Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
********Skraveltråd IKM uke 20 =)!! ***
12:52 21.04.2008
Har IKM i uke 20, 15 mai...Er jo en stund til hihi...men gleder meg syyykt til å teste:PHar akoratt begynt prøvinga,vet jeg ikke bør ha noe særlig forventninger ..men det har jeg:P hihihihi
Tingelinge*prøver
Sv: ********Skraveltråd IKM uke 20 =)!! ***
23:28 21.04.2008
Hei, hei!! Endelig var det kommet for uke 20!!! Gjør ventetiden gjennom måneden raskere... he, he.
Har IKM tirsdag den 13.mai. Og da er jeg i New York på ferie, så det er ekstra spennende den måneden :)
Lenge til, har jo akkurat hadd mensen.
Hva gjør du for å gjøre sjangsen for å bli gravid større?
malla85
21:50 22.04.2008
Ingen andre med ikm uke 20?
malla85
22:37 22.04.2008
Jo! Jeg er her! Forhåpentligvis IKM uke 20! Var litt overrasket over en tråd for oss allerede nå!

Vi går på prøveperiode åtte nå, og forventer at det skal skje noe snart!

Så, leter vi etter tegn allerede eller ;-) Det er vel isåfall tegn på EL, og foreløbig ingen her i gården. Siste dag med mensen i dag, regner med de første EL-tegnenen kommer i løpet av noen dager nå...
akicha
22:45 22.04.2008
Jeg har også ikm i uke 20, 17. mai faktisk! Håper jeg kan teste positivt den dagen, da blir dagen ekstra glad! :o) Men er lenge til da... Ventetida er så innmari lang synes jeg...
Amazing
22:43 22.04.2008
Jeg også har ikm ca 13.-15. mai. Er 1. pp dette, og jeg har brukt p-piller lenge, så det er spennende. Har jo lest om at mange ikke får mensen igjen før leeenge etter at de sluttet på p-pillen..... Håper det går bra!! Trenger ikke å få mensen altså, hvis det bare betyr at jeg er gravid så..... ;-)
Annnonnnymmmiaaa
07:34 23.04.2008
jeg spiser folat ,går turer og prøver å spise litt sunnere enn vanlig hehe;)Uten om det er det jo bare å hoppe i høyet!
Tingelinge*prøver
10:45 23.04.2008
Jeg tror jeg har ikm ca 16.mai...

Er ikke helt sikker på syklusen min enda. Fjernet hormon-spiralen for en uke siden...trodde egentlig jeg skulle ha eggløsning ca to dager etterpå, men fikk i stedet TR. Så hvis dette er en "ekte" TR bør jeg ha ikm den 16.mai...Så da skal vi igang med 1pp om noen dager. Lurer på hvor lang tid det tar før det klaffer :-)...

Lykke til med prøvingen til alle sammen :-)

(har forresten byttet nick fra "Gutt1999&2001,håper på 2009 spire")
Smiley `Vil ha 2009 baby`
15:03 23.04.2008
Så hvor lenge har dere prøvd på å bli gravid?
malla85
17:51 23.04.2008
Hei!:)
Jeg har ikm rundt 16.mai... Blir spennende å se om det blit full klaff! Skal gjøre vårt beste for at noe skjer hvertfall..:) Vi har vært prøvere siden august. Har vært gravid to ganger siden dengang, men mistet i en sa uke 8 og en ma i uke 9. Denne gangen har jeg bestilt babykister, så jeg håper det gjør sitt til at en eventuell spire klamrer seg fast!:)

Lykke til jenter, håper vi alle kan bevege oss over til 1.trimester snart!:)
Marte og tulla♥
18:55 23.04.2008
Må bare smile til ivrige Tingelinge :) Artig å se at vi er flere som er svæææært spente på om det blir resultat i 1pp. Er av de som kan teste 17.mai. Så slenger meg altså med på IKM uke 20 og krysser fingre for alle som satser på januarnurk!
Kossteligste76
19:32 23.04.2008
Hihihi ja jeg her heeelt håpløs hihi;) I hvertfall når mannen spurte meg i dag om vi skulle lage baby...nååååå ;) var i hvertfall en nusselig måte å spør etter sex på hehehe;)
Jeg svarte "ja nå blir det bokstavlig talt":)
Tingelinge*prøver
17:43 25.04.2008
noen som har prøvd clearblue eggløsningstest?
malla85
17:51 25.04.2008
Nei har ikke prøvd de... Denne pp skal jeg prøve meg uten egglønsningstester...håper det går bra:P hehe
Tingelinge*prøver
20:35 25.04.2008
Vi har også prøvd uten test i noen måneder, men siden det ikke skjedde noe så tenkte vi å prøve det denne måneden. Tok første testpinne i dag, og viste det jammen meg ikke at jeg var i min mest fruktbare periode akkurat nå. Kun 11 dager etter 1. mensdag. Så kanskje det er derfor vi ikke har blitt gravid før. Trudde ikke jeg hadde el før på tirsdag.
He, he.... vi får de om noen uker ;)
malla85
11:49 27.04.2008
Da nærmer det seg EL for min del ;) foreløbi så er dette en kjempe pp ;)
Koser oss masse;)
Tingelinge*prøver
13:30 27.04.2008
Jeg tror jeg har IKM i uke 20...kaaanskje helt på slutten av uke 19. Er min første pp og jeg har ikke fulgt med på syklusen min tidligere...hvertfall ikke sånn supernøye.
Spennende dager dette!!! Alt for lenge til jeg kan teste!!!
-lillesolstråle-
15:42 27.04.2008
Er på ferie når jeg har IKM, så jeg håper at TR uteblir. Ikke det at det ødelegger ferien hvis jeg får TR men... det blir jo litt kjipt akkurat den dagen da. Forje pp begynte jeg å stortute når TR kom. Men dagen etter var det ja, da er det bare å prøve igjen. Babyen kommer nok til slutt ;)
malla85
23:34 28.04.2008
Siste dag av TR er overstått - 1. pp er i faaaaartaaaaaaaa :):):)
Kossteligste76
19:14 29.04.2008
hiver meg på her:) ikm ca 8-12 mai (ikke helt i rute etter pilleslutt) :)
Babyhåp
19:25 29.04.2008
Hvordan går det egentlig med prøvingen deres?? Er dere "i rute"??
Her er det ett pliktløp uten like denne mnd føler jeg, for jeg SKAL bli gravid!:) Heldigvis er mannen fornøyd og stiller opp...:) Tror kanskje jeg har el ganske tidlig i perioden, men vet det ikke sikkert da jeg ikke får noe godt utslag på el testene.
Marte og tulla♥
19:28 29.04.2008
hos oss går det bra:) skal bli gravid hehe;) Vi gjør alt vi kan for å si d sånn:) å mer kan vi vel ikke gjøre?=)

det er vår 1pp
Mange pp du Marte og tulla&#9829?
Tingelinge*prøver
19:32 29.04.2008
Hehe, er ikke så mye annet å gjøre enn å stå på nei..:)

Jeg er i 3.pp nå etter ma, men har vært prøver siden august. (hatt en ma og en sa siden dengang). Har heldigvis blitt lett gravid de andre gangene (2 ganger i 1.pp og en gang i 3.pp), derfor håper vi at jeg blir det nå også!:)

Håper det klaffer for deg i 1.pp Tingelinge!:)
Marte og tulla♥
20:27 29.04.2008
Jeg og har IKM i uke 20. på selveste 17.mai som flere her. :) Er første syklus etter en sa. Slik at jeg ikke kan være hundre prosent sikker på hvor lang denne syklusen er, men går ut ifra en mens syklus. Har så heldig å ha to gutter fra før. Slik at dette blir vår tredje om vi klarer brasene. ;) Ønsker oss baby intenst. Mannen min er veldig giret på å få det til denne mnd og det er jeg veldig glad for. ;)
Randis
20:30 29.04.2008
lykke til alle sammen! =)
Tingelinge*prøver
21:10 29.04.2008
henger meg på her jeg også... tror jeg har IKM rundt 12-15 mai, men er litt usikker da det er første etter MA 15 april!...

Har prøvd El tester fra i går av.. dag 12, men foreløbig ingen utslag.. hadde en liten følelse av at jeg hadde El lørdag... så kanskje jeg testet for sent... eller så er det Quick respons testen som ikke gir utslag... har veldig lyst at det skal klaffe denne mnd selv om jeg har nada aning på syklus... hehe! er vel berre å prøve ofte nok :) :)
Scoobydo
21:22 29.04.2008
Hei Scoobydo. Godt å se deg her. Fulgte med deg på 1.tri. Nå er det bare å prøve og prøve, øve og øve. ;) Vi skal klare å lage en perfekt lite mirakel nå. Ikke sant?
Randis
21:26 29.04.2008
Ja nå skal vi få det til her :) Gruer og gleder meg til å bli gravid igjen.. er redd for at det samme kan skje en gang til.. var 14 lange dager med blødninger og inn og ut av legevakt og ullevåll før det ble en MA... Men jeg skal ikke klage... :/ Vet du har vært gjennom det flere ganger ....

Men NÅ skal vi ha det til :) Om jeg bare finner EL :) hehe....
Er kroppen din tilbake til normalen eller?!

Jeg testet neg på graviditetstest forrige uke... ca 1 uke etter ma'en...
Scoobydo
23:26 29.04.2008
Har ikke testet, men sluttet å føle meg gravid på mandag i forrige uke. Regner med at alt er iorden. Litt hoven livmor enda, men mye mindre. Regner med at det er normalt. Har en gru-glede følelse jeg og, men prøver å tenke positivt hele veien. Tar ting som det faller seg.. tralalalala.. ;) Nå er det bare å stå på. ;) Vi får det til skal du se. Blir lett gravid. Får håpe det gjelder nå også. :)
Randis
09:50 30.04.2008
Blei fort gravid forrige gang ja :) det va et uhell :) Men blei fort veldig velkomment! SÅ skal ha det til denna mnd også :) Har en følelse av at det går bra nestten gang...
Scoobydo
11:33 30.04.2008
heihei..har ikm 13 mai..har el i dag i følge kalenderen..men fikk el slim i går så da var det å hoppe rett i sengehalmen.. ;)
noen som vet hvor lenge en el varer? husker ikke helt jeg..
de neste 2 ukene kommer til å gå sååååååååå sakte!!!
obsideisann j-06*2pp etter SA*
11:52 30.04.2008
12 - 36 timer synes jeg å huske....
malla85
11:58 30.04.2008
okey..da håper jeg på at det har klaffa,men forsetter og kose oss masse i uka fremover bare for å være på den sikre siden.. ;)
15:45 30.04.2008
Oj.. her var det mange. Har ikm 14, er i 4 pp og prøver på første. Hadde en pause forrige periode pga at termin ellers ville vært i romjulen. Og det hadde vi ikke så veldig lyst til...

Men gleder med til å følge dere alle sammen. Jeg har startet på folat og venter i spenning. Vi kan vel si at vi allerede er godt i gang. Så får vi se om det klaffer denne gangen..
Icerus
16:40 30.04.2008
Jeg blir med her jeg og. Vi er i 1. pp og jeg har ikm rundt 14. mai. Jeg har ikke helt styr på syklusen enda, har kun hatt en "ordentlig" tr etter p-pille slutt, men jeg er ganske sikker på at jeg har el i dag eller i morgen. Jeg har brukt el-testene fra billig tester, og fikk en veldig klar strek i går, omtrent like sterk som kontrollstreken. Er det noen som har erfaring med disse testene?
Det er så spennende dette her! Vi prøver på vårt første. Jeg har et stort håp om at det skal gå med en gang, men det er vel ganske urealistisk.... Men det er jo lov å håpe :-)
HLH 1pp
20:38 1.05.2008
Hei, HLH 1pp. Bruker ikke eggløsningstester fordi jeg kjenner godt når jeg har EL til vanlig, slik at jeg ikke vet noe om de. Kjenner det ikke like godt etter en sa slik som nå, men innbiller meg at jeg hadde EL for tre dager siden. Igår var jeg hormonella og er ikke mye bedre idag. Idag begynte jeg å føle meg kvalm. Krysser fingrene for gravid nå. Var kvalm og spydde i uke 2 i svangerskapet sist slik at vi får vente å se fremover. Er veldig spent nå. ;)
Randis
20:57 1.05.2008
Flere som er hormonelle her :) hehe... Innbilte meg at eg hadde EL i helga som var... har prøvd EL testa... men får ikkje utslag på dei! Men begynte med dei mandag.. så om eg hadde EL i helga som eg trudde er ikkje det så rart! Har litt ømmepupper om eg kjenne veldig godt etter hehe :)

Men har mykje stikkinga og vondt i både høgre og venstre side.. mest høgre... så e egentlig mest bekymra for infeksjon etter utskrapning! :/
Scoobydo
22:25 1.05.2008
Skjønne den. Hååper at det er det andre som feiler deg. ;)
Randis
22:29 1.05.2008
Ja hadde vært skikkelig nedtur med en infeksjon no! Men skal ringe gyn i morga å høyre!.. greit å få det sjekka ut i tilfelle det skal være det! Hadde en del vondt og strekkinga og styr og vesen der nede då eg va gravid forrige gang og men...E litt tidlig å begynne å håpe på det :)

Er alt for tidlig å teste også :)

Korleis går det med deg Randis?!
Scoobydo
22:47 1.05.2008
Bedre føre var ja. Greitt å høre iallefall. Blir litt tryggere på at alt er som det skal. Kanskje det symptomer kommer tiligere når man nettopp har vært gravid?? Det lurer jeg litt på.. Jeg synes jeg er øm i magen jeg, men vet jo at det er alt for tilig. Kan jo være at livmora prøver å komme tilbake til normalen. Er kvalm fortsatt og hormonene flyr innimellom. Syns det hele er litt merkelig. Kan jo være kroppen som prøver å lure meg. Ønsker meg en liten baby så veldig.. ;) Møtte tanteungen min idag på ti uker. Ble ikke mindre "babyklein" av det. :) Vi er veldig klar for at en familieforøkelse. ;)
Randis
00:55 2.05.2008
Ja har tenkt tanken sjølv og... men i følge test har eg kje hatt EL enda.. så kan jo hende det e det som e i gjære :)

Du har to fra før?! Blir veldig babyklein av det ja :) Har en tantunge på snart 4.. han e innmari morsom no :) Dei har noken utrulig bra kommentara når dei kjem i den alderen!

Lenge sia du hadde EL då?! prøva å huske tilbake om eg kjente noko forrige gang.. men merka ingenting før IKM dagen... og då gikk eg tre fire daga og venta på TR før eg skjønte at den trulig ikkje kom! Noken ganga klaffa det med 1 gang hehe... skal legge litt meir arbeid i det denna gangen :)

Scoobydo
22:11 2.05.2008
Ringte du og hørte på gyn idag Scoobydo? Sa de noe lurt?

Fin alder fire ja. Min største ble mast på hver dag ang spising. Jeg sa han var flink til å ha på seg klærne sine og han kikket opp og så meg i øynene stolt.. "Du..du...du e flenk t å spis!" ;) Ble litt flirfull. ;)

Fire dager siden EL om det var det jeg hadde. Får vente å se. Får legge i litt arbeid i det i helga i tilifelle det ikke stemmer at jeg har hatt EL. ;)
Randis
23:22 2.05.2008
ja ringte i dag tidlig... og fekk beskjed om å komme inn i ettermiddg... tok bakterieprøve og UL... ingen tegn til infeksjon :) Men har kje fått svar på bakterieprøva enda.. mn ho rekna med den va fin :) Så ingen forklaring på korfor eg har vondt d men... det gir seg vel! :)

Lure på kortid dei kan sjå på UL om man er gravid!? blitt heilt opphengt i dei symptoma mine no... argh!... ikkje veit eg kortid eg har IKM sann heilt egentlig heller... anna enn at det burde være om ca 1,5 veke... mn mulig syklusen e heilt annerledes etter Ma'en...

Ja... må jobbe litt aktivt for det her no :) har hatt mykje utflod/slim dei siste dagane.. men ingen utsalg på el test.. så no får vi berre prøve kvar dag og då må man nødvendigvis treffe :)
Scoobydo
00:22 3.05.2008
I uke 5 til 6 ser de om du er gravid på ul. Tviler på at de vil ta ul før du er litt lengre. Spørs hvem du går til. På sykehuset her får du beskjed om å vente til uke 8-9-10 ettersom hvem du prater med. Bra at alt så greitt ut. Gynekologer kan vel se det tiligere ved gu.

Gleder meg til å bli gravid igjen. Kanskje denne gangen så vil babyen være hos meg. ;) Evig optimist til det motsatte er bevist.

Skal legge meg å sove nå. Blir godt. Har bakt is-ostekake med milkshake smak til en konfirmasjon jeg skal på i morgen. En hit alltid. :)
Randis
10:11 3.05.2008
Hehe... bra du e optimistisk :) Har en god følelse for neste gang.. hadde en dårlig følelse for denna gangen her... hadde en liten ide om at det kom te å ende i en MA!... Men neste gng blir det bra :)

Is ostekake med milkshake smak faktisk :) Høyrdes veldig bra ut ja! :) aldri smakt eller høyrt om det før :)

Kose deg i konfirmasjon :)

I dag skal vi male badet... :) Kjip aktivitet når det er så fint veir ute.. men men må gjerast så vi blir ferdige!
Scoobydo
11:56 3.05.2008
Her regner det og mannen min måtte på arbeid idag. Datageek/nerd.. Krise med noe som skal være ferdig på mandag. Kommer hjem like før vi må dra til konfirmasjonen. Har dere pusset opp badet? Jeg er interiørgeek og elsker alt med innkjøp og oppussing. Vi skal rive og bygge nytt tilbygg snart. Er veldig spent. Har ikke fått førsteutkast av tegningene fra arkitekten enda. Er veldig spent. Funkishus. Det blir et drømmehus! Har nettopp vært i et funkishus den samme arkitekten tegnet i 1977! Skikkelig kult. Her er en link til garasjen vi har valgt oss ut. ;) http://www.norgeshus.no/article.php?id=348 Tror ikke vi får råd til å bygge begge med det samme, men vi skal grave og støpe ferdig fundamentet til garasjen samtidig som fundamentet til tilbygget. Vi har bare en bil, men på lang sikt skal vi sikkert ha en elbil eller noe sånt. Greit å ta høyde for å få to biler under tak. ;)
Randis
12:20 3.05.2008
Ja... vi driv å pussa opp eine leiligheten! Vi har to.. er ikkje samboera enda... har vært det før, så blei det slutt.. så blei vi i lag igjen rett etter eg kjøpte meg leilighet.. så no har vi to :) SKal legge den eine ut for salg i mai!...

Har malt alt... så blir veldig fint.. kjøkkenet pussa vi opp for noken år sia..! Men badet ekje noko særlig.. men orka ikkje å flislegge det.. det kosta så masse.. og får nok ikkje igjen for det når vi selge! Men trur det blir bra med et malingsstrøk og.. satse på det :)

Innkjøp og oppussing e innmari morro ja :) LItt styr når man drive på.. men blir innmari bra når det e ferdig :) Nesten så vi har lyst å beholde leiligheta :)

Greit med garasje te to bila ja :) Artig med hus.. kan sjå langt etter det her i byn ... e alt for dyrt :/ Kor du kjem fra?!
Scoobydo
21:39 3.05.2008
25 min utenfor Trondheim. Klæbu heter det her. Vi har Norges reneste vann. Dagens reklame. ;) Mannen min kommer herifra. Vi kjøpte oss hus for to år siden, men ble lurt. Fundamentet på tilbygget har kollapset og vi venter bare på å få rive nå. Gleder oss til å bli ferdige.

Blir innmari bra når man er ferdig med oppussinga. Det er godt det. Skjønner godt dere selger den ene leiligheta, ja. Blir dyrt med to. Hvor bor dere da?

Kan virke som jeg har el-slim idag. Trodde jeg hadde hatt el, men men. Kjenner ikke noe spesielt. Får vel bare vente å se om det blir noe resultat. ;) ;) ;) Er fortsatt kvalm og øm i magen. Kan jo være så mangt.

Forrige gang rakk vi å fortelle til svigers at de skulle bli besteforeldre igjen. Så nå venter de i spenning. Spør ikke eller hinter ikke, men jeg føler de lurer litt. Tror de har fått med seg at jeg kjenner veldig tilig når jeg er gravid.
Randis
22:12 3.05.2008
Trodde også jeg hadde El forrige helg.. men i går og i dag har det vært slim med blod i... seigt og ekkelt hehe! aldri lagt så mye merke til det før... har som oftest kjent på kroppen.. vondt i brystene og mensmurringer... har aldri engasjert meg så mye i det heller da jeg aldri har prøvd å bli gravid før!

Vi fikk fortalt det til mine foreldre også før jeg mistet... men fikk aldri fortalt det til moren hans.. og hun vet det fortsatt ikke! Han har liksom ikke fortalt det. men han har fortalt at jeg har vært sykemeldt... så når hun spurte hvorfor jeg var sykemeldt, og om det var på grunn av hode igjen så sa jeg bare ja.. orket ikke å fortelle henne det da, syns egentlig at han burde si det.. men men...

Vi bor i Oslo.. så blir dyrt med to stk ja! Det som er dumt er at de begge er for små til at vi kan bli boende .. så vi skal selge begge to på sikt.. men først kvitte oss med hans.. det er en 1roms med alkove.. den vi har hatt lengst, så greit å se hva vi får igjen får den før vi kjøper ny! Da vet vi litt mer hva vi har i egenkapital.. så selger vi min etterpå ..
den er 2 roms.. men syns det blir for trangt med en baby her!...

Er jo ofte man har en del utflod/slim etter man er blitt gravid da? Husker jeg hadde mye utflod forrige gang...

Var det hyggelig i konfirmasjon!?
Scoobydo
16:36 4.05.2008
Det var en koslig komfirmasjon. Mannen min har fire søskenbarn slik at de er en liten gjeng. Var en kokk som lagde maten. Det var godt. Lakserulett til forrett, biff og potet til middag og cremé bruleé til dessert. 24 stk var vi.

Kjempevær ute nå. Mannen min har gjort siste finish i hagen og er igang med vask av bil. Er ikke mange som bryr seg om at det er søndag lengre. Hvis vi hadde naboer som hadde vært kristne så hadde vi nok tatt hensyn, men nå er det en av få dager mannen min faktisk er hjemme og får til å styre litt med huset vårt og lignende. Slik er det å være gift med en datageek. ;)

Det er sant som du sier, en tenker ikke så mye over slim og lignende før man prøver å bli gravid. Jeg har vært med noen runder nå slik at jeg vet hvordan min kropp fungerer. Er fortsatt kvalm.. Hvis jeg allerede er gravid så lover det ikke godt. Kjenner det ikke på rette måten, hvis du skjønner.. men har litt mere tro på at det er el jeg kjenner nå. Slik at isåfall er det for tilig å se. Bare å øve seg på å lage barn det. ;)

Neste helg er det dåp. Blir borte ei uke fra onsdag. Skal til Kristiansand. Tar det som en familieferie. Blir godt å få være med hele familien på tur. Første gang på lenge. :)
Randis
19:40 4.05.2008
koselig med familie treff ja :) Kjipt at familien e så langt vekke til tider.. både min søster, min nevø, tante, mamma og pappa bur heime på vestlandet.. blir ikkje så veldig ofte man ser dei! :/
Mens sambo har mesteparten av sin familie i Hammerfest..

Vi har mala i heile dag og.. bryr oss ikkje om at det e søndag :) Men er ikkje lov å bore og hamre og sann på søndaga så det måtte vi vente med til i morga! Snart ferdig no :) Du som e interiørgeek... har kvit kjøkkeninnredning som e mala, i lysantikk.. svart/grå benkplate... så er der så grisestygge flise bak.. dvs dei e grå... men syns kje dei passa te benkplata.. Noken idea om en farge?!... :) Har foreløbig mala veggen bak kjøkkeninnredninga brun.. fordi eg hadde egentlig tenkt å bytte ut benkplata te brun og legge brune mosaikkfliser bak... MEN sia eg skal selge gidd eg kje det likevel..

Skal te Nice på jentetur på onsdag... :) Trur det blir innmari bra... vi har alltid reist på en ferie kvar for oss dei åra vi har vøre i lag... syns det e morro å reise vekk i lag med venninner!

Alt av slim e vekke i dag... var berre dei to dagane med slim med blod i!... Men satse på at det e noko som festa seg :) Får vel teste rundt 17 mai ... litt usikker på IKM... hadde utskrapning 15 april!...

Pleie å kjenne det tidlig når du er blitt gravid eller?! I og med at eg kje tenkte over det forrige gang så e eg ganske så blank no!... Huska ikkje at eg merka noko før etter IKM... og då var det trøtthet, ømmepuppa og mensmurringa... var nesten ikkje kvalm forrige gang.. reagerte berre på noken lukter... som røyk og alkohol lukt! ..

No skal vi ut å lufte oss litt i finveiret... :) Har vøre inne med malingslukt i heile dag.. glad vi e ferdige no tilfelle eg blir gravid :)
Scoobydo
19:47 4.05.2008
Hvordan går det med prøvingen jenter?=)!!
Nå har i alle fall vi pasert EL ;) Og vi har kost oss masse;)
Gleder meg så sykt til det har gått en uke eller 2 så jeg får se om jeg har noen graviditets tegn hehe ;) *er FOR forhåningsfull*
Klarer liksom ikke tenke at det ikke kan skje meg med en gang,jeg vet at det er liiite sannsynlig men jeg kalrer ikke tenke på noe annet hehe :)

Tingelinge*prøver
20:35 4.05.2008
Skjønner deg godt tingeling. Det blir to lange uker for deg når du gleder deg sånn allerede. ;) Håper at det klaffer for deg. Hadde vært gøy for dere å klare det på første forsøk. :)

Scoobydo, jeg må tenke litt på det med gråe fliser. Dere må passe dere for at det ikke blir for mørkt. Spørs jo ann på rommet også da. Blir sikkert fint uansett. Dere skal jo selge så rengjør flisene grundig, tror ikke dere trenger å legge i noe arbeid der. Har vært på visning mange ganger og det folk kikker mest på er om det er ryddig og rent. Det viser om de som bor der har tatt vare på det de har. (Som du helt sikkert vet.) Kan jo fikse på fugene hvis de ser gamle ut. Høres ikke ut som som det er totalt fargekræsj slik at det blir sikkert greit som det er. Godt å ha en presentabel leilighet å vise frem på visning. :)

Jeg har røde fliser fra 70-tallet på mitt kjøkken med furuskap til. Høres ikke det lekkert ut? Ja, og jeg holdt på å glemme prikken over i-en, hjerteknotter. Jepp, du leste rett. God smak de som bodde her før.. :) De røde flisene er kanskje det fineste på hele kjøkkenet.. Gleder meg til å få råd til å pusse opp. Blir ikke med det første. Tilbygg og garasje først. Kanskje bad også. Det vil si mange år frem i tid.

Flere som ser frem til at uke 20 er over? :)
Randis
20:39 4.05.2008
Randis:
Takk for det;) Vi gjør i alle fall alt vi kan hehe :P mer kan vi vel ikke gjøre;) hihi
ja det hadde vært kjempe kjekt hvis det kaffer med en gang .låv å håpe =)!

Tingelinge*prøver
20:44 4.05.2008
Hehe... kjøkkenet her var også furu! Men eg pussa det ned og mala det i lysantikk... er ikkje heilt fargekræsj nei!.. men berre ikkje veldig fint helerl :) Flisene e nok relativt nye :)

Gleda meg veldig til 17 maaai ... hehe da skal eg teste om kje TR er komt :) Berre to veker til :) Går nok fort :)
Scoobydo
20:50 4.05.2008
Scoobydo:Skal selv teste 15mai=)Gleder meg sykt!!=)
Syntes igrunnen tiden går veldig fort så;)Det er jo ikke så lenge igjen ;)
Tingelinge*prøver
21:29 4.05.2008
To uker går fort ja. Gleder - gruer meg til å teste om det blir nødvendig. Håper at vi får det til nå også. Blir kos med 17.mai uansett. Har en korpsgutt og en barnehagegutt. Sånn at det blir full fart hele dagen. :)
Randis
21:43 4.05.2008
ja... har jo ingen aning når man kan vente mens! Så prøve å utsette testing så lenge som mulig! er fire uker fra Ma tirsdag 13... men merka det vel om det er noko på gang :)

Blir spennende å se hvor mange som kan flytte over til 1 trimester :)
Scoobydo
14:14 5.05.2008
Nå er det bare 1 uke til uke 20. Kan nesten ikke vente!!!
Håper denne uka går fort :)

Er det noen med symptomer her da?
malla85
18:36 5.05.2008
malla85

ingen symptomer her..vonde brystvorter...men det er vel gjerne etter EL..Vet ikke hehe.
dideliduuu*venter på middagen skal bli ferdig*
Tingelinge*prøver
18:31 5.05.2008
Fikk utslag på fredag på CB el-test, så har vel da IKM på selveste 17.mai jeg også! Spennende...Fikk kun hoppet i høyet en gang rundt el da, så håper det holder....laaaange dager nå frem til den 17...
Vivil-08
18:35 5.05.2008
Noen som har peiling når etter EL en kan få det her festeblødningen=P?
Tingelinge*prøver
20:25 5.05.2008
Festeblødning fra dag 7 - 12 etter befruktning. Jeg har standard 8 dager etter befruktning. Kjenner det godt. Forskjell på formen og føler meg "skikkelig" gravid.
Randis
20:40 5.05.2008
mhmhmh..8 dager til en test kan vise positivt..
såå nærme,men alikavell så fjernt..
*vente og tvinner tommeltotter*
er en smule utolmodig jeg.. :P
20:53 5.05.2008
"9dager til en graviditetstest kan være positivt"
wooohooo
Tingelinge*prøver
20:59 5.05.2008
Litt rosa utflod (veldig lite) 2 dager etter el. Vondt i korsrygg og nedover mot halebeinet fra samme dag. Samt vondt i muskelfestet i hoften på høyre siden. Har hatt det siden.

Har også prøvd favoritt vannet med smak i dag. Det smakte liksom ikke som det pleier.. Ellers ingenting å melde..
Icerus
21:06 5.05.2008
glemte å si, mensmurringer eller murringer i mageregionen midt mellom navlen og skambeinet.. Dette har også vart sidenden gang..
Icerus
21:56 5.05.2008
ugg... er såå kvalm!!
men det har nok sin årsak i at jeg har slukt noen skikkelig kvalmendes brownies.. :P
23:00 5.05.2008
Selv har jeg ingen symptomer, men det er vel ikke alle som får det så tidli?
malla85
00:01 6.05.2008
Ikke alle får symptomer nei. Jeg er fortsatt kvalm. Har laget meg en blogg ikveld. Noe annet å tenke på mens jeg venter. ;) Her er link for de som gidder. http://designgeeken.blogspot.com/ Var litt moro å tenke på noe annet og gjøre noe annet på internett enn bare å søke på baby og slikt. Blir litt hekta for å si det sånn. Nå skal vi alle over i 1.trimester, ikke sant? Da må vi jo gjøre noe fornuftig da og. ;)
Randis
09:26 6.05.2008
symptomer jeg har:
-små kvalm(kanskje de ikke var browniesene allikavell)
-løs mage(hadde det sist jeg var gravid)
-det spenner seg liksom nederst i magen på en måte.. vet ikke hvordann jeg skal forklare det.
-trøtt
-av og til svimmel og litt hodepine...

håper det ikke bare er hodet/kroppen min som spiller ett puss..
gleder meg til neste tirsdag.. ;)
09:57 6.05.2008
Verker konstant i ryggen+ene hoften, samt murringene i mageregionen er der enda. Ellers bare litt trøtt. Men det har jeg vært tidligere i vår og..
Icerus
17:54 6.05.2008
Jeg har hovne pupper idag. ;) ;) Ganske kvalm innimellom. Vi får se når vi nærmer oss datoen 17. Drar på ferie imorgen slik at dere hører sikkert ikke fra meg på ei uke nå. Håper dagene går fort og dere alle kan begynne snart å teste positivt. Blir spennende å se hvor mange som hopper over på 1.trimester. Kanskje jeg logger meg på ikveld. Vi får se. Kan bli travelt med pakking. Vil høre når jeg kommer tilbake at alle har skikkelige gravidsymptomer. ;) Skrives om ei uke... eller ikveld.. ;)
Randis
20:23 6.05.2008
Hei og hopp :)

Jeg har IKM 12-14. mai et sted, er i 1pp så ikke helt sikker på datoen. Men for 1,5 uker siden så var jeg plaget av halsbrann noe jeg aldri er,var støl i magen, var vondt når jeg gikk om noen skjønner, var uvel/svimmel/kalm, men nå om dagen er jeg bare kvalm på morningen og når jeg legger meg om kvelden. Hender også innimellom på dagen.. Også hatt litt vondt i korsryggen/utover til siden (hoftene) de siste dagene (vet ikke om dette er noen symptomer, men leste det var ei til som var litt plaget, hehe) Har også mye "UVI" symptomer. Men det varer som regel bare litt så er det over før det er "på'n igjen" noen dager etterpå. avføringen er også endret, blitt hardere. Unnskyld ekkel detalj her.. :P men er unormalt fpr meg i hvertfall :P Mentør ikke håpe for mye.. er jo bare 1pp :P

men lov å håpe ;D
Loppa
21:33 6.05.2008
Loppa, det er absolutt lov å håpe. Vært gøy om du har klart det på første forsøk.

Måtte titte innom.. Måtte jo blogge litt og sjekke litt her og. :) Mannen min jobber overtid slik at jeg tar meg pauser i pakkingen når det måtte passe meg. Spiser krydderkake nå som sønnen min lagde igår. :) Skal ut og vaske bort litt støv inne i bila før vi drar på tur. Godt med nyvasket bil. Like jævlig inne og utenpå i bila når vi kommer hjem, men et godt utgangspunkt iallefall.

Kos dere i siste inspurten før vi vet noe mere om utfallet. ;)
Randis
22:00 6.05.2008
flere her inne som har mye slim i halsen?
går å klir nesten hele dagen pga dette..
utrolig ekkelt.. håper det er enn symptom som jeg kan legge på lista mi.. haha
17:38 7.05.2008
Økt utflod, ja. I alle fall mer enn vanlig...
Verker må i flere punkt i bekkenet...
Men ingen kvalme eller mer øm i puppene enn vanlig 1 uke før ikm..
Icerus
21:41 9.05.2008
Er nå øm/murrer eller verker langs hele skambeinet (over).
Murrer i halebeinet, er trøtt og sliten. Klarte ikke mer enn en arbeidsinnsats i dag. Så ingenting av det som var planlagt etter ble gjort..

Tenkte å teste på søndag, selv om ikm ikke er før onsdag.

Hvordan går det med dere andre?
Icerus
22:16 9.05.2008
Jeg har ikm på mandag. Jeg har hatt oppblåst mage i går og i dag og hatt stikninger i eggstokkene i mange dager og også litt mensmurringer. Litt øm i korsryggen også, men det var jeg også i forrige syklus hvor jeg ikke var gravid...
Jeg har en test liggende, men skal prøve å vente med å teste til mandag. Men jeg vet ikke helt om jeg klarer det....
HLH 1pp
22:17 9.05.2008
Hei Tingelinge! Vettu hva, jeg har også IKM den 15.!!! Og vi har nettopp starta prøvinga, dette er andre gang!:-) Hihi.
Dette blir spennende!
Mine87 2pp
21:47 10.05.2008
Noen som noen symptomer?Jeg er kvalm i dag, men det er nok for tidlig...IKM den 13.5. Tenker sikkert for mye, men har vært trøtt og sliten hele uka.
mami78
22:36 10.05.2008
Mine87

Så spennende da!!=)) ja jeg er såå spent,føler meg ikke gravid men har jo hatt litt ømme pupper og litt sånn...men d er sikkert helt normalt før TR hehe..
*håper!!*

Tingelinge*prøver
22:37 10.05.2008
Har vært trøtt og sliten jeg og..men jeg lurer litt på om det er været hehe.Er jo ikke vant med denne sola;)
Tingelinge*prøver
22:44 10.05.2008
Noen som skal teste før IKM? når tester dere jenter!??
Jeg er litt usikker på om jeg har en sykklus på 33 dager.tror jeg har det...men regner ut i fra 28 dager,da skal jeg teste neste uke.....hm;)
Tingelinge*prøver
00:56 11.05.2008
Har IKM man-onsdag en gang :P Ikke helt sikker siden jeg nettopp sluttet på p-plaster. Blitt spådd at jeg vil få positiv test til mandag, men vi får se ;) Skal til legen på fredag for litt div. ting så tenkte jeg skulle ta en test der om ikke TR allerede har kommet på besøk. I dag har jeg hatt litt mens-smerter-symptomer, men ingen mens... Det er nytt for meg.Vanligvis får jeg disse symptomene-smertene dagen etter at TR har meldt sin ankomst :P Så vi får nå se.. Er KJEMPEspent og NERVØS :P
Loppa
09:12 11.05.2008
Lykke til Loppa=)!!!
Å alle sammen hihi ;) Dette blir utrolig spennende!!=)
Tingelinge*prøver
13:24 11.05.2008
Testet i morges, men ingen utslag... :(
er vel fremdeles bare å vente...
Icerus
18:22 11.05.2008
Kan være litt tidlig å teste ja... alt etter når man har hatt eggløysning!... Tenkte eg sku teste tirsdag eller onsdag.. har IKM onsdag trur eg... litt diffust etter MA i april!... :)

Blir ei spennande veke :)
Scoobydo
23:18 11.05.2008
Kommer vel til å teste hver dag neste uke jeg;P
Føler ikke jeg har sympromer jeg...buuhuu :(
*menjeghåper* hehe ;)
Tingelinge*prøver
10:22 12.05.2008
2 dager ijenn jenter! =) for min del ihvertfall ;) Hihi
Kan være jeg har en syklus på 33 dager..men d finner jeg utav etter hvert hehe...Krysser fingrer og tær for at det har klaffet!

Hvilke symptomer har dere da jenter?Mange?Ingen?
Tingelinge*prøver
10:26 12.05.2008
hehe jeg har regnet ut at hvis jeg har en syklus på 28dager så er jeg 3 uker og 4 dager på vei.men hvis jeg har 33 dager så er jeg 2 uker og 6 dager :P hehe..uiff å huff
Tingelinge*prøver
11:18 12.05.2008
har ikkje symptomer eg heller...
litt mensmurringer og litt ømme puppa... men kan likesogodt være mensen som e på vei :/

teste i morga eller onsdag :D
Scoobydo
12:08 12.05.2008
Jeg har menssymptomer, ømme pupper, er mer kvalm en vanlig.. Tester meg hos legen til fredag, om ikke tanta er kommet :)

LYKKE TIL ALLE SAMMEN :)

*Krysser det som krysses kan for oss*
Loppa
12:38 12.05.2008
Masse symptomer her. Testet negativt i går, og venter derfor til i morg