Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

AD/HD debatten

Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
sønnen min på 11 skal ta en screeningtest på skolen i løpet av juni! Hva menes med det egentlig?
18:46 6.05.2008
Det er vel en slags evnetest er det ikke? Hva slags tester er det snakk om da? Hukommelse? konsentrasjon? Om man er flink på skolen? Må han gjøre litt matte da eller? Hva mer?
Anonym
Sv: sønnen min på 11 skal ta en screeningtest på skolen i løpet av juni! Hva menes med det egentlig?
21:12 6.05.2008
Screeningtester er noe man kan ha i alle fag, så oppgavene avhenger av fag. Ofte kjører man en screeningtest for å få et slags bilde av elevenes nivå i det aktuelle faget. Jeg kjenner best til bruk av screeningtest i engelskfaget i videregående skole. Da kartlegger man klasser på den måten. Målet er å på et tidlig tidspunkt kunne se hvem som har problemer og trenger litt ekstra oppfølging. Men screeningtester er ikke sertifiserte, i den forstand at de er vitenskaplig utarbeida og de brukes heller ikke i noe utredningssammenheng. Men de er nyttige hjelpemiddel for lærere.
nick_343393
Sv: sønnen min på 11 skal ta en screeningtest på skolen i løpet av juni! Hva menes med det egentlig?
23:07 6.05.2008
Det er ppt som sa på et møte på skolen i dag at i løpet av juni skal han ta en sånn test,og så henvises til bup for utredning av adhd/add.

HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------