Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Flaskemelk

har lyst å bytte merke, men vet ikke om jeg tør..
15:05 23.04.2008
Det var helt tilfeldig at lillegutt havnet på NAN, jeg var frustrert over at han ikke ble mett og kjøpte det de hadde på butikken.
Nå ønsker jeg imidlertid å gå over til hipp, fordi det er økologisk og fordi jeg ikke liker tanken på å kjøpe fra nestle(3.verdensproblematikken)
men lillegutt fungerer så bra på NAN, det har han gjort i 3 mnd nå, og er redd for å bytte i tilfelle magevondt, mindre mett,sove mindre osv.
noen med erfaring/tips?
begynner dere å gi litt og litt med bytting av merket, slik som med innføring av grøt eller??
takknemlig for svar!
prinsutenformagen:)
Sv: har lyst å bytte merke, men vet ikke om jeg tør..
20:55 23.04.2008
tror jeg ville holdt meg til nan jeg da hvis gutten er fornøyd med denne...ingen vits å bytte pga noe nestle tull da vel...
Anonym
22:56 30.04.2008
Vi byttet fra NAN til HIPP i håp om at gullet ville gulpe mindre + at HIPP er økologisk, noe som jo er veldig bra. Det gikk helt fint å bytte, dvs han hadde litt mage vondt en ettermiddag/kveld, men natten og dagen etterpå var han helt fin. Ikke sovet noe mindre eller vært noe mindre mett. Han gulper ikke noe mindre da.., men grunnen til gulpingen kan være at han spiser så fort, lite å gjøre med det, prøver å ta pauser i matingen, men hjelper ikke. Han kan gulpe flere timer etter mat....
Anonym
18:43 6.06.2008
Det er ikke noe problem å bytte. Jeg har byttet fra Nan til Småfolk uten problemer.
manne72
22:11 8.06.2008
Hvis du skal bytte og han er over 3 mnd, tror jeg ikke det er noe problem. Men begynn med et par flasker om dagen, (ikke den siste på kvelden og ikke på natten), så ser du om det blir noen reaksjon. Min lille fikk Småfolk ferdigblandet på klinikken, men den er jo umulig å få tak i, så jeg byttet til Hipp. Det var flest som snakket om den her inne for ett år siden :)
Anonym
13:47 12.06.2008
Jeg varierer ganske mye, merker liten forskjell på sønnen på de forskjellige merkene. Det eneste er kanskje at han gulper litt mer med Collett. Småfolk synes mor smaker så vondt, så det unner hun ikke sønnen sin, selv om han spiser den like gjerne som de andre.
ohayoo
15:07 12.06.2008
Jeg hadde også lyst å bytte merke, men turte ikke. Dette pga at jenta mi har hatt veldig mye vondt i magen siden hun var 2 uker(er nå snart 5 uker), og det har vært hyl, skrik, uro og lite søvn på henne(og meg!). Vi har gått til behandling med henne, kjøpt spesialflasker for kolikk, jeg har drukket fenikkel-te, gitt henne massasje på magen etc etc.. men med lite effekt. Så for meg at kanskje å bytte merke ville forverre alt...

Inntil jeg tok sjansen og skifta MME-merke. Fra NAN H.A.1 til Hipp. Allerede første natta etter merkebytte sov hun hele natten med unntak av ett nattmåltid(men sovna like etterpå), og har vært blid, fornøyd og ROLIG. Ingen skrik, ingen uro. Ingenting! det er som å ha fått en ny unge i hus. Har fin avføring og gode raper også! Jeg bare krysser fingrene for at dette varer! I tillegg virker det som om hun liker Hipp bedre, for hun spiser roligere og konsentrert, og får i seg alt hver gang.

Med NAN var det bare kaving og herjing med flaska, gulping og hard mage + masse luft. Aldri mer NAN her i gården hvertfall! :-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------