalt deg å heller ta førskolelærer hvis du liker å studere. Da har man litt praksis og litt skole. Men dette er ved høgskole, og krever 100 % studietid! så vær klar over at det andre er mer fleksibelt med tanke på at du har barn ...
21:20 2.05.2008
Jeg ville ikke tenkt så mye på bhg hvis jeg hadde hatt bekkenplager, du vil få like mye plager der vil jeg tro..jeg jobber i bhg og har bekken plager og må bytte jobb...
Anonym
02:07 5.05.2008
Man kan fint jobbe med barn, men det da heller på stor avdeling kanskje?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem