Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Flaskemelk

når kan jeg slutte å koke flaskene hvær dag?
23:19 18.04.2008
jenta er snart 8 mnd.
ønsker mange svar!!
Anonym
Sv: når kan jeg slutte å koke flaskene hvær dag?
09:25 19.04.2008
Jeg kan svare for mange :-)

Jeg slutte selv å koke dem når hun var 4,5 mnd, tuttene kokte jeg til hun var 5,5 mnd.

Så lenge du har kommunalt vann så skal det ikke være noe problem, tror det er noe annet med f.eks brønnvann. Da ville jeg spurt hs.

Alle jeg kjenner sluttet å koke en eller annen gang mellom 4-7 mnd.
Så når ungen din er 8 mnd så ville jeg trygt ha sluttet, skal ikke være noe problem.
BabyV
09:30 19.04.2008
Du kan i hverfall trygt slutte!!! Hun har jo blitt så stor, driver hun ikke og spiser på alt mulig da? Da blir det jo litt rart å koke flaskene..

jeg sluttet da hun vaar litt over 3 mnd. Litt tidlig, men vet o folk som ikke har kokt flasker i det hele tatt, og det gikk også fint
Dunder
23:05 22.04.2008
Lillegutt er 8 mnd og jeg koker fremdeles.

Selv om babyene putter alt mulig i munnen, så er det jo melkebakteriene som kan være farlige, og neppe de som er på leker & ting & tang.
Sommerfugl78
22:19 23.04.2008
men e det da snakk om å vaske dei for hånd eller i vaskemaskin?
rigmora :-Oline-:
19:20 25.04.2008
jeg fikk beskjed av helsesøster at jeg trengte ikke å koke flaskene, det holdt å vaske dem i oppvaskmaskin, og det er flere som sier det.. og vesla er 3 uker gammel nå...
men jeg koker, da jeg syns det er lettere og tar kortere tid enn i oppvaskmaskin..
Isejak
14:47 27.04.2008
Min lille prins er nå straks 7 mnd og jeg koker fremdeles.

Er så enig med Sommerfugl78..det er jo melkebakteriene som kan være farlige...og de kan faktisk være dødelige.
Den sjansen tør ikke jeg ta..

Kommer nok til å koke en stund til framover, det tar så liten av min tid etter han har lagt seg.

Påtjukka og Tobias
22:50 30.04.2008
Jeg koker de enda, men det er sikkert ikke nødvendig (8 mnd). Men jeg fpr dem liksom ikke reine i maskinen, henger masse rester igjen i dem, og tuttene blir iallefall ikke reine. Men snart, snart... da skal hun sikkert drikke av tutkopp:)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------