Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Funksjonshemmede/kronisk syke barn.

Da er torsdagen over, likeså 3 år med utredning av minsten. Hoveddiagnosen F84 og tillleggsdiagnose F79. (Samme som på skravle)
19:20 8.05.2008

Endelig har vi fått diagnoser på minsten vår, vi er så letta og glade og føler at vi endelig er "i havn".
Nå er det bare en ting som gjelder fremover og det er samspill.

Hoveddiagnosen, F84, Barneautisme.
http://www.glennesenter.no/Malgrupper.htm

Han scoret toppoeng på avvik på alle testresultater.

Tilleggsdiagnosen, F79, Uspesifisert psykisk utviklingshemning.
http://www.kith.no/sokeverktoy/icd10/html/KV_8.htm

Han er nå 3,5 år og ligger på 9-13 mnd i utvikling. Altså fikk vi ikke til å ta PEP testen, som sier i hvilken grad p.u er. Denne testen skal taes om 1 år, om det da er mulig.

Han har i tillegg diagnose astma og atopisk eksem, men hva er vel det ;o) Nå er det kun fremtiden som vil vise, men vi tar en dag av gangen for ikke å gå glipp av hvert minste fremskritt.
Joikaboll@_HØYgravid_
Sv: Da er torsdagen over, likeså 3 år med utredning av minsten. Hoveddiagnosen F84 og tillleggsdiagnose F79. (Samme som på skravle)
22:39 9.05.2008
Ja, sant det er godt?:) Det å vite kva du kan "leite" etter av info, kva er "vanlig" ved slike diagnosar. Kunne søke råd, og sleppe å forklare i minste detalj kvar einaste gang.

Eg har ein med ADHD og tourette's, og det å finne info er så mykje lettare med diagnosane enn berre symptomar, slik som minste mi. Der må eg ta "smørbrødlista" kvar gang eg skal forklare om ho. Og ingen finn ut om det er ein samanheng mellom plagene hennar. Dermed veit eg ikkje korleis det er best å hjelpe ho med dei heller. Tenk å ha ei diagnose eller 2;) Det blir så lett å forklare då.

Du er ei tøff dame, som klarer fleire;) Har ikkje du ganske mange ungar etterkvart?:)
Anonym
Sv: Da er torsdagen over, likeså 3 år med utredning av minsten. Hoveddiagnosen F84 og tillleggsdiagnose F79. (Samme som på skravle)
23:36 11.05.2008
Veldig godt med diagnoser ja, vi har jo visst hele veien for dem er åpentlyse, men det tar tid å få det ned på papiret.
Joda, vi har ei frisk og rask jente på 14 år og en asmatisk gutt på 10 år med diagnose ADHD.
Og "lille" storebror på 4,5 år, som har astma, allergi og atopisk eksem og utredes for seint språk og ADHD, i tillegg til minsten som jeg skriver om her inne.
Nr 5 kommer nå i mai/juni.

Får håpe dere kan få en "diagnose" på jenta deres også etterhvert, alt blir så mye enklere da. Den smrørbrødlista du nevner er jeg nå så glad vi er kommet over, den er lang og slitsom, samt at mange har vondt for å forstå hva en mener.
Joikaboll@_HØYgravid_
11:11 12.05.2008
Heisann!

Ja, kan tenke meg det er godt å være i mål i forhold til utredninger, og endelig ha fått de riktige diagnosene. Er mye bedre å vite eksakt hva det er enn å være usikker. Og med diagnosene på plass stiller man jo mye sterkere i forhold til rettigheter o.l.

Må si jeg synes du er tøff, som har så "mye" med barna dine og allikevel velger å få flere. Du må være kjempesterk og positiv :) Men det er vel slik at man finner styrke i seg selv som man ikke trodde man hadde, når man virkelig trenger den. Selv føler jeg i alle fall det slik.

Lykke til vidre, både med de barna du har, og den lille som nå snart kommer :)
mitt-skjønne-trekløver
23:29 18.05.2008
Det er nesten så jeg får lyst til å si "Gratulerer" (misforstå meg rett; ) ) Vi er helt i startfasen av en utredning og vet ikke hvor vi ender eller hvor lenge dette vil ta. Forhåpentligvis får vi en rask diagnose og kan komme videre. Det blir jo straks lettere å hjelpe minstemann år vi vet mer om hva vi har med å gjøre. Og lettere å få hjelp fra hjelpeapparatet. Innbiller jeg meg iallefall.

Lykke til med den "nye" hverdagen.
annaka
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------