Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Tvillinger/trillinger/firlinger

søvn
10:09 7.05.2008
Hei
andre med tvillinger på 2-3 mnd.. hvor mye sover de om natten og på dagen??
Og hvor mye spiser de??
Mine gutter er flaske barn og spiser ca 100.125 ml hver tredje time.. lurer på når de kan begynne å spise sjeldnere og mer.. hm
på natten sover de gjerne fem timer i strekk.. sovner ca 20, vokner 01-02 og ca klokka 0600.
noen som har tips??
bøllefrøene
Sv: søvn
19:05 8.05.2008
Hei på deg :)

Håper alt går bra meg deg og guttene.
Mine spiser ca hver 4 .time nå, men de spiser mer enn dine ser jeg. Aldri mindre enn 130 ml ved hvert måltid. Jeg ordner alltid til 150-160ml og Eric spiser så og så alltid opp alt på flaska. Emil varierer det litt med. Vi ender som regel opp med 6 måltid hver dag. Jeg bruker å gi de mat ofte på kvelden slik at de er god og mette til natta. De legger seg mellom 21-22 og og sover da til ca kl 5. Noen netter må jeg opp og gi smokken, men de sovner med en gang etterpå. Natt til i går sov de faktisk helt til kl 6.. skjønte ingenting da jeg så på klokka :)
Etter måltidet i 5-tida sover de som regel til 08.30-09.00, men da er de litt mer urolige og en av de havner som regel oppi senga sammen med oss :)
Ønsker jeg lengre tid mellom måltidene på dagtid, så triller jeg en lang tur. Da er det utrolig hvor lenge de holder uten mat.
De sover godt på formiddagene, men ikke fullt så mye etter kl 18. Da bare korte dupper.
Jeg tror ikke vi får dem til å sove lengre sammenhengende på natta før de begynner med grøt... jeg tenkte å prøve det når de blir 3 mnd ettersom de krever så store melkemengder nå. Blande en liten teskje grøt i melka før natta. Men det er kanskje lurt å prøve et måltid på formiddagen først, i tilfelle magen slår seg vrang. Foretrekker heller litt skriking på dagen, enn på natten....
PaulaFrank
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------