Mange synes det er vanskelig å få fres på sex-livet etter familieforøkelsen. Et korsstingsbrodert underliv, såre ammepupper og våkenetter med gråtende barn kan ta piffen fra selv den lidderligste. Når denne fasen ebber ut og det er på tide å gjennoppta et aktivt sex-liv, er det ofte greit å ha noen å diskutere med. Her kan dere diskutere og utveksle råd og erfaringer om dette viktige emnet.
...hvor tidlig etter fødsel har dere hatt samleie..?
19:43 27.04.2008
..jeg fant jo plutselig ut at vi har hatt samleie veldig tidlig etter fødselen av vår datter.. hun er jo litt over 3 uker nå, og idag fant vi ut at vi hadde lyst på hverandre.. og jeg ble jo kllipt under fødselen også, så jeg har vært litt redd for stingene.. men som sagt idag hadde vi samleie - med kondom.. og det eneste var at jeg var litt tørr, ellers var det bare godt.. =)
flere som har hatt sex så tidlig etter fødsel, eller er det bare oss..?
Sv: ...hvor tidlig etter fødsel har dere hatt samleie..?
21:52 27.04.2008
Ja, jøss- tror 3 uker er helt vanlig å gjenoppta sexlivet!! Det gikk 3 uker etter første fødsel (vaginal fødsel med noen få sting), og 2 uker denne gangen (etter keisersnitt). Så lenge man har lyst og bruker kondom pga nfeksjonsfaren er det jo ingen fare!! GODT å være i gang igjen ;)
Anonym
22:12 27.04.2008
8 dagen etter første fødseln,og 9 dager etter andre... Ble IKKE sydd da=)
14:11 28.04.2008
Skal si vi er forskjellige....det er 7 uker siden fødsel og jeg er ikke i nærheten av klar til å gjenoppta sexlivet.. ble sydd masse da.
Anonym
21:19 28.04.2008
Ventet fem måneder og det var IKKE godt. Ventet tre eller fire nye måneder, og det var bedre. Nei uff... Er dritimponert over dere andre da!!
Anonym
22:07 2.05.2008
Vi hadde sex på sykehushotellet dagen etter, vi:-)
Vi lå og holdt rundt hverandre og så tok lysten helt overhånd, skylder på hormonene... Noe av den mest "intime og spesielle" sexen jeg har hatt.
Anonym
00:15 5.05.2008
Han var heldig :-)
Vi fikk ei jente før snart 6mnd oger ikke i nærheten av å ha sex. Jeg vill ha det fra dag 1, men hun er ikke intr.
Anonym
01:10 10.05.2008
Hos oss tok det et år. Mye pga jeg fikk mye skader under fødselen og det tok laaaaaaang tid å gro, og også fordi forholdet ikke var bra.
Men da jeg endelig var klar. ble sex utrolig mye bedre en før jeg ble gravid. Så det var jo en opptur. Selv om forholdet fremdeles skrantet på andre områder.
Det finnes ingen fasit,gjør slik det føles riktig for deg.
10:50 11.05.2008
Kommer vel helt an på settingen rundt. Kunne ikke falt meg inn å ha sex på sykehuset mens vi bodde der i 9 uker, ganske kritisk med ungene og jeg pumpet hver andre time hele døgnet. Så det var ikke før rundt fire mnd etter de kom. Men jeg sovnet litt da:)
Anonym
12:43 12.05.2008
Sist gikk det 6 veker (blei sydd) og denne gangen 3 veker. Var litt nervøs dei første gangane, men det gikk bra...
Anonym
11:08 15.05.2008
3 mnd og 1.5 år, jada sånn er det for noen.
Har så og si nullsexlyst under amming.
Anonym
23:03 30.05.2008
sex på sykehotellet?? det vil jeg kalle ekkelt... etter en fødsel blør en jo GANSKE mye da... fysj.... ingen andre som reagerte på den?
Anonym
00:33 31.05.2008
Vet ikke om jeg tror helt på den med sex på sykehuset jeg nei..!
Det er da ikke om å ha vært tidligst mulig ute med denne sexen etter fødsel.. Og til dere gutter som er klar med en gang, men hun er ikke det; Prøv å presse ut en golfball gjennom penisen deres, så kan vi snakke om lyst på sex etterpå!
Ta hensyn til hun som har født barnet deres og vent til hun er klar!!! Fokuser på barnet dere har fått istedet, det er mye bedre enn å være utålmodig med sex. Det kommer da flere dager, måneder og år der dere kan ha masse sex!;-)
Anonym
16:44 2.06.2008
hadde også sex på sykehuset.. var veldig forsiktige, men det gjorde faktisk at det ble mer spennende og godt. Joda, litt blod blir d, men har da både håndkle å dusj!!
Anonym
00:33 3.06.2008
ni dager, da var blødningen så godt som over, og vi var klare begge to, gikk kjempefint.... (jeg sydde to små sting, merket ikke noe til dem under sex)
Anonym
00:37 3.06.2008
Nei vet du, dette tror jeg ikke noe på!! Sex dagen etter fødselen? Tror dere er på styr jeg.. Hvem tenker på sex etter å nettopp ha presset ut en baby gjennom vaginaen!? For dere hadde vanlig fødsel da eller?
Det er jo ikke bare at man blør som i en mensen, det kommer jo masse mengder ut av blod og annet til..
Beskriv hvordan det føltes da, når man er så åpen og sår som etter en fødsel!!
Anonym
12:15 6.06.2008
Er skeptisk til dette jeg også. Dagene etter fødsel klarte jeg knapt å knipe igjen der nede. Det kom masse blod, slim og gørr! Ugh.... Blir kvalm når jeg tenker på det. Men jeg gleder meg til renselsen er over og sexlivet tar seg opp igjen!!! Trodde 6 uker liksom var regelen jeg, men ser jo at mange har gjordt det tidligere. Håper det:)
Anonym
17:27 6.06.2008
13 dager etter fødsel greide jeg ikkeå holde meg mer! Det var helt herlig å ha seg igjen syns jeg!
Sugde samo i sengen dag 2 på barsel. På natta mens baby sov selvfølgelig.
Anonym
22:14 6.06.2008
Etter 1 uke, ingen sting og lett fødsel. Var dritgodt.... Da var det 1 uke siden sist- hadde den dagen han blei født. Sann han ble laget, og sann han kom ut
17:57 27.06.2008
altså for å si det slik... tror vi venta 6 uker med første...
nå er minste 6 uker ,ikke gjort noe enda men skjer nok snart..
men sex på sykehuset????
nei det tror jeg ikke på...
det må ha vært som å kaste agurk i nadderudhallen(svømmehall)
13:53 28.06.2008
Vi ventet 3 mnd etter første fødsel, og 3 uker denne gangen, mn så gikk det 2 uker til neste gang.. :p hehe... Jeg har alltid hatt lyst til å ha sex,men når er ikke lysten til stede. så vi hadde kun sex for at han skulle ha godt "haill" på fisketuren han skal på i dag.. ;P
23:08 1.07.2008
På sykehuset... ho ho ho!!! Dere er beinharde skjønner jeg:)
Vi ventet tre uker med første, med andre husker jeg faktisk ikke, men tror det tok noe lengre tid, fikk noen kraftige blødninger en stund etter og lysten var vel ikke der...
Men nå er lysten endelig tilbake, og det er jeg veldig glad for:) fem måneder etter:)
22:44 3.07.2008
æsj - helt kvalmt å lese om alle som fantaserer her inne ...
Kan kunn være fantasier det dreier seg om - neppe i virkeligheten ..
I såfall syns jeg synd på dere ...stakkarer
Anonym
19:35 9.07.2008
Må bare sei et par ord etter å ha lest disse innleggene... Eg skjønner godt at folk har sex fort etter fødsel, man elsker kvarandre og har lyst å kjenne kroppen til den som har vært med å skape dette lille vidunderet man nett har pressa ut(eller tatt ved ks)... Slutt å skriv so mykje stygt om folk bare fordi dei gjer ting annerledes enn du sjølv ville gjort! Om folk venter 1 dag eller 2 år er vel det samme. Og sex på et sjukehus skjer nok oftere enn folk trur. Mange andre driver med sex i skog, park, bil strand u name it, all verdens offentlige plasser, so ka er so ekkelt med sex på et sjukehus?
Anonym
20:06 11.07.2008
Med sistemann hadde vi faktisk sex på sykehushotellet. Han tente veldig på tanken på å komme inni meg ganske rett etter fødselen.
Anonym
20:11 11.07.2008
Og hva er så grisete med å ha sex rett etter fødsel?
Det finnes da dusj på sykehushotellet.
Jeg synes det var intimt og godt å ha sex rett etterpå. Likte tanken på at han kom inni meg da. Følte meg utrolig nær ham, og trengte å ha sex akkurat da.
Hva er vitsen med å fordømme andre som gjør ting litt annerledes enn deg selv?
Anonym
21:27 11.07.2008
Grisete er det kanskje ikke, minus RENSELSEN da vel og merke.
Men liker en å ha en penis midt opp i alt sølet etter å ha presset ut en 3-4 kg baby, be my guest.
Her er butikken stengt på det tidspunktet.
Anonym
13:39 13.07.2008
Jeg ventet til etter 6 uker kontrollen med begge mine.
Og spesielt mange utlandske har sex på sykehuset, de "skal" ha sex før 24 timer etter fødselen...
Anonym
22:01 18.07.2008
Uff, he he. Ser for meg at jordmor kommer inn når den nybakte mammaen suger mannen sin på BARSEL... Men hver sin smak!
1 gang: 6 uker
2 gang: 2 uker
Anonym
14:47 20.07.2008
Må si at jeg aldri kunne hatt sex rett etter fødselen.. hadde lyst da, men det gikk ikke fysisk. Satt i rullestol i fire dager etterpå, og hadde fortsatt vondt en mnd etterpå. Vi hadde seks to mnd etterpå, var mest vondt, og har hatt det to ganger etter det(nå er han 4,5mnd), er veldig vondt med kondom, så vi må bare droppe den..
Dere som kan nyte sex'en er heldige, gleder meg til det blir bedre..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem