For dere med interesse for hus og hage. Her kan dere gi hverandre råd og tips!
Hus med svømmebasseng..
09:12 18.04.2008
Hus med svømmebasseng..
Er det noen her som har svømmebasseng i huset sitt?!
Bruker dere det mye?!
Me holder på å tegne hus, så har me snakket om å ha svømmebasseng. Men eg e så usikker på om det e nåke som komme til å bli brukt eller ikkje... Kom gjerne med synspunkt!!:)
God helg til alle Mammaer og til deres skjønne små:)
Har bodd i hus med svømmebasseng i hagen. Det du må tenke på er sikkerhet. Det er du som er ansvarlig for at ikke nabounger (eller egne)ramler opp i bassenget. Bassenget må være inngjerdet eller tilfredstilt sikret etter forskiftene. Det er også en del arbeid med rensing av vannet.
Hvor mye det blir brukt kommer vel litt ann på hvor mange badeløver det er i familien!
Anonym
Sv: Hus med svømmebasseng..
01:17 22.04.2008
Bortkasta penger. Masse ekstra jobb, lukter klor, masse fuktighet. Legg penger i kvalitet på kjøkken og bad og praktisk rominndeling. Egen inngang med mulighet for skylling av regntøy, lekedresser og støvlene til barna, praktisk vaskerom, gode gangarealer og god plass til lek. Det har dere mye mer igjen for.
Anonym
Sv: Hus med svømmebasseng..
12:08 29.04.2008
Heisann. Vi har utendørs svømmebasseng og er veldig fornøyd med det. Fordelen med å ha dette ute er at du slipper klorlukten i huset, men til gjengjeld får du kun brukt dette fra mai til og med august...
bassenget i seg selv er en engangsutgift, men trekker masse strøm når det er i bruk. Vi synes ikke det har vært mye jobb med å holde det rent. Bruker kanskje 5 minutter daglig på å rense det kjemisk, og støvsuger det noen ganger pr. uke... kommer ann på hvor mye det er brukt.
Hei hei, Ville personlig aldri lagt ett svømmebasseng inne i huset. Jeg ville ha bygd et eget lite hus eller svømmebasseng med overbygg bort fra huset pga. fuktskader og lukt og rensing med mye arbeid. Personlig har jeg brukt bassenget i huset vi leide for en stund siden mye, men der kom det egne folk og renset og vasket. Litt av et arbid å få rent. Bruker det mindre om det bare er et lite ett. Ville heller ha satset på ett stort badekar eller en stamp eller noe som en kan kose seg med inne i selve huset. Lykke til med tegning av hus. Det er spennende. Vi tegner tilbygg akkurat nå og synes det er like moro. Er interiørgeek. ;)