Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Over 35 år og prøver å bli gravid

Æsj :-(
07:54 25.04.2008
Hei hei..
Ikm på mandag tror jeg. Testet med digital EL-tester i går , knall negativ sef... ja da er jeg ikke gravid denne mnd heller. Hatt lite symptomer den siste uka så ikke såå overraskende men felte noen tårer i går likevel..... Hadde egentlig stor tro på at det skulle klaffe denne mnd faktisk ,men nå ser det ut som vi må søke om prøverørsbehandling i mai.... FAEN!!!!!!
(Sorry-måtte bare få det ut hehe)
Komme til å koste ca 50 000kr har jeg funnet ut så da er det vel bare å gå den laaange veien til banken da... ...
Blir masse å sette seg inn i nå fremover. Har liksom skjøvet dette med prøverørs-behandling foran meg og tenkt at vi skulle klare det selv. .. men den gang ei..
40år og vil ha barn!
Sv: Æsj :-(
08:32 25.04.2008
Hei igjen!

Jeg syns du gjør det eneste riktige nå. Etter passerte 40 år faller fertiliteten dramatisk, så det er mye større sjanse med prøverørsbehandling.

Hadde jeg vært dere hadde jeg gått for en pakke på 3 forsøk, da du får stor rabatt for dette. Husk at penger til medisin kommer i tillegg til utgiftene til klinikken. Men trenger du mer enn ett forsøk vil medisinkostnadene bli refundert ved 2. og 3. forsøket.

Totalt vil det derfor koste dere i overkant av 60000 for tre forsøk, mens vi betalte ca 40000 for ett forsøk (inkl medisiner).

Igjen - lykke til som prøver - det er nå det begynner og du skal til en av Norges aller beste IVF-lege;))
lissi65
09:30 25.04.2008
tusen takk Lissi65..
40år og vil ha barn!
10:12 25.04.2008
Har ikke du akkurat begynt med akupenkturbehandling da? Bør du ikke gi det en litt lengre sjanse? Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd noen måneder til. Det er jo best å unngå prøverørsbehandling hvis man kan, og det tror jeg du kan - du har jo akkurat vært gravid!
Anonym
10:48 25.04.2008
Hvor mange 40 åringer blir gravide vha akupunkturbehandling - har du noe referanse på det??

Det er svært positivt at denne dama nettopp har vært gravid - men for alt vi vet kan det være den ene gangen naturmetoden virkelig trødde til og viste seg på sitt betse for dette paret. Eventuelt kan paret kanskje få det til på egen hånd senere, men det vet man jo aldri!

Ser man på statistikken over de som får IVF behandling resulterer dette i barn for 5% av prøverne over 40 år. Ved den klinikken dama ovenfor skal til blir 16% av 40-åringene gravide.

Selv det er ikke så veldig høyt tall, fordi 84% ikke blir gravide.

Å overlate graviditetsønske til naturmetoden og nålestikk når man er 40 år og barnløs, virker veldig optimistisk - ja kanskje enda til litt urealistisk - selv om det i noen tilfeller lykkes det også.

Største ulempen med IVF er at det koster penger, og at det kan være en fysisk og psykisk belastning. Resulterer det i et barn, vil de aller fleste mene at det var verdt både pengene og slitet.
Anonym
11:34 25.04.2008
Hei, 40 år og vil ha barn! Løpet er vel ikke kjørt denne måneden ennå - hvis du ikke har IKM før på mandag? Du har da vel ikke fått tantebesøk? Det kan da godt hende testen blir positiv om noen dager!
Tobarnsmamma neste år?
11:44 25.04.2008
Huff da. Men ikke gi opp håpet helt enda... :)
Leser at du akkurat har vært gravid...Kan ikke huske om du har laget innlegg om det før, i så fall har jeg ikke fått det med meg, men forstår det sånn at du mistet eller?? Huff så trist i så fall. Skal krysse alt med unntak av bena jeg for at spiren sitter snarest, og ev. mens dere står i "kø" på IVF... og at dere kan droppe hele den delen :) Hvor skal dere i så fall?? Ev. send pm om du ikke vil legge det ut her.
Vi er i vår 22. pp på nr. 2... Snuppa kom av seg selv på 4-5 pp'er, men denne nr. 2 kommer jo aldri :(

Lykke til!!
Dotten
13:15 25.04.2008
Heisann.
Jeg skal fortsette med akupentur i 2mnd til selv om vi skal begynne med prøverør. Har jo et par eggløsninger til sikkert før vi komme i gang på Hausken. Er bare en samtale vi skal ha nå førstja, i mai.
Jeg mistet i SA ja, i februar så ja jeg har "nett" vært gravid.
Grunnen til at vi ikke vil vente lenger med å prøve naturmetoden er to ting: Det er anbefalt å bli sjekket om man ikke blir gravid innen 6mnd etter en er fylt 35 og nå har vi prøvd i 7mnd allerede. Det andre er at jeg vil vite om det er noe "galt" med meg. Jeg får ikke hjelp fra det offentlige pga alder så derfor må jeg få sjekket meg privat nå.
Jeg har ikke ikm før mandag nei, riktig det.... men jeg har lest at eggl.tester slår ut viss man er gravid så dermed regner jeg løpet som kjørt denne mnd også. Jeg har heller ikke hatt noen symptomer på graviditet heller så det er vel lite sannsynlig.....
Uansett så tror jeg det er lurt å begynne med prøverør for meg da jeg har blitt svært lett gravid tidligere da jeg var mye yngre. Jeg mistet heller ikke den gangen. Så jeg begynner å bli mistenksom nå når tiden har gått og jeg har mistet en gang. Det er i alle fall ikke slik som det en gang var. Det vet jeg i alle fall.
Så nå hopper jeg over til assistert befruktning jeg etter en del mnd her.
Håper dere alle blir gravide fort !!!!!!!!! Jeg komme nok til å følge med litt så jeg kan gratulere dere når det skjer :-)

40år og vil ha barn!
18:24 25.04.2008
Hei.
Vil bare ønske deg lykke til:)

Dette med barnønske ja....
Jeg blir både sint og gråter hver gang den møka-tanta kommer:(
Og når det klaffer med EL og alt,så blir en jo så håpefull.
Men jeg har ikke tenkt å gi opp!EL er forventet om ca 1 uke,så da er det nye sjangser:)

Klem til deg:)
Indianerjenta_74@
18:31 25.04.2008
tok gravitest 3 dager,2 dager,1 dag før ikm..negativt på ikm dagen var det en svaaak positev strek..vent til mandag:) lykke til:) og oppsøk hjelp viss det ikke klaffet denne med heller:)
maria isabell
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------