Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Søvndebatten

nå er vi helt utslitte og aner ikke hva vi skal gjøre:( søvn 7 mnd.
22:33 7.05.2008
Vi har en sønn som i fra han var født har hatt søvn problem. I begynnelsen sov han kun økter på 5-15 min av ganger før han våknet og hylskrek. Vi dro til en mann som driver med naturterapi og han fant ut at han hadde låsning i ryggen. Etter en behandling sov han nesten hele natta, men etter 3 dager var vi tilbake i gamle tralten. Eller det vil si han sov nå 40 min av gangen og våknet og illskrek. Så det var jo forbedring! Vi dro på ny behandling og samme skjedde igjen. Han sov kjempe bra både på natta og dagen, men etter 2-3 dager begynte han å våkne hele tiden. =(
Dro til naprat og han fant flere spenninger på han samt noe på den ene hoften. Han sa han løsnet dette, men vi merket INGEN effekt på søvnen. Han var derimot ENDA værre (6 mnd) Han våknet hvert 5 min:(
Så nå er vi oppe hver 30 min ca med en gråtende baby som er rimelig tung på armen:(
Jeg er så utslitt. Har nesten ikke armer igjen, og føler vi har prøvd alt. Vi skal til kiropraktor i morgen og jeg HÅPER at dette hjelper... Har hatt mellom 3-4 timers usammenhengende søvn nå i 7 mnd så er helt ødelagt:(
Vi har prøvd:
kutte ut alle melkeprod (jeg fullammet til 6 mnd, dga sinlac grøt)
fotsoneterapi: 0 EFFEKT
fastlegen, fant bare t at han var stiv i hoftene, men ingen dysplasi (ul sykehuset)

Så på en god natt våkner han 15 ganger, en dårlig 30-50 ganger:(
Huff jeg gråter når jeg skriver dette innlegget, for føler jeg gjør alt feil:( Er så fortvilt og lider av søvn mangel...

Kan noen/noe hjelpe oss???
Anonym
Sv: nå er vi helt utslitte og aner ikke hva vi skal gjøre:( søvn 7 mnd.
11:52 9.05.2008
Huff, dette var ikke noe særlig å lese...skjønner at du er helt på felgen nå. Ser du skrev dette innlegget på onsdag, og siden da har dere vært hos kiropraktor - hvordan gikk det?? Merket dere noen bedring? Vi var hos kiropraktor med Gard, og vi følte at han fikk ryddet opp i mye. Samme med osteopat, vi var hos det også.

Vil bare si at jeg føler veldig med deg!! Hvis du sender PM til meg, så skal jeg sende deg et telefonnummer til en mann som kan hjelpe over telefon...hvis du skjønner... Vi ringte han da kolikken til Gard var på det jævligste, og 6 av 7 netter etter denne samtalen sov han plutselig om natta!

Vil ikke legge ut nr hans i all offentlighet, vil skjerme han litt... Men send meg PM så ordner vi den.

Ellers: prøvd bæresjal? Sover han i vogna / andre steder?
Grete-mor
14:56 9.05.2008
Ja vi va til kirop og hun fant låsning i nakken/bekkenet samt mange spenninger langs ryggsøylen... Vi må ha en del behandlinger til før han blir bra:)
Han har sovet mye bedre, vi har bare vært oppe med han 10 ganger fra han la seg i går og til han våknet i morges. :))) hurra!
Vi bruker bæresjal til han, han kan gjerne sovne i det også:) Men prøver å la han lære å sovne av seg selv mest mulig:)

hvem er denne mystiske mannen da;)? jeg skal prøve å sende pm, men er ikke så flink med data så håper jeg får det til:)

Han svoer forøvrig like dårlig natt/dag/vogn/seng uansett:)
Anonym
10:54 10.05.2008
Hei, meg igjen - nytt nick bare=) Det går i alle fall rette veien med pjokken din, sånn sett var det bra at kiropraktoren fant noe - og at dette "noe" kan behandles!

Det var denne mannen ja...;-) Kan røpe at han holder til laaaangt oppi nord. Hvis du trykker på nicket mitt som jeg signerer dette innlegget med, så kommer du til profilen min. Der trykker du bare på "send melding". Vi snakkes=)
Supermann
18:54 13.05.2008
For låsninger i nakke og rygg kan jeg virkelig anbefale Barneklinikken i Oslo. Der jobber både en manuell terapeut og en veldig god barnefysioterapeut.

Vi prøvde kiropraktor først, men gikk over til Barneklinikken og er veldig glad for det. Gjør mye øvelser med lillemann som fysioterapeuten har gitt oss.

Har nå er veldig blid gutt som sover bedre og bedre om natten.

Håper det går bra med dere, det er tøft for hele familien når man sliter med søvnen på den måten.
Anonym
02:33 23.05.2008
Anbefaler også Barneklinikken i Oslo på det sterkeste. Hadde det ikke vært for dem hadde jeg vært på gaaaaaaaaalehus for lenge siden.

Send meg gjerne PM hvis du vil .....

Hilsen ei mamma som endelig, etter 2 år, kan sove igjen ;o)))))
snull
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------