Sv: Ja/nei spm. Hadde du beholdt om du ble gravid i dag?
18:11 4.05.2008
Ja, både i går, i dag og i morgen. Abort er i grunn ikke et tema for meg. Men jeg er lykkelig gift, vi har et barn og ønsker oss i grunn fler, så blir i grunn aldri bad timing i den situsjonen jeg er i nå.
Men folk må gjøre det som er rett for seg selv og sin familie.
18:11 4.05.2008
Jepp.. Fant ut for 4-5 uker siden at jeg var gravid.. Og både jeg og pappan skulle begynne på skolen til høsten, så passa ikke superbra inn egentlig. Men..Jeg beholder:)
18:48 4.05.2008
Timingen hadde vært veeeeeldig dårlig, men jeg hadde ikke tatt abort. Så svaret er ja, jeg ville ha beholdt babyen selv om det i utgangspunktet ikke passer=)
19:14 4.05.2008
Vel... Vi har prøvd i snart 2 år og er midt i assistert befruktning, så det hadde vært litt merkelig om jeg hadde tattt abort om jeg ble gravid nå, ja... hehe
Så et stoooort og rungene JAAAAAAAAAAAAAAA! Jeg ville ABSOLUT behold barnet (barna) om jeg blir preggers nå! ;-)
19:13 4.05.2008
Skal ikke ha flere barn nå, blir mer og mer fornøyd med tilværelsen jo eldre minsten blir... Skikkelig glad over å være over babyfasen i livet...JEg bare VET at jeg har nok med mine to englebarn :o) sa etter nummer en at jeg trolig ikke ville ha fler, men hadde da en helt annen følesle enn nå, men da sa jeg vel samtidig at jeg helst ikke ville sette til verden enebarn,- så jeg var vel ikke helt innstillt på å stoppe med en....Så vi kastet oss ut i det og laget en til...Men nå bare vet jeg at jeg har den familien jeg vil ha....Om jeg hadde blitt gravid nå så hadde det vel mest trolig blitt noe galt med barnet pga noe medisin jeg holder på å ta osm jeg snart er ferdig med....Faren for spontanabort er vel MEGET høy....Men om jeg hadde blitt gravid og forutsetning for frsikt barn var normal så tror jeg at jeg hadde tatt abort...Men samtidig så vet jeg at jeg ikke kan si det 100% sikkert for jeg vet ikke hvordan jeg ville ha reagert...Det er tross alt et liv, men jeg er ikke abortmotstander....Jeg måtte vel kjent etter om jeg har nok kjærlighet igjen til et barn til, overskudd og ikke minst økonomi....Men hvem vet, om jeg hadde blitt det så hadde jeg kanskje ikke vært i tvil om det ene eller det andre....Hmmmm Hvorfor i all verden gikk jeg in på dette innlegget??? Har jo ikke gjort meg opp mening om noe, bare at jeg ikke skal planlegge flere barn, og ikke ha flere barn om alt går etter planen...He-he...
19:25 4.05.2008
Ja, hvordan kan man velge vekk ett barn når man har en fra før?. Tror abort blir et mye vanskeligere valg når man allerede har barn, å vet hvor fantastisk dette er ;) -. Jeg hadde ikke klart ¨å ta abort, og ville absolutt beholdt. Er jo sånn at disse små kommer i tide og utide. vet det var et ja/nei spørsmål :P ble litt langt.
19:31 4.05.2008
Tror neppe jeg blir gravid nå som sex ikke frister i det hele tatt etter fødselen for 3 uker siden. Men når vi har sex igjen og hvis jeg blir gravid så hadde jeg nok beholdt babyen enda det hadde blitt to tette.
20:35 4.05.2008
Ja. Ikke den beste timingen men ikke den verste heller.
Klarer man én klarer man to også ... sånn sett tror jeg det er verre å få nr. 1 som en bombe ;-)
Har vel en filosofi om at så lenge vi er i stand til å ta vare på en til så er ikke abort et alternativ, selv om timingen kunne vært bedre.
20:36 4.05.2008
Vel jeg er litt bekymret for at jeg kanskje er gravid nå jeg, og hvis det er tilfelle er det virkelig helt krise! Jeg vet ikke om jeg hadde klart å ta abort, samtidig ville jeg ha født rett etter endt utdannelse uten rett på fødselspenger....så det ville jo bli et økonomisk spørsmål. Det er egentlig helt forferdelig å tenke på at økonomien vil bli så avgjørende for om et liv skal få leve eller ikke
21:40 4.05.2008
Å herregud.. Vanskelig, vanskelig..
Jeg er alene med jenta mi, og syntes det er nok jobb i seg selv. Men.. Hun er jo også et levende bevis på at abort ikke er det riktige for meg.
Men samtidig så har jeg brent meg no' inn i granskogen på "valg" av far på snuppa som jeg allerede har, og vet ikke om jeg hadde taklet den samme berg og dalbanen med følelser og svik og krangling nok en gang. Så jeg vet ikke.. Derfor så har jeg et veldig lite aktivt sexliv, for å si det sånn ;)
23:02 4.05.2008
Nei,desverre..Jeg bruker prevensjon og vi vil ikke ha flere barn. Har nok med de vi har ,og har verken lyst eller økonomi til og ha flere.. Slik er det bare her..
23:11 4.05.2008
Ja, hadde nok ikke klart å ta abort selv om det absolutt ikke er ønskelig med en graviditet nå. fødte for snart 12 uker siden, og går på cerazette, håper den gjør jobben sin.
23:11 4.05.2008
Jeg aner ikke....
Jeg vil ikke ha flere før om 4 år, og har satt inn hormonspiral. Men om jeg allikevel skulle blitt gravid.. Jeg måtte nok ha tenkt masse på det. Jeg har bare lyst til å bli ferdig med utdannelse nå, og i tillegg sliter jeg og samboeren litt, så et barn oppi alt det, er vel ikke så heldig.
Men på en annen side, blir jeg veldig babysyk for tiden i og med at jeg kjenner maange som er gravide akkurat nå.
Med lillegutt fikk jeg kun en dag på meg til å bestemme meg for om jeg ville søke om abort eller ikke, og da bestemte jeg meg for å beholde. Men da hadde jeg egentlig ikke noe valg, siden jeg fant det ut litt sent. Hadde jeg funnet det ut tidligere, så vet jeg ikke hva jeg hadde valgt.....
23:22 4.05.2008
Personlig hadde jeg ikke klart å ta abort (men er ikke motstander av det), men hadde nok blitt riiimelig stressa om jeg skulle bli gravid nå bare 5 uker etter fødselen..!!;)
Måtte uansett blitt "jomfru-fødsel" da (av mangel på bedre ord), da jeg ikke akkurat har hatt sex de siste ukene:)
23:27 4.05.2008
Ja... Selvom lille jenta er "bare" 2 mnd...Dum som jeg er og i mot abort (etter 18 års alder) så hadde jeg behold...
Men tror ikke sambo hadde blitt glad...hehe..Og som Kristina & lillebror_ 31.mars sier: måtte ha blitt en "jomfru-fødsel"...Har ikke blitt noe på maaaaaaaange mnd (før jul)...