Sv: fikk du blomster hos arbeidsgiver etter fødsel?
22:41 7.05.2008
De to som fødte bare mnd før meg fikk gave, mens jeg fikk ingenting!!! Ble litt snurt da må jeg innrømme, men jeg trivdes aldri der, så da kan det være det samme =))
22:46 7.05.2008
Med nr 1 fikk jeg blomster på barsel og klær (innsamlet fra de ansatte) da vi kom på besøk på jobben. Med nr 2 fikk jeg blomster og klær da vi kom på besøk på jobben. Det er vanlig rutine der jeg jobber. Veldig koselig.
22:49 7.05.2008
Men kom på at vi fikk ingen ting fra samboers arbeidsgiver (to ulike). Han fikk ikke engang fri med lønn for å bli med på fødselen - ble trukket for dagen. Med nr 2 fødte jeg i helgen, og han slapp heldigvis å ta fri uten lønn.
Da søstern fikk baby, fikk de blomst og gave fra hennes manns arbeidsgiver, pluss at han hadde 14 dagers fri med lønn.
22:52 7.05.2008
Jeg fikk ingenting ifra mine arbeidsgivere da jeg fødte snuppa, ikke en sms heller :-), 2 av de som jobbet i en annen butikk i samme kjede fikk jeg klær av som var ifra dem selv privat, ifra gubbens arbeidsgiver fikk vi en kjempe stor bukett som trolig kostet 500 (vennine som er blomsterdekoratør sa at den er ikke billig og den kostet nok over 500 da hun så den)
23:13 7.05.2008
Klær fra min arbeidsplass. Blomster da vi kom hjem fra sambo's + 1000 kr etter en stund (når de hadde orga innsamling). Synes nesten pengegaven var i største laget, vi ble litt satt ut. Men som de sa; det er ikke så ofte våre ansatte får barn (han jobber stort sett kun sammen med folk som kunne vært foreldrene hans).
23:18 7.05.2008
Da er jeg og litt sær ja;) Første gang fikk vi ingen ting, ble litt rot med blomster og sånn sidenb vi ble litt ekstra på sykehuset, men burde ha fått det med meg siden jeg var ny i stillingen og var litt spent på om det kom noe.
Tenkte ikke mer over det før jeg ble bedt om å spleise på blomster til en som ble far, for "sånn gjør vi det på denne avdelinga".
Men den skikken var nok avviklet til mini kom, for det kom ingen blomster da heller. Men sms denne gangen da;)
05:55 8.05.2008
Ingen blomster, ingen gave, ingen kort, ingen telefon, ingen sms. de vet vel ikke at ungen har kommet ut engang... heldigvis har jeg sagt opp stillingen der. begynner i ny jobb om 2,5 timer=)
07:15 8.05.2008
fra min jobb fikk vi masse fine klær til Sander, og blomster fra arbeidsgivern til min samboer :)
når linnea ble født fikk vi ingen ting fra noen av plassen...
jeg er bare så kjempe glad at jeg IKKE skal tilbake til det drittstede som det har blitt etterhvert !
08:28 8.05.2008
Fikk blomster på døra fra arbeidsgiver, også hadde kollegaene spleiset på en gave (klær).
Jeg ble overrasket over å få blomster fra "sjefene" jeg, det hadde jeg ikke ventet. Men vi kollegaene samler alltid inn litt penger og kjøper gave til hverandte når noen får barn, gifter seg eller fyller rundt tall...
Mannen fikk forresten blomster fra sin arbeidsgiver også :-)
08:31 8.05.2008
Fikk veldig fin mor-barn bukett når vi kom hjem fra sykehuset fra sjefene og avdelingen og klær (innsamlet penger fra de ansatte) når sambo kom tilbake på jobb....
10:42 8.05.2008
til førstemann hvor både jeg og sambo hadde andre arbeidsgivere, fikk jeg stor blomsteroppsats fra begges arb.givere etter at jeg hadde kommet hjem fra sykehuset. med nr to fikk jeg blomsteroppsats fra jobben til sambo mens jeg lå på sykehuset og fra min arb.giver fikk jeg babyleker og en mega mega sværing av en bamse etter at vi kom hjem
12:11 8.05.2008
jeg jobber da ikke, bare som tilringningsvikar. men fikk blomst derfra, + tegninger fra ungene.
fikk fra min kjære sin jobb, en svææær nydelig rosebukett, var sikkert 50 roser der!! helt vanvittig, vi var så overrasket!! og glad!
12:30 8.05.2008
Niks, fikk ikke så mye som en hilsen en gang. Husker jeg ble veldig skuffa......
Blir det fortsatt når jeg tenker på det, spesielt siden det etter den gangen (4 år side) har blitt fast at de som får barn får gave til 1500,- kr. Ikke for det at det er så farlig med gaven, men ble faktisk utrolig skuffa over at jeg ikke engang fikk en hilsen...
19:10 8.05.2008
Hei Kvasir jeg skjønner godt at du er skuffa...Jeg og er det,selv om jeg fikk sms da..vurderer å si takk for blomsten med snev av ironi når jeg kommer tilbake..
12:51 8.05.2008
på min forrigge jobb fikk jeg et par sett med klær som de ansatte hadde spleiset på. veldig koselig . men fikk ikke noe fra min arbeidsgiver når jeg fødte sist.
12:56 8.05.2008
Fikk blomsteroppsats fra arbeidsgiver alle 3 gangene - og kollegaene samlet inn til gave og strikket nydelige plagg og jeg vet ikke hva :-)
Her er det policy at arbeidsgiver sender blomster. Hva kollegaene gjør varierer fra avdeling til avdeling. Han som fikk trillinger (yepp!) fikk ikke noe av kollegaene sine - og det synes jeg var litt stusselig av dem.
13:00 8.05.2008
Fikk en helt nydelig blomsteroppsats og et nydelig babyalbum som jeg hadde siklet lenge på.
De samme folkene kom attpåtil i kirka og så vielsen da jeg giftet meg ett år etter jeg sluttet der=) Sjefen og samtlige av kollegaene mine.
13:13 8.05.2008
Blomster på døra når vi hadde kommet hjem. Og masse klær når jeg var på besøk og viste fram den lille. Koselig!
Hadde nok blitt litt skuffet om jeg ikke hadde fått noe...
13:15 8.05.2008
Fikk klær før hun kom, sluttet nemlig på avdelingen da jeg gikk ut i permisjon. Fikk blomster av velferden etter hun ble født, og vi fikk også blomster av jobben til sambo etter fødsel.. Koselig:-)
14:59 8.05.2008
Jeg var innom på besøk der jeg jobbet frem til en mnd før fødselen (skulle ikke tilbake dit etter permisjonen, hadde bare vikariat frem til en mnd før fødsel)
Da fikk jeg en masse klær (tskjorte, shorts, bukse, genser, kortermet body og solhatt) Samt at jeg fikk en masse sms'er med gratulasjoner
15:14 8.05.2008
Nei, fikk ikke det, men fikk 3 pakker i posten (vi flyttet til en annen by da vi fikk barn), en fra sjefen og kollegaene ellers på huset. En fra de jeg jobbet i team med og en fra en liten kundegruppe ;-)
Kjempekoselig.
Og det fulgte med kort til alle tre hvor de hadde skrevet litt.
Det er godt å vite at de har satt pris på jobben jeg hadde gjort og ønsket meg lykke til. (selv om min nærmeste kollega var litt fornærmet fordi jeg flyttet og sluttet i jobben, hehe)
19:41 8.05.2008
Nå er det lenge siden han ble født, men jeg var iallefall veldig skuffa, for det kom ingenting fra arbeidsgiveren min før i mellomjula!! Han var født 20-oktober....
Sjefen unnskyldte seg veldig etterpå.
Jeg ble heller ikke bedt i julelunsjen..var lei meg for det. Greit nok man er i permisjon, men en ny baby er jo bare og ta med seg på noe sånt, og dessuter er det viktig med en liten oppmerksomhet,synes jeg.
Blomstene jeg til slutt fikk , mer enn to mnd etter fødselen, var forøvrig nydelige...
20:14 8.05.2008
jo julelunsjen ja...fikk en telefon om at jeg kunne jo stikke innom hvis jeg var ute å kjørte????halveis invitasjon spør du meg...fikk ikke komme på personal pizza første uka i permisjon heller da...var vel redd for regninga når jeg hadde tømt pizza bordet:)
20:35 8.05.2008
Jeg jobber i en gullsmed, og fikk en grøtskje i sølv fra kjedekontoret, og et sett med rosa emaljesmykke, -armbånd og -ring fra "min" butikk. Fikk i tillegg klær av kollegaene jeg hadde jobbet mest med. Syns det var veldig hyggelig, spesielt at kjeden brydde seg, da jeg kun hadde truffet kjedesjefen 2 ganger =)
20:42 8.05.2008
Fikk ikke blomster fra min arbeidsgiver jeg heller, og er fortsatt skuffa over det. Men tror kanskje at det skyldtes at det var sommerferie-tid og de som vanligvis ordner med slikt ikke var på jobb da. Men synes det er en dårlig unnskyldning
Men det skal sies at jeg fikk fra klubben (fagforeningen) på jobben min, så kollegene hadde jo tenkt på meg selv om ledelsen ikke hadde det. Fra mannens arbeidsplass kom det blomster både fra bedriften og klubben.
21:07 10.05.2008
Jeg har fått to barn men aldri fått noe fra jobben. Men var klar over det fordi sjefen min og ass. sjefen er begge to over 40 år og single og barneløse og de syns det er tull at vi skal kjøpe gaver til ALLE som får barn!
21:11 10.05.2008
Nei, men da jeg og lillegutt var på besøk på jobb et par mnd etter fødsel fikk vi høre at "vi har planer om å sende en liten oppmerksomhet til dere etter fødselen, men du vet oss da, vi er ikke de raskeste. Men det er på vei altså!!" Ja, nå er lillegutt 7 mnd i dag, og vi har enda ikke fått noe.
Samboerens arbeidsgiver derimot, sendte en nydelig oppsats som ventet på oss på barselhotellet når vi kom dit. Og han hadde da vært ansatt 1 mnd der.