Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Hoppende edderkopper
21:33 8.05.2008
Bør jeg putte en i sprit tilfelle det er en ny art eller? Aldri sett dem før, har dere?
The most famous Ludder
Sv: Hoppende edderkopper
21:35 8.05.2008
Så en i Tyrkia. Naboene vært på ferie i det siste, eller?
Olgamor
21:38 8.05.2008
Ja det finnes hoppekopper i norge. De er jævlig kjipe
fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
21:43 8.05.2008
Hæææææææææææææææææææ? Nei nei nei nei. Ludderet nå har du ødelagt meg minst i et halvt år. Jeg hater deg.
Småsporvinj gjeng på tryne
21:49 8.05.2008
Nei, for da hater jeg deg og :-(
Verre er det hvis det er tyrkerkopper, blæ!
hva heter de da?
The most famous Ludder
21:50 8.05.2008
http://www.midt-troms.museum.no/nett/index.php?option=com_content&task=view&id=59
fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
21:51 8.05.2008
Æsj, fy faen, nå fant jeg de i leksikon. Jeg flytter! Jævla helvete!
The most famous Ludder
21:49 8.05.2008
Jepp , :o( vi har slike her rundt huset. Fyyyyy Faaeeen de er kjiiiipe. Og du har faen NULL kontroll på de.

*grøss*, *grøss*, *grøss*
Cat.68
21:54 8.05.2008
Urk, nå fikk jeg fullstendig angst etter å ha sett nærbilde! Og jeg som er alene hjemme!!! Hva faen gjør vi med sånt da?
The most famous Ludder
21:57 8.05.2008
Eh, jeg begynner å gråte jeg nå. Og det er ikke noe jeg bare sier. Tårene renner faktisk.

Tenn et lys for meg da..
Småsporvinj gjeng på tryne
22:00 8.05.2008
Det har jeg ikke tid til, er for opptatt med å se rundt meg hele tiden. Jeg så nemlig en edderkopp her i sted, men da var jeg på vei inn for å legge småtten, og nå er den borte!!! IIIIIIIIK!!!! Så det er du som bør tenne et lys for meg i stedet!
The most famous Ludder
22:01 8.05.2008
Ærlig talt da, sjekkt dn linkn dr og lengst ned står det.

*dette er en VAKKER edderkopp*

???

Når faen ble en edderkopp vakker?, heslige, upålitelige ,krypende jævler.
Jeg blir seriøst sint når jeg leser slikt. ;o/
Cat.68
22:05 8.05.2008
Så fantastisk enig! Mange synes jeg er rar som synes de fleste insekter er kule, men edderkoppdyr (og da egentlig bare edderkopper) holder jeg meg langt unna! Syntes til og med det var jævli å studere dem i lupe når de var stein døde!
The most famous Ludder
22:08 8.05.2008
Jeg kan spare meg for insekter generelt jeg da, men inget som får meg så ur fatning som disse åttebeinte beistene kalt edderkopp.:o/
Cat.68
22:09 8.05.2008
De fleste insekter er jo kjempefine :-) Grrr, nå ser jeg den, den går på gardinen. Hva gjør jeg? Hiver en bok på den????
The most famous Ludder
22:10 8.05.2008
Sto det noe om hvor langt de kan hoppe? Orker ikke gå inn igjen på linken, da får jeg angst igjen (les: MER angst!)
The most famous Ludder
22:14 8.05.2008
Det er ihvertfall ikke lurt. Prøvde det en gang på en edderkopp som gikk på gulvet utenfor soverummet mitt. Måtte jo bomme da selvfølgelig, med det resulatet at beistet sprang inn i soverommt og rett inn under senga.

Det tragiske er at jeg tuller ikke engang når jeg forteller at jeg sov en uke på sofan i stua. ;o(

Så skal du kaste noe, se for all del til å treffe, ellers hevner de seg :o((
Cat.68
22:16 8.05.2008
Ja, jeg leste at de kan fokusere synet også, så tenk hvis jeg bommer og den hopper på meg!!! Å FY faen!!!
Jeg kastet en bok på en langbein en gang, men da ødela jeg bare lampen som den var oppi, endte opp med at jeg låste meg inn på rommet og satt der til eksen min kom hjem!
The most famous Ludder
22:17 8.05.2008
Men helt alvorlig...hoppende edderkopper? Aldri hørt om,, aldri sett....hopper hvor da liksom? Fra veggen og i håret mitt?

Her har vi bare sånne brune svære med fyrstikkbein, som en nesten kan høre tramper når de går. Jeg støvsuger de, jeg. Og legger støvsugeren på trappa i tilfelle den kryper ut...
bus&kul
22:22 8.05.2008
Hrmpf.......... ærligtalt jeg kommer å få mareritt i natt.
Cat.68
22:25 8.05.2008
JEG OG!!!!
Du over her: ja, det ser ut som de hopper overalt, de hopper når de ser meg ihvertfall. Jeg lot den gå igjen den som gikk på gardinen, typen får ta seg en liten leteaksjon når han kommer FORHÅPENTLIGVIS SNART!!!
The most famous Ludder
22:30 8.05.2008
grøss....
bus&kul
22:32 8.05.2008
æsj......... jeg hadde blitt liv redd.. godt å se at det ikke bare er meg som begynner å grine av edderkopper..... uten for her hos meg er det edderkopp treff hver kveld, tørr jo faen ikke å gå ut av huset når ikke sambo er hjemme. i går kveld måtte han knerte en MEGA MEGA stor en som hang rett utenfor døren når jeg åpnet den... *grøøøøøøøøøssss*

Er så gale at jeg nesten ikke tørr å lufte ut her i fare for at de kommer inn og tar treffet sitt!!!!!!!
soleie med baby lucas:)
22:36 8.05.2008
Jeg er for biologisk mangfold MINUS hoppekopper!!!
The most famous Ludder
22:43 8.05.2008
så vanlige kopper er greit??? usj.. jeg er iallefall liv redd de uansett om de hopper eller ikke... de sniker jo seg innpå deg fra de merkeligste steder uansett om de går eller hopper.... usj, usj... og tenk å våkne med en feita som går over ansiktet ditt.... nei nå får jeg mareritt i natt:(
22:57 8.05.2008
og bare for å gjøre det værre.. husk at i GJENNOMSNITT spiser vi, hm, var det 12 eddiser i søvne i løpet av livet..

Kan TRO jeg har brekt meg mang en gang om morran når jeg kjenner en klomp i halsen..Kan DET ha vært...liksom..?

HATER EDDERKOPPER, stygge ekle, skumle, jævlige KRYP!
InnMari
22:58 8.05.2008
Jeg gjorde det en gang. Våknet av at noe gikk på nesen, satt meg opp, og så noe som krøp bortover madrassen. Satt et par minutter i sjokk, før jeg tok med meg dynen og la meg i stuen!
Edderkopper er ikke greit, men får til nød gå, men IKKE hoppekopper!
The most famous Ludder
23:00 8.05.2008
Man må altså ikke sove med munnen åpne, helst ikke nesa heller..
InnMari
23:04 8.05.2008
Jeg hadde sex i en åker en gang, på insektskurs... Skjønner ikke nå at jeg turde. Kom bare til å tenke på det...
The most famous Ludder
23:03 8.05.2008
neeei, enda mer edderkop angst =( spray masse jiff , ajax ol på dem.. da dør de.. mohahaha
novbaby:)
23:04 8.05.2008
Det er jo bare makabert og stygt :-(
The most famous Ludder
23:14 8.05.2008
Edderkopper står på hatlista! Nå bor jeg i 5. etasje, så de største ondskapsfulle jævlene kommer STORT SETT ikke opp hit, bortsett fra når de plutselig en dag spiller ut scener fra "Arachnaphobia" og angriper meg mens jeg står forsvarsløs i dusjen. Men før, da jeg bodde i hus, måtte jeg titt og ofte evakuere både soverommet og hele leiligheten i månedsvis i slengen. Grusomt.

Og nåde den som LER når jeg edderkoppfriker! Knurr!
Digre mugger
23:16 8.05.2008
Kan jeg fnise bare *litt*?
sug lut fet ballade
23:22 8.05.2008
Er du pen? I så fall er det store sjanser for at jeg tilgir deg, jeg er skremmende enkel sånn sett.
Digre mugger
23:26 8.05.2008
Not tonight, Josephine, men jeg er bra nok om jeg ikke har røde rennende griseøyne.
sug lut fet ballade
23:28 8.05.2008
Da tenker jeg meg at du slettes ikke har det.

Men du har rødt hår, forresten. Mulig du ligner litt på en glitrende Susan Sarandon også, når jeg virkelig tenker meg om. Ja? :-D
Digre mugger
23:30 8.05.2008
Susan S er usedvanlig bra. Jeg så akkurat Alien med storeungen forrige dagen - dama er heitere enn heit, og har eldes bemerkelsesverdig bra.
sug lut fet ballade
23:32 8.05.2008
Døh, tøysa! Det er Sigourney, det!

Men hun er jævlig fin hun, altså, så du kan godt være henne også.
Digre mugger
23:38 8.05.2008
Jaha, hjernekollaps, sånn går det med noen av oss - veit jo egt det når jeg tenker meg om, og sånn bortetter.
Jeg kan godt være begge.
sug lut fet ballade
23:42 8.05.2008
Dobbeltheit, med andre ord. Nå ryker snart ventilen her, for å si det sånn.
Digre mugger
23:08 8.05.2008
Hehe....for noen pyser :-DDDD
Ugl@
23:19 8.05.2008
Mine edderkopper hører du går over gulvet. Og jeg juger ikke. Vi bærer dem ut. Betyr ulykke å drepe dem.
prekæs
23:24 8.05.2008
Er det sånne svære, mørkebrune, hårete og dødsjævlige utysker som elsker å bo i kjelleretasjer etc? Sånne som kan feite seg opp så de får diameter (med beina ut, ja) tilsvarende en liten voksenhand, omtrent?
Digre mugger
23:28 8.05.2008
Hvorfor i hælvete leste jeg denne tråden?? Skrekk og gru!
♥Prinzessin♥
23:29 8.05.2008
Prekæs, du må svaaare!
Digre mugger
23:32 8.05.2008
Jepp. Og en vår jeg åpnet kjellerdøra hang ett teppe med spindelvev der, helt stappfullt av tusenvis av edderkoppbarn. Jeg lot det henge. Kommer bare noen slengere opp. Men det var litt vemmelig da jeg var i ferd med å sovne og det leet seg under hånda mi.
prekæs
23:35 8.05.2008
Euh gådd! Tenkte meg det, er nemlig fra den der byen din. Farmors kjeller var et evig mareritt, og dama skulle jo ha noe fra den hele tiden. Angst, angst.

Fremdeles traumer fra den gangen tre stk lekte "Bukkene Bruse" i matboden hennes, storebukk var seriøst på størrelse med en jævla appelsin. Jeg døde faktisk litt i minst to sekunder.
Digre mugger
23:41 8.05.2008
ååååååååå, jeg dør nå jeg!!!!!!!! *finne ut en måte å utrydde de på* tips?????????
23:47 8.05.2008
Jeg pleier å kjøre en fin miks av hårspray, Jif baderom og skoimpregnering. En flaske av hver, helst.

(Det funker i alle fall som bedøvelse en stakket stund, hvorpå jeg som regel rekker å pakke alt jeg trenger for å flytte til en annen by.)
Digre mugger
23:42 8.05.2008
Jeg var i nabobyen og fikk besøk av ei gresshoppe. I senga mi, på hodeputa. Takker faen for at jeg ikke lå der akkurat da, og det kan vel gresshoppa gjøre også.
Betty Poop
23:44 8.05.2008
Gresshopper er ekle nok, men edderkopper hører Satan til.
Digre mugger
21:14 9.05.2008
Men Digre Mugger, det er nok ikke bare norske beist der du bor gitt.
Du bor jo ikke langt unna havne og det er "bananekseeddiser" helt opp på Åssiden!
Så i denne byen får du dem hoppende i xxxxxl variant, ikke disse miniputtene nevnt oppi tråden her!

Og jeg som er allergisk mot mygg, veps og slikt jævelskap reagerer faktisk på bitt fra helvetene også... DET er spess det...
(tør du NÅ å ha vinduet åpent mer i sommer?!)
tillab ™ føkkings fødeklar
21:17 9.05.2008
nei nå blir det ikke åpne vinduer her før til vinteren igjen:( ikke dører heller. så får vi heller bare sitte her inne å råttne.........
21:42 9.05.2008
Hehehe...

Jeg har sukkermaur her jeg bor og har funnet ut at disse store eddisjævlene ikke liker maursprayen til Radar videre godt;)
Anbefales!
10:08 10.05.2008
Jamen i hællvette, Tillab, du MÅTTE minne meg på det fortrengte faktum at jeg ikke bare bor i en skummelkopp-tvilsom by, men enda til har balkong RETT OVER en mer enn skummelkopp-tvilsom fruktbutikk?!

(Nå må jeg rett og slett bare flytte. Herregud!)
Digre mugger
20:36 10.05.2008
*mohahahaha*
21:51 9.05.2008
Vi har cave crickets her. Sikker på at det ikke er det du har sett??
De hopper MOT DEG!!
Vi har noen på badet, sa datteren min.
De kan bli skikkelig digre., Ser ut som en liten mus med edderkoppbein...
Northernlights
23:03 9.05.2008
ååååååååååå æsj:( nå blir jeg bare enda mer redd for de!!! angrer på at jeg gikk inn på denne tråden fra starten av!!!!!!!!!!! EKLE EKLE KREKENE........ DØ JÆVLER DØ.........
23:02 9.05.2008
Oookeey! Da angra jeg på at jeg stakk innom her i kveld! "Hopper mot deg", ja..

Jeg som har trøsta meg med at edderkoppene kanskje er like redd for meg som jeg for dem.. og da løper de forhåpentligvis rette veien.. Spar meg for hoppende krek! :oS
Løvemor79
00:41 11.05.2008
LUDDER, hvordan gikk det med hoppekoppen??
00:46 11.05.2008
Typen har kverket noen, og en av de kastet jeg en konvolutt oppå og kverket selv. Jeg så en her i dag, den hoppet sikkert 3 cm, urk!!! :-(
Skal sende typen ut i morgen og spraye utenfor alle vinduskarmer og langs muren!!!
The most famous Ludder
00:50 11.05.2008
var utenfor i sted og der var det så klart koppe treff igjen.. og jeg får angst og mannen må ut å drepe.. hehehe.... så når butikkene åpner igjen, så er det rett å kjøpe spray og så på jakt.. eller mannen på jakt vel å merke. hver dag så ødelegger jeg spindelet. men hver kveld så har de faen meg klart å bugge de opp igjen!!! snakk om å ikke ta et hint liksom, blææææææææ!!!!!!!!
00:52 11.05.2008
Æsj, fy faen, innpåslitne jævler! leste at hoppekoppene hadde 8 øyne (som andre) og kunne justere synet på alle. De kan se meg med 8 øyne!!!! OG hoppe!!! Hallo?
The most famous Ludder
00:58 11.05.2008
usjjjjjjj, kjenner jeg får frysninger... og så akkurat nå når klokken sier legge tid for meg:( jaja. heldigvis er mannen hjemme så da kan han redde meg hvis det skulle være behov for det.. hihi:)
01:00 11.05.2008
Håper han er typen som kan redde deg i søvne ;-)
The most famous Ludder
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------