Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Barneoppdragelse, DinBaby

Hvordan "tar" dere barna? Lærer rett å galt???
04:14 2.05.2008
Mener ikke tar fysisk i barna med dette, men hvordan lærer dere rett å galt...?? Har en venninde med en gutt som er like gammel som min. 16 mnd. å hun skriker å er høylydt... syns nå jeg.. "Nå hører du, NEI, SLUTT" osv ropes det hver gang lillegutten kaster skåla full av grøt osv..

Når min lillegutt kaster koppen, reiser seg i stolen osv. Så forklarer jeg at det "er ikke lov". Sett deg ned, å styrer han riktig, om noen skjønner. Gjentar om å om igjen. Men han lærer jo... Hva er egentlig vanlig?? Gjør jeg det helt feil? Selv har jeg hatt en røff oppdragelse. Og bestemt meg for at mitt barn skal ikke utsettes for noe sånt. alltid en bestemt, men vennlig tone holder jeg....

Hva med dere????
Anonym
Sv: Hvordan
12:50 2.05.2008
Jo høyere man skriker, jo mindre lærer de. Ingen hensikt, blir bare utrygge og urolige forhold av det. Høres ut som om du er på god vei :-)
Puncky har blitt tobarnsmor
23:05 2.05.2008
fortsett å vær rolig å bestemt du:))

er faktisk det som fungerer!!

som fem barns mor tok det noen "unger" før jeg lærte trikset,hehe..

det som fikk meg til å slutte å kjefte var da ei venninne av meg gjore det mot sitt barn, fikk helt vondt inni meg!!

4gutter*1jente :))
07:50 3.05.2008
Du har skjønt det, hvis du skriker til et barn lærer det å skrike hvis du snakker rolig men bestemt til det er det dette han vil lære seg å gjøre når han blir større. Jeg også bruker denne metoden det blir mange gjentagelser men den funker.
mamma-07
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------