Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Slitere

Et forum for dere som har prøvd å bli gravide i mer en ett år eller som sliter med mange spontanaborter. I det hele tatt et forum for dere som syns at det ikke er noen lek å lage barn lenger. Her kan dere dele erfaringer og følelser og kanskje utveksle gode råd også? Tvi, tvi videre!

Vennlig hilsen jordmor Siri

Hva nå- når både det ene og det andre er bra?
19:04 23.04.2008
Var og tok hsg røntgen på mandag, har ikke fått det endelige resultatet enda. Men ut fra det de kunne se sånn med en gang så, så alt veldig bra ut!

Er selvfølgelig overlykkelig over det, men begynner samtidig jammen og lure. For sædkvalitet er normal, mine blodprøver viser at alt er i skjønneste orden og nå ser det jo også ut til at vi kan utelukke tette eggledere............... Så hva i huleste kan det være da???

Noen som vet hva som vil skje videre nå? Blir det pergo og ulike hormonkurer. Hvor stor sjanse har man for å få ivf hvis man ikke finner en klar årsak til barnløshet???

Kjenner at jeg er litt frustrert- går veldig opp og ned gitt, men kanskje ikke så rart når man er inne i sitt tredje år som prøver.....

Alle gode råd mottas med stor takknemmelighet:)
sirkeline77#25pp
Sv: Hva nå- når både det ene og det andre er bra?
20:05 24.04.2008
Hei, jeg er litt i samme situasjon. De finner ingenting på hverken mannen min eller meg og vi har prøvd i halvannet år. Vi er det som kalles "uforklarlig barnløse". Det vi har blitt tilbudt (og som vi er midt inne i nå) er AIH. Det vil si inseminasjon med mannens sæd. Det er skrittet før prøverør og ikke noe skummelt. Jeg måtte ta hormoner og dagen etter du setter eggløsningsprøyte drar mannen din først på sykehuset og leverer sæd, så "prepareres" det og deretter kommer du noen timer etter og får inseminasjon. Dette gjør du 2 dager på rad.

Jeg hadde inseminering for en uke siden så jeg er veldig spent. Skal ta blodprøve neste fredag for å sjekke om det har gått.

Lykke til:-)
zanzibar
00:45 27.04.2008
Hei, hvor får du gjort AIH ? Og hvor mye koster det `? Er det på privat dere gjør det ?
Vegaspia
14:49 27.04.2008
Takk for svar zanzibar! Godt å høre om andre i samme situasjon- selv om jeg selvfølgelig ønsker oss gravide så fort som mulig:) Så utrolig spennende med AIH- gi lyd når du vet hvordan det har gått! Hadde vært kjempe ålreit og holdt kontakt med noen i "samme båt".

Jeg krysser fingrene for dere!

sirkeline77#26pp
15:12 27.04.2008
Hei igjen,
til deg vegaspia så har vi gjort det på Riksen. De tilbyr det hvis de ikke finner noe feil og som et skritt på veien før prøverør:-) Tror det er klinikker som gjør det privat også, men er ikke helt sikker.
Ellers er jeg veldig spent akkurat nå for denne syklusen her er jeg mye mer opptatt av symptomer enn vanlig og jeg er redd det bare er at jeg kjenner symptomer fordi jeg vil så gjerne at det endelig skal funke.

Supert å holde kontakt sirkeline og masse lykke til til dere og:-)

Skal foresten å ta blodprøve på riksen på fredag 2.mai å sjekke om jeg gravid, men tipper jeg finner det ut før det. Begynner nemlig alltid å spotte litt noen dager før ikm...
zanzibar
20:19 3.05.2008
Det er jo mange som er uforklarlig barnløse, og visstnok er det disse som har størst suksessrate ved assistert befruktning?! Kanskje det kan være verdt et forsøk for dere?

Har det eller vært undersøkt om du kan ha endometriose? Det svekker jo fertiliteten hos en del, og man kan ha det uten særlig symptomer visstnok.

Er under utredning selv, de finner så langt ingenting galt - men har igjen å teste mannens sædkvalitet samt laparaskopi hos meg. Ble antydet at vi ville være aktuelle for ass. behandling uansett utfall av dette - om alt er "i orden" så blir vi jo uansett ikke gravide!

Lykke, lykke til - synes dere har ventet lenge nok nå ;)
lioness_ønsker seg baby
16:56 5.05.2008
Hei. Tror det eneste muligheten man kan finne ut om man har endometriose er ved Lap og ikke ved røntgen. Hos meg fant de to bittesmå endo flekker på blære som de brente bort. Legen mente at man hadde større sjanse for å lykkes etter lap da man " skyller "igjennom egglederne og fjernet den lille endoen jeg hadde.

Men uansett, masse lykke til.
Baby08, 7 pp etter SA
09:03 6.05.2008
Da er det klart- Alt bra med egglederene også!

Jeg tror de lærde strides om hvordan en finner ut av ting og ikke minst hvordan ulike ting bør behandles. Det jeg har fått vite er at ved Hsg røntgen ser man alt. Om det er noen fortettninger som skyldes sammenvoksninger, cyster el. Også ved hsg røntgen blir man "gjennom spylt" med kontrastvæske- det er ikke snakk om vanlig røntgen bare sånn så det er oppklart hvis noen var usikre:)

Men som sagt de lærde trides!

sirkeline77#26pp
09:06 6.05.2008
Men glemte å si at lap har den fordelen med at da kan man gjøre noe med problemmet med en gang, f eks svi. Oppdager man noe på Hsg røntgen så må man igjennom lap etterpå evt.
sirkeline77#26pp
22:12 7.05.2008
Hei Sirkeline

Vi er/ var i samme situasjoon som dere - uforklarelige barnløse. Vi ble henvist til Riksen - og fikk AIH forsøk - og er nå 11 uker på vei.

Lykke til!!
PeggyPreg
13:02 8.05.2008
Hei PeggyPreg!

Så utrolig flott- gratulerer med spiren:)

Det blir vel til at vi også må gå den veien, men det gjenstår litt til på å få med samboer på det... Han synes vi skal prøve selv noen måneder til, mens jeg synes vi burde sette igang i og med lang ventetid og slikt... Men, men det ordner seg nok.
sirkeline77#26pp
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------