Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
BIL: Hvordan få plass til 2 voksne, 2 barn og 4 gigantiske hunder???
20:07 1.05.2008
Jeg ser at det ikke er noen egen "bildebatt" her, men at et par bilspørsmål er blitt besvart her inne....

Jeg har nå en 4WD varebil med 2 seter, og plass baki til max 3 av våre hunder- uten bur.Nå lar jeg den fjerde hunden ligge i framsetet. Min mann har en "vanlig" personbil med 5 seter og mini bagasjerom med kun plass til handleposer.

Til sammen vil vi jo få med oss "alt", men vil vil jo gjerne "slå oss sammen".

Vi trenger en 4WD pga. at vi bor "ulendt" til, og det er også svært lite vedlikehold av veien, og sjelden snøbrøyting om vinteren..... Bilen bør helst ikke være for lav oppunder heller ; )

MEN, vi har jo ikke uendelig med penger heller.... Samtidig vil jeg gjerne ha en trygg bil - ikke en rustholk som oppfører seg som en kjelke på vinterføre..... Varebilen jeg har nå må ha på 4WD hele vinteren, ellers er det som å kjøre en kjelke.

Er det noen som har noen forslag til en bil til fra. 200 000 - 300 000?? Det blir vel vanskelig å få til, kanskje?

Hundene våre er ca 80 cm i mankehøyde, så er DET nevnt..... Jeg glemte vel at barnevogna skal med også....
Viorika
Sv: BIL: Hvordan få plass til 2 voksne, 2 barn og 4 gigantiske hunder???
13:36 2.05.2008
Motorsag og miksmaster... Utrolig hva du får plass til i en liten bil om du bare komprimerer.
Anonym
15:26 4.05.2008
Hva med en toyota hiace med 4hjulstrekk? De får du både i stor og "liten" utgave... Med den store varianten tror jeg du kan få to dobelt bur i høyden som kan passe til dine hunder (de blir riktignok ikke så høye bur, men ok grunnflate) + plass til barnevogn og bagasje... se http://www.hedmark-hundeutstyr.no/ har bur derifra, helt ok bur, og god pris :-)
Makko med gutt i magen
12:17 5.05.2008
Jeg får dra og kikke på en hiace og få mål på lasterommet, men har hørt at de er "kjelkete" å kjøre om vinteren, grøss....Jeg er ikke så glad i å kjøre på vinterføre i utgangspunktet heller.... Jeg føler meg tryggest i 4WD av typen Nissan Patrol - dem kommer man alltid fram med, selv om han som har ansvaret for å brøyte veien om vinteren ikke gidder å gjøre det!!!

Så noen som kjørte en mercedes sprinter her en dag, og en var det VELDIG god plass i (nesten for mye) men den er sikkert svindyr så man må vinne i lotto først.

Å få burene stablet oppå hverandre i høyden, hadde jo vært smart, men hvordan får man da hunden opp i det øverste buret? Hundene mine er ikke sånne "hoppe-hunder" - hvis buret ikke blir særlig stort i høyden, er jeg redd de må løftes inn, ellers slår de ryggen sin - og å løfte dem opp slik hele tiden kan bli slitsomt..... jeg skal i alle fall gå inn på hedmark hundeutstyr og kikke på burene, takk for svar!
Viorika
18:50 5.05.2008
Det du trenger er en Dodge Ram 3500. Den har seks seter og en enorm "boks" bakpå.Du finner den også som femseter, da heter den 2500. Den rommer både bikkjer barnevogner og svigerforeldre.. Er du heldig kan du finne de helt nedi 230-240 tusen. Jeg har hatt en selv, og den er rå til å ta seg frem, såfremt du har 4wd'en inne.
pappantElise
17:21 6.05.2008
Jeg må innrømme at jeg er svært svak for amerikanske biler av typen chevrolet suburban osv - prisene har alltid stoppet meg. Hva skjer når noe ryker på en sånn bil? Har hørt at delene er sinnsykt dyre?? Siden du har hatt Dodge Ram selv , kanskje du har greie på hva deler og reparasjon til den kostet? (Hvis du ikke var så heldig at det aldri var noe galt med den?)

Driftsmessig er jeg veldig fornøyd med den bilen jeg har - har ikke trengt å gjøre annet enn å fylle diesel på 8 år.....

Og Caravelle med 6 seter kan jo også være interessant å titte på...

Tusen takk for at dere gidder å svare! "Biljungelen" der ute er stor og uoversiktelig, så å spørre folk til råds som har erfaring er ofte det beste.
Viorika
22:00 5.05.2008
Vi har noenlunde samme problem, bare med 2 voksne, (snart) 3 barn og to svære hunder på hhv 45 og 75 kg. Umulig å få med alt i en bil npår man skal ha med vogn (snart søskenvogn)...

Vi har vurdert en VW Caravelle med 6 seter og 4-hjulstrekk. Kanskje det kan funke for dere? Har nylig prøvekjørt en, og de er ganske gode å kjøre. Med antispinn og 4Motion burde vel ikke vinterføre være noe problem. Har en kollega som jevnlig bruker en slik opp til hytta si på Kvitfjell og som sverger det er den beste bilen han noensinne har hatt. Kommer frem over alt og har plass til et helt fotballag!

MummyAgain
14:41 21.05.2008
Oj, litt av en utfordring!!
Hvaslags rase er hundene dine?

Jeg har selv en Voyager og min hund sitter i bur bak i bilen. Har plass til vognen på siden av buret. Men om vi skal på langtur, må vi alltid vurdere buret, og evt bruke sikkerhetssele til hunden i baksetet.

Men ser dere har større utfordringer med så mange store hunder. Men tenk så flott for barna å vokse opp med dyr rundt seg!!!

Lykke til med bilvalget!!!
Promp
19:20 25.05.2008
En hvilken som helst type frikanta kassebil?
Får plass til ALT i dei! Kjøper du brukt får du dei billigere enn prisen du nemner vil jeg tro.
Der får du plass til vogner, hundebur, hunder, unger, bagsje og fortsatt er det god plass.
Pappa hadde kassebil frem til nå nylig...ååå...jeg vil ha meg sånn bil når jeg skal kjøpe bil!
Bur ulendt til? sørg for 4-hjulstrekk. Passer perfekt i alle strøk.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------