Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Assistert befruktning

IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Uke 20-jentene:)
12:01 29.04.2008
Hvordan går det med dere?
Er så lei av å spraye nå, svetter hele dagen jeg..hehe.. Begynner på sprøyter i morgen da. Godt å ha kommet så langt igjen.
ninen84
Sv: Uke 20-jentene:)
12:11 29.04.2008
Jeg begynner også å sprøyte i morgen, skal bli godt å gjøre noe mer enn bare å spraye. Har sprayet siden 4/4, så jeg er rimelig lei av den nå. Utenom at jeg hadde blødning ekstra lenge, har jeg ikke hatt noen bivirkninger.
Masse lykke til :-)
ivfbaby2009?-sprayer
21:01 29.04.2008
Heisann jenter!
Dere er en dag foran meg. Skal begynne med sprøyter på torsdag. Jeg måtte få sykmelding i dag. Har hatt bivirkninger som hodepine, trøtthet og dårlig søvn, men det har jo gått greit. Fikk blødning på onsdag som varte til søndag. På søndag kveld følte jeg veldig press nedert i magen på høyre side, noe som bare øket på. Ringte sykehuset og de sa at nei dette var jo ikke normalt, men jeg måtte bare slappe av for det gikk som regel bra!!!! IJeg sa at på pakningsvedlegget så stod det at en av bivirkningene var cyster, men de sa at om jeg fikk voldsomme magesmerter måtte jeg ta kontakt igjen. Fastlegen min var veldig trivelig og kjente på meg, men sa at hun ikke kunne kjenne tegn til noen cyste. Nå får jeg bare ta det litt med ro. Lykke til i morgen!!
Kine71
21:41 29.04.2008
Det hørtes ikke helt bra ut nei, men alle reagerer så forskjellig på disse medisinene. Går nok bra skal du se:) På mine to første forsøk hadde jeg mye flere bivirkninger av sprayen enn denne gangen. Lurer selv på å sykemelde meg denne gangen, men ikke før jeg har blitt ruger tror jeg. Har fått ny jobb siden sist som er veldig stressende. Får se det litt ann. Har eksamener oppi alt dette og..mye greier:)
ninen84
08:53 1.05.2008
Hallo jenter!
Hvordan gikk stikkingen i går? Hvilke medisin og styrke har dere. Jeg skal sette 150 ie gonal-f, men tror jeg venter til kvelden.....
Kine71
10:26 1.05.2008
Stikkingen er litt mer trøblete denne gangen. Går på puregon 150 ie, og det er helt greit. Men dette forsøket har de suplert med menopur 75 ie også. Litt plundrete å blande, og kjenner stikket litt bedre på den sprøyta. Lykke til med stikkingen din i kveld:)
ninen84
14:03 1.05.2008
Er vi ikke flere som skal ha uttak/innsett i uke 20???
Kine71
18:19 1.05.2008
Hei. Jeg skal også ha uttak i uke 20, hvis alt går etter planen. Skal begynne på sprøyter i morgen, gleder meg faktisk til det. 8.mai skal jeg til UL. Dette er utrolig spennende :-) Ha en fortsatt fin fri dag jenter :o)
Eggerøre
14:11 1.05.2008
Jeg går på gonal-f 112,5-dose og stikker om kvelden, så jeg satte første dose i går. Kjente ikke at nålen gikk gjennom huden en gang, så dette skal gå bra :-)
ivfbaby2009?-stikker
16:26 1.05.2008
Jeg har vært i uke 19 jentene - men tror jeg blir blant dere nå... Jeg begynte også med sprøyter i går. Har gått på spray i 4 uker. Ble utsatt 1 uke fordi jeg hadde en cyste på nesten 3 cm som de måtte fjerne først. Den ble fjernet for 1 uke siden og i går var jeg til kontroll og fikk beskjed om å begynne å sprøyte fra i går av. Jeg tar Puregon 150 ie. Jeg stikker også om kvelden. Jeg kjente nålen, men det var veldig lite. Jeg kjente også når jeg sprøytet inn væsken, følte det svidde litt, men det gikk helt fint. Så nå er det ny kontroll til tirsdag. Dere da, når tid skal dere inn til kontroll for å finne uttaksdatoen??
Prøveren på nr 2
21:10 1.05.2008
Heisann!
Jeg har satt min første sprøyte!

Prøveren på nr 2: Hvordan ble cysten oppdaget? Jeg har hatt vondt nede i magen på høyre side siden søndag, har snakket med sykehuset mandag. Fikk "mensen" for 1 uke siden, slutt på søndag, men har blødd bittelitt i to dager igjen. Var litt redd for cyste, men jeg har jo ikke pco, så jeg må vel bare prøve å slappe litt av! Skal til ul.lyd 10 mai.
Kine71
16:24 2.05.2008
Jeg har ikke pco, men endometriose. På hver kontroll på Riksen har jeg hatt cyster og derfor mente legen jeg måtte inn dit før jeg skulle starte opp med sprøyter for å sjekke om det var noen cyster der. Cysten var nesten 3 cm stor, men jeg hadde ikke hatt noe vondt med den, dvs jeg hadde ingen anelse om at jeg hadde den. Men i normal syklus mener jeg at jeg pleier å merke når jeg får cyster. Tror nok du bare må slappe av og se det an til ul 10. mai. Det ville jeg gjort.

Flink du er som har satt din første sprøyte! :) Jeg satt min 2. i går, men det tok tid - satt i 3 kvarter før jeg fikk stikket den inn - men til forskjell fra 1. gang kjente jeg ingenting denne gangen, var helt rart. Så nå prøver jeg å psyke meg opp til sprøytingen i kveld...., og prøve å tenke på at i går kjente jeg ingenting så da er det bare å la det stå til.....
Prøveren på nr 2
00:04 2.05.2008
Jeg har vært hos legen og fått sykemelding da jeg ikke vil jobbe natt, men ha en normal døgnrytme fremover. Gruer meg bare til å ringe jobben og si ifra.... Jeg har ellers veldig tro på meg selv denne gangen, at alt kommer til å gå kjempebra!!!! ( Superpositiv enn så lenge)
Egen-liten
09:43 2.05.2008
Heisann jenter!
Huff det er ikke gøy å være så labil i humøret.... Jeg begynnte å gråte i går fordi mannen snakket til meg litt bestemt! Var jo ingenting å ta til tårene for. Man er nok ikke seg selv for tiden.
Egen-liten: Ikke tenk på jobben, men kun på deg selv. Jeg er også sykmeldt, men er veldig heldig for sjefen min har hatt 3 forsøk selv og vet hva jeg går igjennom, selv om det er jo individuelt da!! Ta sykmeldig og slapp av som best du kan, flott at du er positiv:0)
Kine71
13:54 2.05.2008
Humøret er ikke på topp her hele tiden heller nei. Mannen får virkelig gjennomgå om dagen, men han har vel blitt vandt til det etter endel runder på sprøyter. Satt forresten å så på Jordmødrene på kanal 4 i forrigårs, det skulle jeg aldri ha gjort. I det jeg skrudde på var det en gravid dame som holdt på å føde. Og da hun fikk den lille opp på brystet knakk jeg helt sammen og hylgrein..hehe, måtte le av meg selv etterpå. Ikke stabil om dagen nei:)
Begynner å glede meg til ul torsdag 8 mai jeg nå. Spennende hvor mange egg det blir denne gangen.
ninen84
11:56 5.05.2008
Halloien jenter!
Ny uke, masse muligheter..... Jeg fikk plutselig besøk av en venninne i går, som har litt spesielle evner. Hun hadde drømt at jeg skulle inn på sykehuset snart, og hun sa til meg at jeg hadde best av å være sykmeldt for tiden. Dette uten at hun visste at jeg var igang med dette opplegget! Litt skummelt..... Uansett det som hun sa til meg som jeg vil dele med dere: Tenk positivt, det er mye kraft i tankene. Egentlig så tror man at det er lettere sagt enn gjort, men alt er mulig.
Hele forrige uke har jeg vært nedfor. Tenkt at jeg er pinglete fordi jeg syter og er sykmeldt. Venninnen min beskrev akkurat hvordan jeg tenkte, før jeg hadde sagt noe, og i dag føler jeg meg mye bedre. Tenker at dette kommer til å gå bra, uansett!!!!
Nå har jeg tatt 4 sprøyter. Kjenner det konstant i magen med litt murring. Skjer vel ting der nede nå. Begynner å se frem til helgen og ul.lyd, og å bli ferdig med dette hormonstyret.....
Kine71
13:26 5.05.2008
Er nok viktig å ha positive tanker, ikke no tvil om det. Er bare ikke så lett alltid å ikke tenke negativt etter mye motgang. Men prøver å være positiv. Interessant at hun venninnen din kunne fortelle så mye om deg uten at du hadde sagt noe. Tviler ikke på at noen mennesker har litt spesielle evner. Tror jeg sykemelder meg i rugetiden jeg, og prøve å ikke ha dårlig samvittighet for det.
Nå har jeg satt den 6. sprøyten i dag. Eller 12. siden jeg setter to om dagen. Skal inn på ul på torsdag, skulle egentlig vært der på fredag, men da har jeg eksamen så det passa dårlig. Begynner å bli klar for å bli ruger igjen nå:)
ninen84
20:12 5.05.2008
Hei - melder meg på.
Jeg håper jeg blir en uke 20 jente.... Har sprayet en runde, men da fungerte det ikke, startet igjen med nytt mot (og litt ekstra spraying... Huff) og ble fint nedregulert. Startet m sprøyter 1 mai og skal på ktr til fredag. Håper da de sier at jeg er klar for uttak tirsdag 13... Gleder meg nesten litt. Har litt lyst på tvillinger vi.

PS sykemelding skal du ikke tenke på - jeg har vært borte i 4 uker alt (dog pga en ulykke) og regner med at legen sykemelder meg i 2 til. Bedre for jobben at vi får ta det med ro og kanskje ting klaffer istedet for å holde "prosjektet" gående lenge.

Denne mnd?
06:20 7.05.2008
God morgen!
Jeg våkner kl 5-6 hver morgen jeg. Nå kjenner jeg det godt "der nede", noen flere?
Prøveren på nr 2: Var du på kontroll i går?
Dette blir en spennende uke for oss.....
Kine71
09:13 7.05.2008
Ja, jeg var til kontroll i går. Jeg hadde respondert godt på Puregon 150ie etter 6 sprøytedager - så det blir faktisk uttak allerede til fredag! Legen snakket om at vi måtte unngå overstimmulering og han regnet lenge på det, men mente det skulle gå fint med uttak til fredag - så jeg krysser fingrene for det. Hadde iallefall 10 egg, som jeg kunne se. (Men han nevnte ikke hvor mange det var - bare at det var mange gode egg). Jeg er utrolig spent på uttaket og håper det kommer til å gå fint! Er jo første gangen... så da er det ekstra spennende når man ikke helt vet hva man går til.

Dermed går jeg tilbake til uke 19 gjengen... og håper det absolutt beste for dere som kommer etter! ;) Lykke, lykke til!
Prøveren på nr 2
14:45 8.05.2008
Da har jeg akkurat kommet hjem fra ul. Han så rundt 10 eggposer, og det er jo bra:) Blir uttak til mandag og innsetting på onsdag. Da sykemelder jeg meg fra mandag av jeg tenker jeg. Har eksamener fremover og, så er greit å ikke ha jobb å konsentrere seg om også når jeg ruger. Lykke til alle dere andre som skal på ul de neste dagene:)
ninen84
19:22 8.05.2008
Gratulerer med 10 eggposer ninen, det er jo kjempebra:0) Jeg skal selv på ul.lyd på lørdag og håper på like bra resultat. Må få høre hvordan det går. Skal du fortsette noen dager til med sprøyter eller?

Er det noen flere av uke-20 gjengen som har vært på ul.lyd? Ønsker alle lykke til, måtte det gå veien for oss alle......
Kine71
20:04 8.05.2008
Skal fortsette på sprøyter t.o.m. i morgen. Gikk på puregon 150 ie og menupur 75 ie. Ble justert ned i dag til å ta puregon 100 ie og menopur 75 ie i dag og i morgen. Også setter jeg pregnyl på lørdag kveld. Håper det blir gode resultater på ul på lørdag for deg og da! :)
ninen84
12:46 9.05.2008
Da har jeg også vært på kontroll og han fant ca 15 egg mellom 10-20mm. Skal fortsette med gonal-f tom i morgen, ovitrelle søndag kveld og uttak tirsdag formiddag. Alt var som det skulle i dag, så da håper jeg det fortsetter sånt fremover også.
ivfbaby2009?-stikker
21:03 9.05.2008
Det er fantastisk at dette er mulig!!! 10 og 15 egg - kan holde med ett...

Jeg har også vært til kontroll nå og skal ha uttak på tirsdag. Det var gode nyheter. Jeg hadde 12 fine folikkler som skal ut for befruktning. Ajj nå begynner det å bli kjempe spennende. Skal love dere at jeg kjenner det "modnes" nedentil....

Har noen erfaring med hvor lett det er at eggene befruktes og deles?
Denne mnd?
21:12 9.05.2008
Det med befruktning og deling er ekstremt individuelt. Sånn statistisk har jeg ingen tall desverre. På mine to forrige forsøk:
1 forsøk:12 egg ut, 7 befruktet dagen etter. Insettingsdagen var det 5 overlevende med ulik kvalitet. 2 egg inn (4 delt), og 3 på frys.
2 forsøk: 9 egg ut, 7 befruktet, 2 stk overlevende på innsettingsdagen. Ingen på frys.
Jeg har hatt litt dårlige egg, og har denne gangen supplert med menopur. Eggkvaliteten kommer også ann på alder, og andre faktorer.

Vi er noen rugehøner vi som har vært på ul de siste dagene:) Kjenner det godt i magen selv. Blir spennende til uka:)
ninen84
06:28 10.05.2008
Dere er jo virkelig ruge-høner ja!!!! Så flott at de har sett så mange folikkler. Selv skal jeg på ul.lyd i dag. Kjennes ut som om jeg skal gå i lufta, magen er som en ballong. Får håpe det er noen egg der inne altså. Det er jo mitt første forsøk og jeg vet jo ikke hva som er normalt å kjenne på. Kryss fingrene for meg i dag da jenter:0)
Kine71
17:33 10.05.2008
Heisann!
Da har jeg vært på ul.lyd. De så 8 folikkler i bra størrelse og 4-5 til som var litt mindre. Håper det finnes noen egg i dem da!!!!
Jeg skal på uttak på tirsdag og insett torsdag. Skal ta en dose med gonal i kveld. Det er flott vær her i trøndelagen, god pinse til dere alle i uke-20-gjengen:0)
Kine71
18:02 10.05.2008
Helt sikkert noen gode egg inni der Kine:)
Her er det også sinnsykt deilig pinsevær, men jeg har klart å pådratt meg bronkitt jeg da:(
Klarer bare å ligge rett ut til sengs. Typisk å få no sånt midt oppe i et forsøk. Var hos legevakta i går å fikk antibiotika, så håper jeg blir frisk i løpet av et par dager. Kjenner det verker i hele kroppen i tilegg til eggstokkene som sprenger. *syte*
I kveld setter jeg el-sprøyta kl 22.Blir en spennende uke for oss alle!
ninen84
18:22 10.05.2008
Huff da ninen, det var jo ikke bra. Lov til å synes synd på seg selv da, litt mye på en gang ja. Jeg synes i alle fall synd på deg, jeg har nok med mine sprengte eggstokker jeg:0) God bedring i alle fall. Lykke til med sprøyten i kveld.Jeg skal sette den sprøyta i morgen kl 22 jeg. Ja, dette blir spennende dager......
Kine71
18:39 10.05.2008
Takk for det:) Nå kommer snart samboern min med kinamat og film til meg, også har han vaska huset i dag, så kommer da noe godt ut av dette..hehe
ninen84
22:27 10.05.2008
Ninen og Kine.
Må dere ha lykke til med eggløs. sprøyte, antibiotika og kina mat... Jeg skal sette min eggløs sprøyte imorgen og uttak på tirsdag som jeg håpet på. Gleder meg faktisk litt. Dette er min første gang og jeg er så fornøyd med å endelig ha kommet hit etter utredninger og ventinger. Måtte det gå bra hele veien - for alle oss.

Ha en flott kveld.
PS jeg er 71 model jeg også.

Denne mnd?
12:30 11.05.2008
God formiddag jenter!
Ninen jeg håper formen er bedre. Lykke til med uttak i morgen.
Denne mnd: Vi er jo faktisk i samme båt, begge -71modeller, nogenlunde likt antall folikkler og uttak samme dag. Det blir spennende å følges til uka ja. Og ingen av oss har jo gjort dette før.....
Jeg ble spurt om jeg ønsket akupunktur eller Petidin ved uttak. Spurte om jeg kunne få begge deler, men det gikk ikke:0( Tror jeg tar full pakke jeg altså. Har begynt å tenke litt på det, men det er jo ikke noe å grue seg til, tar 15 min bare, og man får jo smertestillende!
Ha en fin dag jenter!
Kine71
19:04 11.05.2008
Her er formen litt bedre enn i går, men fortsatt feber og rennende nese. Er så klar for å få ut egga nå, er sliten av sprenginga. Uttak kl 09.00 i morgen. Kommer med en oppdatering etter det:)
Ha en fortsatt fin pinse!
ninen84
21:12 11.05.2008
Kine
Javist blir dette gøy. Enig med deg - kjør på full pakke med det de kan tilby. Viste ikke at de hadde akupunktur til dette også. Hva er Petidin? Ikke oppdatert jeg gitt.

Ninen - masse lykke til med uttak det skal bli spennende å høre hva du syntes.

Jeg forsøker å leve så normalt som mulig. Idag her jeg vært på lang tur i skogen med familien min. Det er jo så herlig utendørs for tiden. Middag hos svigerinne m fam etterpå. God og mett nå..

God kveld - snart skal jeg sette min eggløsnings sprøyte. Måtte det bli den siste sprøyten....

Denne mnd?
22:03 11.05.2008
Hei alle uke 20 jenter.

Jeg var selv en uke 20 jente i 2007. Nøyaktig 9 mnd etter jeg satt min første sprøyte 02.05.07 kom min vakre datter til verden 02.02.08.
Vi var tilknyttet Porsgrunn.
Vil bare fortelle dere en glad-historie mitt oppe i alle hormonene. Det er så absolutt verdt det!!!!
Jeg ønsker dere alle masse lykke til i dagene og ukene som kommer.
Jeg vet hvordan dere har det.

Mange lykkeønskninger til dere alle.
Klem fra verdens lykkeligste mor.
020208
10:08 12.05.2008
18 egg ut i dag, og fare for en liten overstimulering. Fikk beskjed om å drikke 3 liter vann hver dag, og må inn å ta blodprøve på onsdag morgen. Håper virkelig alt går som det skal på innsettingsdagen. I dag var det første gang jeg ikke felte noen tårer under uttaket. Har nemlig begynt å gråte de to andre gangene. Men jeg synes fortsatt det er ganske så ubehagelig. Håper virkelig dette blir mitt siste uttak! Nå ligger jeg rett ut på sofaen.
Begynner heldigvis å bli bedre av bronkitten, men nå verker det i magen. Er det ikke det ene, så er det det andre..hehe
Håper på mange befruktninger i morgen da:)

Kine og denne mnd: Lykke til på deres uttak i morgen!

klem
ninen84
13:27 12.05.2008
Det var fint å høre 020208. Dette er første gangen min og vi er så heldige å ha en jente på litt over 2 år også så jeg er optimist. En gang blir det vår tur. Håper bare at det er Denne mnd.

Tusen takk for alle lykkeønskningene.
Denne mnd?
10:12 12.05.2008
Jeg var til UL den 9. og skulle gå 2 dager til med sprøyter. 8 mulige egg så lenge, men med litt ekstra sprøyting håper jeg det blir flere modne denne gangen. Jeg skal på uttak onsdag og innsett fredag, det skal bli spennende!! Men akkurat nå virker det så lenge til ... I kveld settes pregnylen, så er det bare å begynne å telle ned. Ju-hu!
Egen-liten
13:13 12.05.2008
Ninen - det var gøy å høre fra deg og jeg er imponert over prodksjonskapasiteten din. Godt å høre at du er bedre av bronkitten - det er ikke gøy å la det ene overta det andre. Uansett blir spennende med beskjeden på onsdag.

Jeg skal melde meg inn her med mine nyheter etter uttaket imorgen. Blir spennende.

Ege-liten - Velkommen. Det var hyggelig at flere melder seg på er.

Tvi tvi til alle - måtte dette bli vår mnd.

Denne mnd?
18:08 12.05.2008
Heisann jenter!
020208: Tusen takk for solskinnshistorien, det er godt oppi alt dette:0)

Ninen: Så flott at du er bedre av bronkitten. Gratulerer med så mange egg!!! Får håpe at det ikke blir noen overstimulering.

Denne mnd: Lykke til i morgen, vi får oppdatere i morgen etter uttak.

Egen-liten: Lykke til med fortsatt eggproduksjon og uttak på onsdag!

Jeg skal i ilden i morgen kl 8, godt å være den første den dagen. Har fått paracet og vival som jeg skal ta kl 7. Har funnet ut at jeg skal ta Petidin og ikke bare akupunktur som smertelindring. Håper jeg får sove godt i natt, er spent ja. Er mest spent på hvor mange egg det blir, og på kvaliteten. Er også spent på typen sin levering. Vi har vært til Purvis, og typen har tatt medisiner for å bedre kvaliteten. Skal i utgangspunktet ha icsi!

Ja tvi-tvi- dette må bli mnd vår...................
Kine71
13:19 13.05.2008
Uttaket gikk fint og raskt. Jeg hadde 12 egg som var over 15mm og 2 under, så nå får vi bare krysse fingrene og satse på at alt går bra i de små skålene i laboratoriet. Hadde nesten lyst til å være med inn for å se på egg-cellene, men spurte ikke.

Ninen:
Har du hørt noe om befruktnings prosent?

Har dere lyst på ett eller to egg ved innsetting?

Dette ER vår mnd!!!
Denne mnd?
13:34 13.05.2008
Halloien girls!
Uttak gikk fint her også, fangsten ble 9 egg i rikrig størrelse. Fikk se et av de på skjerm. Før uttak leverte vi sædprøven som vi fikk se på skjerm, og fikk beskjed om at den var bra, så de trodde det ble halvt-om-halvt icsi-ivf. Blir spennende å høre hvordan det ligger ann i morgen.

Jeg kunne tenkt meg to egg inn, men det får vi ikke på stolav.

Ja dette er vår mnd!!!!!

Kine71
13:39 13.05.2008
Hei du!
Så bra at uttaket gikk bra:) Og mange egg var det også, blir bra dette! Spennende hor mange befruktninger det blir for dere i morgen.

Jeg ringte kl 11 i dag til klinikken. De hadde kunnet utføre icsi på 15 av de 18 egga mine. Og i dag var 11 befrukta. Er veldig fornøyd jeg:) Skal ha to egg inn, har alltid fått satt inn to egg ved våre tidligere forsøk før også. Vil gjerne ha tvillinger vi. Håper kvaliteten på egga er bra i morgen og at de har delt seg greit.
Skal opp på klinikken å ta blodprøve for å sjekke et eller annet ang overstimulering, og hvis alt er ok blir jeg ruger igjen kl 13.15 i morgen.

ninen84
13:41 13.05.2008
Så ikke at du Kine også hadde skrevet her jeg. Så bra uttaket ditt også gikk bra:) Lover godt dette med alle disse eggene!
ninen84
14:15 13.05.2008
Jeg er super misunnelig på deg som fikk se på eggene. Jobber innen bransjen og den type celler har jeg ikke sett før. Legen fortalte at eggcellene har støtteceller rundt seg så man ser ikke en naken celle. Så du det?

Det var utrolig gode nyheter for oss alle nå. Det var høy befruktings prosent - Grattis!!! Satser på at du Ninen er klar for innsetting i morgen og dermed kan starte nedtellingen (i den grad det er sunt...). Vi må ikke glemme å leve normalt i disse ukene heller.

Mens Kine og jeg får vente på befruktning og delingsresultater.
Tvi tvi med uttak på onsdag.

Om vi kan påvirke ønsker vi oss to egg og håper på tvillinger. Jeg er nå 36 år og vi kommer nok ikke til å ønske oss en 3 runde (vi har en jente m naturmetoden fra før).
Denne mnd?
14:17 13.05.2008
Tvi tvi til Egen-Liten på onsag!!! Følger spent med på hva du har og fortelle også.

:-)
Denne mnd?
17:42 13.05.2008
Jeg hadde 2 ul i dag, og skal ha uttak på torsdag. hadde 8 eggposer hvor de minste var 16,5 mm og den største 19 mm. Ikke så mange, men forhåpenligvis god kvalitet
nordlandsjenta
18:02 13.05.2008
Det er jo bra det, de får som regel ut flere egg av de eggposene. Lykke til til tordag da:)
Og lykke til til deg Egen-Liten på uttak i morgen! Mulig jeg ser deg på klinikken. Ikke at jeg vet hvordan du ser ut men..hehe. Skal opp dit både kl 9.00 og mest sannsynlig 13.00
ninen84
20:00 13.05.2008
Å takk for lykkeønskninger, jeg kjenner at jeg guer meg veeeldig nå...!Men denne gangen skal jeg ta smertestillende en time før, og håper det hjelper. Når jeg ellers har menssmerter tar det en time før smertene går bort etter tabletter er tatt. Håpe-håpe!
Men det skal bli godt å bli ferdig.
Ninen84, du ser ut til å ha gjort det bra. Jeg håper jeg også gjør det bedre denne gangen og får noen på frys, det har jeg ikke hatt. Og skal ikke se bort fra at vi ser hverandre, jeg er inne fra kl halv ti. Mannen har jo en jobb å gjøre......(PS, jeg er det skjelvende nervevraket, he-he)
Egen-liten
20:57 13.05.2008
I dag har jeg også vært på eggsanking, og resultatet ble 14 stk. Godt fornøyd med det.

Gratulerer så mye til dere andre med gode resultater, virker som vi er inne i en god uke nå :-) Og masse lykke til fremover.
ivfbaby2009?-uttak 13/5
21:17 13.05.2008
Hehe..syns jeg ser du sitter der å rister Egen-Liten..Håper det hjelper å ta tablettene tidligere denne gangen da:) Krysser fingrene for mange gullegg.

ivfbaby2009: Gratulerer med mange egg!

Det MÅ jo bli noen spirer ut av alle disse eggene i uke 20-gjengen! Vi satser på det i alle fall:)
ninen84
09:30 14.05.2008
God morgen!

Herregud så massse egg det blir produset i denne gjengen da, det må jo bli noe av............

Ninen: Grattis med 11 befruktede egg, håper du slipper overstimulering og får satt inn.

Denne mnd: Jeg er spent på telefonen fra klinikken, blir vel etter lunsj det da. Krysser fingrene for at alle våre egg er befruktet xxxxxxxxxx

Egenliten: Lykke til med uttak i dag, det går nok bedre enn du tror!!!!

Ivfbaby2009: Gratulerer med flott egghøsting.

Nordlandsjenta: Dette lover bra til uttak:0)

Masse lykke til til hele uke20gjengen!!!!
Kine71
10:21 14.05.2008
Da har jeg vært å tatt blodprøve og ul. Blodprosenten min var topp og eggstokkene var ikke noe særlig forstørret, så det blir innsetting i dag kl 13.15!
Av de 11 befruktede eggene var det litt ymse utfall i dag. Et par hadde fått flere sædcelle i seg og noen hadde bare falt i fra. Så resultatet i dag var 5 egg som har delt seg. 3 stykker ble fryst ned sammen i et rør, der et var 2-delt, et 4-delt og et 5-delt.
Og så blir det satt inn to fine fire-delte egg i dag, og det er det viktigste:)
Nå skal jeg være positiv, har lovt meg selv å være det helt til det motsatte evt er bevist om 14 dager.

Kine, denne mnd og ivfbaby2009 : Er spent på befruktningraten deres i dag. Krysser fingrene for et bra resultat:)

Håper uttaket ditt gikk bra i dag Egen-liten. Så ingen på klinikken som satt å skjelv, så vet ikke om jeg så deg..hehe.
ninen84
11:19 14.05.2008
Heia Ninen!
Så flott med insett av to fine egg og tre på frys. Lykke til med innsett. Jeg venter spent på telefon jeg.......................
Kine71
13:26 14.05.2008
Heisann jenter!
Jeg har fått telefon. 5 befruktede egg, 2 så bra ut og 3 er litt mere usikkert. Håper for all del at det blir ett bra et igjen da!!!!

Denne mnd: Hørt noe om hvordan det ligger ann hos dere?

Kine71
15:53 14.05.2008
Hei hei alle sammen (vi begynner å bli mange nå - topp).
Min "dom" er idag av 12 egg har 5 blitt befruktet med vanlig IVF metode. Satser på at de trives i inkubatoren til fredag kl 1300 - da skal de få et nytt og bra hjem hos meg. Håper da at vi fortsatt har 3 egg til frysing.

Kine - Sikker på at minst ett egg holder seg fint. Mitt inntrykk er at antall egg ut, befruktning og om egget fester seg er de mest kritiske leddene. Flere av samme oppfattning?

Denne mnd?
13:40 14.05.2008
10 av mine 14 egg var blitt befruktet, så da blir det innsetting i morgen kl 1250. Gleder meg! De sa ingenting om hvordan de så ut, bare at det var bra. Håper det blir noen på frys også da.
ivfbaby2009?-uttak 13/5
15:57 14.05.2008
Hei IVF baby.
Det var høy befruktnings prosent - vet du om dere fikk IVF eller microinjisering? Og så fort du får eggene inn igjen.

Nå får vi noen trege 14 dager forran oss.
Lykke til!!!
Denne mnd?
16:25 14.05.2008
Hei Denne mnd

Ja, jeg er godt fornøyd med eggene mine. For en gang skyld spiller kroppen på lag, den har ikke for vane å gjøre det ;-p

Regner med det var IVF, er bare det vi har snakket om og spermatesten var helt normal.

Skal bli godt å bli ruger i morgen, men tiden fremover kommer nok til å gå fryktelig sakte. Satser på en like positiv uke 22 (testeuke) som uke 20 har vært for oss i denne gjengen.

Og lykke til med innsettingen på fredag!
ivfbaby2009?-uttak 13/5
17:38 14.05.2008
Puh! Nå sitter jeg hjemme og er fornøyd over at dette er over. Jo, det gikk bedre denne gangen, men da jeg lå der var jeg bare så redd for det som jeg visste ville komme at jeg begynte å pyse-gråte litt. Legen startet med den verste siden, og mente at høyre side må være overfølsom, for det ligger ellers kjempefint til. Vondt gjorde det, men jeg tror det hjalp med tablettene tidligere, for det var ikke `like` ille som sist.
11 egg ble det, en økning på 5 og 3 fra de forrige gangene. Blir spennende å høre i morra.
Og dette blir 2 spennende uker, jenter!
Egen-liten
18:16 14.05.2008
Gratulerer med bra egg uttak Egen-Liten. Skal si vi 20 damene er egg produktive. Leger og sykesøstre er vant med at vi alle reagerer forskjellig og mitt inntrykk er at de alle er kjempe søte med oss uansett hvordan vi reagerer.

Klart dette blir spennende for oss alle.

KLem fra meg
Denne mnd?
20:31 14.05.2008
Så bra du kom deg gjennom uttaket greit Egen-liten. Vet hvordan det er å ligge der å felle noen tårer. Er lov det, og sykepleierne og legen er vant til det. 11 egg er veldig bra:)

Lykke til med egga og innsetting dere som skal i ilden i morgen!

Jeg er nå ruger på to fine egg. Bare å vente å håpe på det beste nå. Nå er det ikke mye mer jeg kan gjøre.

klem
ninen84
22:39 14.05.2008
Da blir det uttak på meg på fredag og innsetting på søndag :-) Både gleder og gruer meg...

Eggerøre
12:27 15.05.2008
Lykke ti jenter!
Jeg er ute, ingen av mine 8 egg delte seg normalt..........
Nå er jeg deppa! Legen sa at det ikke var grunn til å deppe lenge, men men. Vi skulle prøve igjen etter sommeren. Akkurat nå føles det ikke som om jeg orker det, men det endrer seg vel.

Krysser fingrene for dere jenter, måtte dere alle bli gravide:0)
Kine71
13:39 15.05.2008
Det var triste nyheter du hadde å komme med her. Det er veldig lov å deppe og slikke sine sår litt etter slike beskjeder. Og legen har rett (+ alle de andre hilsene du har fått her inne) - det kommer flere muligheter. Uansett håper jeg at jeg kan få følge veien med deg videre enten etter vellykket forsøke eller fordi jeg må gjenta alt jeg også.

Du har bra m empati for oss tross din leie melding.

Kl 1300 imorgen skal jeg til innsetting.

KLem
Denne mnd?
13:43 15.05.2008
Tusen takk for svaret denne mnd!
Ja jeg føler meg bedre nå etter de svarene jeg fikk her og av legen at det fortsatt er håp.
Masse lykke til, jeg skal følge med dere.
Lykke til i morgen
Klem
Kine71
13:41 15.05.2008
Hei Eggerøre - har ikke hilst på deg tidligere.
Ikke vær bekymret for uttak, du får smertestillende og jeg er sikker på at du har vært med på større ubehageligheter enn dette før.

Kjempe spennende blir det - lykke til.
Jeg skal sette inn egg på fredag.

Denne mnd?
13:56 15.05.2008
Hadde uttak i dag. Fikk 6 egg. Færre en jeg håpet på, men satser på at kvaliteten er super
nordlandsjenta
14:00 15.05.2008
Gratulererer med 6 egg!!
Det er stor variasjon og det som teller er at de er modne for befruktning, ikke antallet. Lykke til med de neste dagene. Nå er det bare å forsøkte å nyte dagene, og være glad for at man slipper alle hormonpåvirkningene.

Hører gjerne fra deg ang befruktning og innsetting. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg er 36 år.
Denne mnd?
14:10 15.05.2008
Kine: Det var leit med egga dine, føler virkelig med deg. Har også hatt avbrutt forsøk, men det har dog bare vært fryseforsøk. Blir litt bitter etter alt det man har sprayet og stukket, også går det som dette. Men sånn er det desverre noen ganger. Og du skal se det kommer bedre tider over sommeren. Ønsker deg i alle fall en fin vår/sommer der du får slappet av og ladet opp til nytt forsøk:)

Denne mnd?: Har du blitt ruger i dag, ble det et eller to egg inn?
ninen84
14:11 15.05.2008
Jeg kan tydeligvis ikke lese, ser jo at du skal ha innsetting i morgen:)
ninen84
15:08 15.05.2008
Denne mnd?:
Jeg er 29 år. Det blir innsetting på mandag eller tirsdag. Lykke til med innsetting i morgen
nordlandsjenta
15:34 15.05.2008
Alle 10 eggene mine overlevde natten, så i dag har jeg satt inn ett og frosset de resterende ni i fem ampuller. Jeg var dagens "vinner" sa de på klinikken, moro når ting går bra. Er selvfølgelig ikke gitt at jeg blir gravid denne gangen, men foreløpig ser det bra ut. Så nå skal jeg nyte rugetiden fremover, håper dagene går litt fort.

Kine: Så tris å høre om eggene dine, ikke noe gøy at det skal ende sånn etter alt forarbeidet en har vært gjennom. Håper det går bra med deg og at du klarer å kose deg i sommer. Satse på bedre lykke neste gang, masse lykke til ihvertfall!

ivfbaby2009?-ruger
19:53 15.05.2008
Hei jenter!
Godt å se at det går veien for noen:0)
Tusen takk for omtanke, jeg skal heie på dere............
Masse klemmer fra meg som har kommet over det verste sjokket!!!!
Kine71
10:13 16.05.2008
Egen-Liten er ute....! Jeg var på vei ut døra da telefonen ringte.
Skjult ID...Å nei, det betyr at de ringer fra klinikken! Vel, av mine 11 egg var det 5 som var befruktet, nå har de så dårlig kvalitet at forsøket ble avbrutt. Nå har jeg grått litt, for jeg gledet meg til dette. Men kommer over det, har jo flere sjanser likevel. Jeg skal starte i ny jobb 1. september (en jobb jeg gleder meg over å ha fått!) så da kan det være greit å ikke starte med å si at jeg er gravid. Det hadde selvfølgelig ikke gjort noe, men nå er da situasjonen sånn.
I morra blir det et par øl, og så ønsker jeg dere uke 20-rugere LYKKE til! Håper dere alle får gleden av å bli gravid 9 måneder fremover.
Jeg kommer sterkt tilbake. Det gjør du også, Kine71!
Egen-liten
10:38 16.05.2008
Ånei, det var leit Egen-liten:/
Skjønner godt du har grått litt, det er ikke så rart det. Men godt du ser noe positivt i det med jobb og slikt.
Kos deg med noen øl, og nyt sommeren som kommer! :)
ninen84
10:52 16.05.2008
3 av 6 egg ble befruktet. Det blir insetting allerede i morgen. Da setter de inn 2 egg
nordlandsjenta
10:59 16.05.2008
Masse lykke til på innsetting i morgen, håper det blir to fine egg inn:)
ninen84
13:21 16.05.2008
Da har jeg vært til uttak og det ble 12 egg! Er fornøyd meg det. Jeg ble ganske så "rusa" under uttaket, så det var ikke vondt. hehe. Skal ringe inn i morgen kl 10, får å høre om de har blitt befrukta. Dette er litt for spennende :-) Lykke til med innsett og de som har blitt ruger.
Eggerøre
15:25 16.05.2008
Heisann jenter!
Egen-liten: Det var utrolig trist, jeg føler virkelig med deg. Jeg måtte gråte noen tårer når jeg leste meldingen din. Det blir flere sjangser for oss. Vi får nyte sommeren og samle krefter til en ny runde. Masse klemmer til deg.

Dere andre, lykke til med innsett og ruging hele gjengen:0)
Kine71
18:09 16.05.2008
Hei Alle sammen.
Idag var jeg inne på klinikken og 2 egg har kommet hjem til mamman sin igjen, de hadde delt seg i 6 og så veldig fine ut. Jeg er veldig glad for det. Av de 5 befruktede blir det trolig ingen til frysen.

Kine og Eggeliten synd når dere har produsert masse egg, at den naturlige seleksjonen er sterk. Dere må nyte sommeren og ikke glemme at det kommer flere sjanser for dere begge.

Ønsker dere en riktig fin 17 mai feiring med masse is og pølser.

Stor klem til alle
Denne mnd?
18:27 16.05.2008
Gratulerer som ruger på 2 fine egg Denne mnd! Nå er det bare å ta tiden til hjelp.

Er på rugedag 2 i dag, og magen har begynt å trekke seg litt inn igjen. Var veeeldig oppblåst etter uttak, og så ut som om jeg var 4-5 mnd på vei.

Ønsker også dere alle en fin 17 mai i morgen:)

ninen84
18:32 16.05.2008
Hei Ninen.
Takk for det - gleder meg til å resten.
Godt å høre at du også var oppblåst - tror jeg snart skal "lette"... Hehe

Fikk beskjed om å ta blodprøve den 27 og hjemme test den 31. Når skal du teste?

Denne mnd?
18:37 16.05.2008
Tar ikke blodprøve i Porsgrunn, så er bare hjemmetest 14 dager etter innsetting, altså 28 mai. Men har på de to andre forsøkene sniktestet på rugedag 10. Skal ikke gjøre det denne gangen tror jeg, så blir vel tidligst rugedag 12:)
ninen84
19:32 17.05.2008
Gratulerer med dagen alle sammen. Jeg har fått satt inn 2 fine 4-delte egg. De hadde en liten overaskelse til meg, for det var 1 egg til som hadde overlevd. Så det er 2 egg som har delt seg i 2 og de skal følge med dem, og vurderer frys på de to
nordlandsjenta
10:47 18.05.2008
Gratulerer med to egg innsatt Nordlandsjenta. Og ny mulighet i fryseren. Bra kvalitet på eggene dine.

Nå får vi ta det rolig noen dager og deretter vente i spenning. Noen av oss blir helt sikkert gravide. Spennende å se hvem.

Har dere barn fra før?
Kanskje vi skal lage en liten liste m opplysninger om oss:

Forsklag:
DenneMnd: Gift, 36 år, jente på 2 år, 1 IVF forsøk, 2 egg inn 16.05
Nordlandsjenta:
Eggerøre:
Ninen:

Lykke til med rugingen.
Denne mnd?
12:44 18.05.2008
Gratulerer som ruger av to fine egg nordlandsjenta:)

Tida går så fryktelig sent i rugetida altså, er i dag på rugedag 4. Kjenner ikke så mye. Ømme pupper som kommer av el-sprøyta og ellers litt småmurringer i magen i ny og ne. Mye det samme som tidligere. Egget(egga) skal feste seg omtrent på denne tiden, så er inne i en kritisk periode nå:)

Det er som du sier Denne mnd at noen av oss burde jo bli gravide, sånn statistisk sett i alle fall, håper det blir mange av oss:)

Forsklag:
Nordlandsjenta:
Eggerøre:
Ninen: Samboer, 24 år, ingen barn, 2 neg icsi, 2 avbrutte fryseforsøk, 3 icsi: 2 egg inn 14.05
ninen84
15:04 18.05.2008
Da har vi kommet hjem. Kjenner jeg er sliten etter å bo 1 uke på hotell. Skal til legen å be om sykemelding 50% ut mnd. Siden dette er siste forsøk vil jeg ta det mest mulig med ro. Har en stressene jobb.
Ønsker alle sammen lykke til ,men kjenner at jeg blir litt nervøs,av statistikker. Hvis mange blir gravide, sitter jeg da igjen som den prosenten som ikke blir gravid? Nei må få sånne tanker ut av hodet.

Forsklag:
Nordlandsjenta: Gift, 29 år, ingen barn, 2 neg icsi, 3 icsi: 2 egg inn 17.05
Eggerøre:
Ninen: Samboer, 24 år, ingen barn, 2 neg icsi, 2 avbrutte fryseforsøk, 3 icsi: 2 egg inn 14.05
nordlandsjenta
17:09 18.05.2008
Hei,

Da har jeg også satt inn et egg :-) Er super spent.
DenneMnd : jeg får ikke sendt deg PM - Hvorfor går ikke det?

Forslag:
Nordlandsjenta: Gift, 29 år, ingen barn, 2 neg icsi, 3 icsi: 2 egg inn 17.05
Eggerøre: Gift, ingen barn, 1 IVF, 1 egg inn :-)
Eggerøre
18:48 18.05.2008
Hei igjen.
Nå er det bare å være litt "lat" som legen sa. Fint dere ikke kjenner noen bivirkninger, kan desverre ikke si det samme. Er veldig øm i underlivet og har en ballongmage fortsatt. Ikke stas. Idag eller imorgen skal være ev min feste tid.... Håper på det beste.

Jeg har aldri brukt PM her inne - har vært mest i kulissene frem til nå.

Klem til dere alle
Denne mnd?