Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
wæææ!
22:36 22.04.2008
Får skikkelig ekkel følelse av å lese alle disse vaksine og fluor greiene!
Jeg tokk det som en selvfølgelse at sønnen min skulle få vaksine så han har fått 3mnd og 6mnd vaksine...
noen som kan gi meg noen korte for og imot fakta evnt. personlige meninger? Føler meg skikkelig dum og uvitende nå...
ateena_k
Sv: wæææ!
23:00 22.04.2008
...tja...det finnes så mye å si om vaksiner da....spørs hva du vil vite....men det meste av det som skrives her er sant.....vaksiner er proppfulle av giftstoffer som formalin, antifrysmiddel, aluminium samt en laaaaaaaaaaaaaaaaang rekke endre ekle ting....og det er sant at det finnes en sterk misstanke til at vaksiner kan trigge autisme samt en lang rekke andre tilstander og lidelser.....veldig greit å kikke på youtube.....mye der....rett fra media.....ellers finnes det masse linker på artikler etc her inne på de ulike trådene.....

som en start legger jeg inn et par youtubelinker.....det er en enkel start.....

http://www.youtube.com/watch?v=zrIM2hwrLoc

http://www.youtube.com/watch?v =-5WTaLnDPY4&feature=related
gangster-hippie
23:10 22.04.2008
Takk:)

Men det kan da ikke være døde unger i dagens vaksiner eller??!
Det høres veldig usannsynelig ut.. hvor får di tak i disse barna da liksom? Som sat er jeg tydeligvis veldig uvitende om temaet....
ateena_k
00:24 23.04.2008
Det er cellestammer fra et abortert foster.............

Det du må gjøre hvis du vil lære litt er å gå gjennom tidligere tråder her og lese artiklene det linkes til. Jeg var like uvitende som deg for få måneder siden, men jeg rakk å lese litt og ta standpunktet mitt før pjokken ble 3 mnd.

Mamma`n til skjønne gutten
00:42 23.04.2008
kort fortalt rundt dette med abortert fostervev i vaksiner dreier det seg om at røde hunde komponenten i mmr vaksinen har sitt opphav i virus fra et abortert menneske foster.....dette var en provosert abort pga mor hadde hatt røde hunder i første trimester av svangerskapet.....celler fra lungevevet til dette fosteret ble deretter dyrket videre og holdt i live infisert med rubella virus......denne vaksinen brukes i norge i dag og cellelinjen heter noe sånt som RA 27/3......

desverre er dette sant.....

slik jeg har forstått det har også hepatitt a vaksinen en slik opprinnelse samt samt rabies vaksinen om jeg ikke husker feil.....

gangster-hippie
16:41 23.04.2008
Æsj... jeg som allerede har gitt gullungen 2 stk!
Hvordan har det seg at dette ikke er mer allmennkjent? For meg er det helt naturlig å bli vaksinert, Jeg har alle di "obligatoriske" vaksinene.
Men, om jeg velger å ikke vaksinere sønnen min mer, er ikke det skummelt å dra utenlands da? det er jo en stor ulempe vis det stemmer!
kjenner blant annet en jente som dro til Kina et år å måtte ha minst 4 vaksiner:/ Blir så nervøs før å gjøre noe galt jeg... å jeg pleier å være rimelig selvsikker!
ateena_k
18:01 23.04.2008
....kommer alltid an på hvor man reiser....og det finnes alltid en viss sjanse for å bli smittet både om man er vaksinert eller ei......men stort sett er vest europa et temmelig trygt reisemål om man er uvaksinert....men som med alt annet dreier vaksinespørsmålene seg om å lese seg opp på temaet....vær kritisk og les bøker og artikler om emnet....da slipper du å tvile på avgjørelsen din.....

er et sinnsykt spennende tema.....gled deg....og bare spør......
gangster-hippie
20:27 23.04.2008
Hehe.. takk takk, får ta en tur på bibloteket og sette av noen googletimer. Hodet mitt er bare så dårlig skikket til så mye fakta om dagen! Sliten etter å ha lest vg tilogmed! jaja, må man så må man:)
ateena_k
21:29 23.04.2008
tviler på at de har noen bøker om temaet på bibloteket men mulig de kan bestille.....uansett kom ut en norsk vaksinebok i 2007 av en som heter Rolf Erik Hanssen.....den er bra....lenge siden jeg har lest noen andre bøker....leser mest på nettet....det skal også være et seminar i oslo i slutten av mai.....skal se om jeg finner tråden med opplysninger om dette og dytte den opp......
gangster-hippie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------