Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
noen som har ammet to samtidig? (forskjellig alder)
22:37 20.04.2008
lurer bare jeg. ammer fortsatt min første her og har tenkt å amme ei god stund til. er 5 mnd på vei med nr 2, så lurer på om det er mulig at jeg kan amme dem begge eller må jeg bare amme den minste når den blir født? det blir nesten 11 mnd mellom dem.
Anonym
Sv: noen som har ammet to samtidig? (forskjellig alder)
23:10 22.04.2008
Vel, jeg ammer vel strengt tatt ikke begge, men jeg ammet storesøster helt til termin, hun var da 14 mnd. Under fødselen var hun hos besteforeldrene en uke og sluttet da med puppen. Når hun kom tilbake, prøvde hun seg noen ganger, men det var veldig vanskelig å ha henne klatrende over seg mens jeg ammet lillebror, så da tok faren henne, så fikk hun morsmelk på flaske. Det aksepterte hun helt fint og smiler og sier namnam hver gang jeg pumper meg. Noen ganger når lillebror får pupp, så løper hun og henter koppen sin, så står hun og tripper ved siden av. Kjempesøt!
Hun er nå 18 mnd og får mm på tutekopp/flaske 1-2 ganger om dagen. Ser ingen grunn til å slutte med det, hun koser seg og det gjorde "tapet" av puppen mye lettere for henne...
Nå skal det sies at jeg pumper mye ettersom jeg leverer melk til nyfødtintensiven, så hun får oftest "overskuddsvarer" derfra, så det er ikke så mye pes.
15:42 26.04.2008
jeg ammer begge de 2 minste. Det er 18mnd mellom. Minstemann er 4 uker. Gjør det for å få fred egentlig. Han på 19 mnd maser og tuller rundt meg. Går helt greit. Har 4 barn alene, men de 2 elste er 10 og 8 år. Ammer han elste aldri offentlig, det er så mange som ville reagert tror jeg
22:42 28.04.2008
Hei
Der er 17 mndr mellem mine to, jeg ammet eldste inntil minste var 10 mndr. Der var aldri jalousi og grining.... Og det var mest på ettermiddage, kvelden største barnet ville kose. Så da sat vi nu i sofaen med en på hver pupp...
Jeg ammet bare eldste hjemme, men fik nu litt kommentare!
Gjør hva du føle er riktig, men viktigst av alt, er at det skal vere koseligt! Har nu sluttt med minst barnet også og han er 17 mndr. Det var riktig deiligt, var ganske lei da, havde nesten ammet 3 år da!
Lykke til med n baby og to tette.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem