Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.
Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Hvis samboeren deres hadde fått tilbud om... JA/NEI?!?! hadde dere gjort det?
00:17 10.05.2008
å begynne i en jobb som:
-har begynner grunnlønn på 400.000 i året (trainee lønn)
-har tittelen sivilingeniør innen 3år
-bonus på mellom 100-200.000 i året
MEN har masse reise jobbing, og overtid.
(kan få beskjed om kvelden at han må reise til bangkok,hawaii,manilla,aberdeen osv neste dag...)
Hadde dere gått med på det?
Føler nemlig at sambo har fått ett tilbud vi ikke kan si nei til. (ikke heeelt sikkert enda) Det må jo være bedre en 2-4 i nordsjøen?! Hmmm... Er reisingen jeg tenker på. De skal ha 6mnd reising de neste 9mnd, fordelt på noen ansatte. (husker ikke hvor mange)
Sv: Hvis samboeren deres hadde fått tilbud om... JA/NEI?!?! hadde dere gjort det?
00:21 10.05.2008
jeg hadde sagt plent NEI !
er andre ting som teller ikke bare penger synes jeg!
og jeg kunne aldri vært sammen med en gutt som reiser mye :(
nå har han fått familie så han burde heller tenke på oss enn jobben sin :)
Sv: Hvis samboeren deres hadde fått tilbud om... JA/NEI?!?! hadde dere gjort det?
00:20 10.05.2008
Hadde sagt at han fikk gjøre som han ville :) et bra tilbud i mine øyne.
Selvfølgelig er det dritt at det blir endel reisedøgn, men min pappa var mye ute og reiste når jeg var liten og likevel kan jeg ikke huske at han var borte SÅ mye som han faktisk var. Tror du og barnet/a vil bli vandt til det..
og det høres ut som de krever litt mye tilbake. Det blir jo veldig stressende for en småbarnsfamilie, hvis mannen til enhver tid kan få beskjed om at han skal reise over halve kloden dagen etter.
Og hvordan kan han få tittelen sivilingeniør innen 3 år. Har han studert til sivilingeniør på NTNU? Er dette et opplegg for ingeniører, gjennom NTNU for å få få hevet kompetansen sin? Om ikke høres hele tilbudet litt useriøst ut.
00:21 10.05.2008
Slik situasjonen er her i huset hadde det ikke gått. Siden vi har særkullsbarn begge to som bor her, da blir det litt for problematisk.
Men hadde vi kun hatt felles barn, og jeg en arbeidstid som hadde gått overens med barnehagens åpningstider så hadde vi nok sagt ja, om han hadde lyst på jobben da.
00:27 10.05.2008
Det er akkurat det=) Når han har jobbet der en stund, så har han 1000 andre muligheter etterpå!! Er liksom for å komme seg inn i det store stygge markedet... Og den lønnen 400.000 er jo bare begynner lønnen uten ekstra for ditt og datt, så lite er det ikke=)
Ikke noe useriøst firma. Er "innen familien" så han blir ikke lurt altså;o)
Ikke at jeg vil legge ut firmanavn her...hehe
00:23 10.05.2008
Jeg kan mest sannsynlig være hjemmeværende da;o)
... Reisingen er ikke SÅ stort problem, for om han ikke tar den jobben så er han jo ute 2uker og hjemme 3eller4... Og den andre muligheten han har vil si å være vekke i 5uker og hjemme i 5.. DET vil han ikke!
Hmm, ikke lett!!! blir visst bare 2mnd reising de neste 9mnd pr ansatt... og IKKE 2mnd i strekk;o) hehe...
00:27 10.05.2008
nå forstår ikke jeg helt gleden med og være hjemmeværende når man ikke har noen mann som kommer hjem.
jeg syntes i hvertfall at det var trasig og kjedelig i lengden. holdt leeenge med de 9,5 månedene som jeg måtte, men da holdt jeg på å fly på veggen.
men du er jo ikke meg :-) og din kommer jo hjem innimellom
00:31 10.05.2008
Da får jeg ihvertfall være hjemme med snuppen min=) Stikker godt i hjertet om jeg må sende henne i bhg "bare" 11mnd gammal...
Er jo reisingen vi tenker på..
Men min stefar som jobber der nå, og som nå skal ansette flere, har aldri vært lengre vekke en da han var 14 dager i manilla. Så det er jo ikke lange periodene om gangen da... Men det er kanskje nok for at det skal gå gale?! huff... Ikke lett... Men samtidig så er jeg jo vant til at han er ute 2uker og hjemme 4 da... Nå blir det jo snakk om en 8-16 jobb, MEN reising når han MÅ...
00:36 10.05.2008
jeg tror det går supert! om du trives med og være hjemme generelt sett så er jo det supert. (når min var 9 mnd så var jeg møkk lei, men ikke av han da,)
du er som du sier vandt til at han reiser og du greir seff og ha de alene om han er borte i 14 dager, 14 dager er ingen ting å gå på veggen for. (da burde jeg vært død... hehe... har jo vært alene i 2 år...)
00:45 10.05.2008
Jeg stortrives hjemme, og snuppen er strax ni mnd;o)
Kan bare ikke få nok av tiden hjemme med henne!
Huff, vanskelig dette her.... Godt det ikke er helt sikkert enda, så vi har en stund å tenke på=)
00:52 10.05.2008
da er det vel ingen problem! det kommer til og gå fint. så lenge du trives nå så kommer du til å trives siden også. for nå blir det bare morsomere og morsomere :-)
00:55 10.05.2008
Så godt å høre=)
Jeg vil faktisk at han skal ta jobben. For OSS er det mye penger, og det innebærer at jeg kanskje får drømmene mine oppfyllt=)
Er mest det at han kan måtte reise på dagen! som er mitt problem...
Men er vel egentlig begrenset for hvor mye det skjer også....
Godt å høre at vi har en super tid i møte m.t.p snuppen ihvertfall;o)
01:00 10.05.2008
ja jeg fortsår at det er litt tråki at han må reise på dagen innimellom. men du må bare tenke på alt du får igjen for det.
og selvsakt er det mye penger. jeg har 126 000 i året... hadde jeg hatt den summen der sa hadde det blitt julaften og påske på en gang :-)
det går nok fint skal du se.
om 1/2 år så løper hun rundt og forteller deg hva hun vil. og har meninger og humor på et helt annet nivå :-) tihi
01:04 10.05.2008
Det er akkurat det! Men virket nesten som at det var bare jeg som syntes det...hehe.. for de dagene han bare er hjemme å jobber 8-16 (noe som kommer til å være mesteparten av tiden) så kommer det jo til å være supert=D Ingen stress med kø hjem, ingen stress med handling, for det kan jeg gjøre før på dagen, og all tid vi sparer kan brukes på å kose med snuppen, leke og være ute!
Tror jeg bare skal gi han grønt lys! Er ikke kommet frem noe negativt her som jeg ikke har tenkt på=) Ser bare mer og mer positivt;o)
Og nå GLEDER jeg meg enda mer altså! Herlighet, kan hun virkelig snakke og gå om 6mnd=S hehe, tiden går fort!
01:07 10.05.2008
tiden går super fort! når er det slik at gunnar våkner og sier "mamma" jeg henter han og vi koser frem til han erklærer puppen for "tom" og "spist opp" så sier han "sulten" og jeg spør hva han vil ha og han svarer "ost, jus" og han får ost og jus... hehe..
sånn går dagene... utrolig gøy når de kan si masse rart :-)
01:12 10.05.2008
Så herlig! hihi... Skal ikke si jeg fikk mindre lyst til å være hjemme nå=P Merkelig å glede seg så masse til noe man ikke kan se for seg at skal skje! Natta=)
00:30 10.05.2008
Ja den muligheten ville jeg ikke sagt nei til! Du kan være hjemme med barn, og han blir jo ikke så veldig mye mer borte nå enn hva han har i den andre jobben! Han trenger jo ikke å bli der resten av livet!
Folk kan si at penger ikke er alt, men noen bekymriinger mindre kan det bli!
Nei, hvis samboeren min hadde kommet hjem med det tilbudet hadde jeg sagt ja. Men selvfølgelig er det jo opp til han!
00:33 10.05.2008
Nei penger er ikke alt, men nesten;o) hehe...
Hadde blitt kvitt noen (d.v.s MANGE) bekymringer, OG jeg hadde fått oppfyllt drømmen min som er å være hjemme med ungene når de er små. OG siden han kan jobbe hjemmefra, så kanskje jeg kan få oppfyllt drømmen om hus, hage og hunder som løper fritt, samtidig,o) hihi....
Min mann tjener en del mer, og har dessverre også endel reising for tiden.
00:31 10.05.2008
Men forskjellen her er at vi alltid vet hva vi har å forholde oss til. Vet når han skal være hjemme, og kan planlegge utfra det. Tror det er viktig når barna er små.
Men flott om du ønsker å være hjemmeværende. Jeg hadde nok kjedet meg hjemme, nå som jeg er alene med banra i perioder. Synes det ok å få brukt egen utdannelse, og å ha litt inntekt selv også.
00:42 10.05.2008
Kansje, om jeg følte vi var sterke nok som familie.
Men da må det være noe som begge er innstilt på.
Altså, du må kunne leve med å ha hovedansvaret hjemme uten å bli bitter og lei. Det kan jo være en utfordring.
Dere kommer sansynligvis til å ha helt forskjellige liv, det kan bli vanskelig for ham å kunne følge opp, og ha oversikt over forskjellige utfordringer og dilemmaer du kan oppleve i forbindelse med barna, i perioder han er mye borte.
00:49 10.05.2008
Tror noen har misforstått...
Det KAN bli reisedager. MEN det er en 8-16 jobb altså, og da jobber han hjemmefra=) Og "hovedkontoret" her i bergen er 5min unna å GÅ.
Er bare de neste 9mnd at det vil bli ca 2mnd reising på hver ansatt! hehe
00:44 10.05.2008
IKKE???
Hva skal til for å være kvalifisert som mye da?
600.000 tilsvarer det vil vil ha TILSAMMENom noen år, om vi fortsetter som i dag... dvs 7-15 HVER ukedag... Og snuppen som må i bhg 6.30 til 16.30 hver dag=(
00:50 10.05.2008
Hva som er mye og lite er jo opp til hver enkelt.
Hadde lønna vært på 800.000,-+ i året skulle jeg vurdert det, men da hatt den jobben i max 2 år. Det skal MYE penger til for å veie opp for at han hadde vært borte. Og ikke det at jeg skulle hatt pengene, men de skulle gått rett til boliglånet og fått nedbetalt det en god del.
00:52 10.05.2008
Men som jeg skriver så er det en 8-16 jobb, fra hjemmekontoret her hjemme=) Og den reisingen er akkurat nå snakk om 2mnd pr annsatt på de neste 9mnd... Er reising ellers også altså, men ikke så mye som nå fremover=)
01:18 10.05.2008
Tenkte ja/nei, om folk hadde gjort det;o) Kanskje litt dårlig til å forklare, spesielt siden alle tror det er så mye reising, men det som er mye er jo kun snakk om de neste 9mnd, og av de 9mnd må han være borte i tilsammen 2;o) hehe, ikke så gale når man er vandt til 2uker på og 4uker av...
01:09 10.05.2008
Vet du, vi hadde nok gått for det om sambo hadde vært frisk nok!
400.000 i GRUNNLØNN er mye penger, iallefall for oss (vi har ca 160.000 til sammen i året, akkurat nok til å klare oss akkurat), og om du da kan være hjemme og det er det du vil, så er jo dette et fantastisk tilbud!=)
01:21 10.05.2008
Har nok bestemt meg=) Nå ser jeg bare det positive, og kommer ikke på noe negativt (utenom de 9mnd med masse reising).
Herlighet, tror jeg skal slutte å klage på dårlig råd!! Er det virkelig mulig å klare seg på 160.000 i året? Det hadde jeg faktisk ikke trodd.... Med tanke på at dere er 3!
01:30 10.05.2008
Ja, men det skatter vi ikke av da.
Og det er sånn at det akkurat går rundt, og ikke spesielt knirkefritt.
Tenkte å søke meg inn på voksenopplæringen så jeg kan få stipend snart, men det hadde vært greit om nevrologene hadde funner ut hva som feilte meg, siden refleksene på høyre side svekkes mer og mer over tid.
Men jeg har mest lyst å bli hjemme med Lusket. Skal jeg noe, får det bli på kveldstid tenker jeg:)
01:39 10.05.2008
Må jo bare si at jeg får UTROLIG dårlig samvittighet av å lese det!
Og her sitter (SATT) jeg og klager på dårlig råd.. All ære til deg/dere som klarer det!=) Håper virkelig de finner ut av det snart...
Skjønner godt at du vil være hjemme, for slik har jeg det også;o)
01:58 10.05.2008
Vet d, nå ser jeg at jeg tok feil, det er ikke 160, men ca 190.000, men skralt er det uansett!;)
Men du har jo dårlig råd du også, så det er da INGEN grunn til å ha dårlig samvittighet!
Det er jo ikke din feil at sambo er lærling på rehab.penger;)
(rehab. penger er 60% av lønn, og lærlinglønn er ikke noe å skryte av)
Men jeg satser på at det blir bedre, for om de finner ut hva som feiler meg og det ikke kan fikses fort, har jeg rett på ung uføretrygd, det hadde hjulpet MYE;)
02:11 10.05.2008
Uansett, så er det ikke mye å leve for i Norge i dag!
NEI, er du gal... Har langt ifra dårlig råd vi! Her er det snakk om idioter som bruker 50kr dagen på pepsi...*flau*
Jeg er lærling og får bare 80% lønn, men sambo er utlært og er enda sykemeldt så han har 100% lønn. Det bli verre i Juni om han skal over på 60% lønn, men vi håper jo nå at han slipper det;o)
Men har du ikke rett på mer nå også? selvom de ikke vet hva det er?
Ikke billig å være syk nei!
03:49 10.05.2008
Men nå er det mindre en det vi har nå så for oss ville det ikke vært gunstig på noen måte..
men, leser jo lenger ned nå hva dere har og da ville jeg takket ja var jeg dere.
08:17 10.05.2008
Jeg hadde sagt ja! Om mannen din ikke har noe spesiell utdannelse er dette en kjempeflott begynnelse! Man må tenke litt fremover også. Mannen min er 3d designer men har jobbet seg opp til designingeniør de siste 8 årene. Og først nå har han fått god lønn. Han skled inn på et bananskall og har virkelig kommet langt!
Siv.ing blir han nok ikke, men det er mange titler han kan få av erfaring. =)
08:28 10.05.2008
Jeg hadde sagt JA uten tvil.Så gøy for han at han får reise til så mange ulike detinasjoner og for en erfaring han vil få? Kanskje dere kan få bli med på noen av turene ?
09:00 10.05.2008
Er litt dårlig lønn for så mye reising ja.
Jeg har en mann som reiser en del.
En ting er når de er borte 2uker på sjøen ,
men det er ganske annderledes når de plutselig må dra et sted på kort varsel.
Kan bli slitsomt og frustrerende og ikke ha noe å forholde seg til.
Husk at man trenger tid til å pleie familien og det er ikke lett hvis det blir stykkevis og delt.
Det er viktigere enn penger.
Men når det er sagt , så er det jo dere som må bli enige om dette.
det viktigste er hva dere har lyst til;)
09:29 10.05.2008
Han vil vera meir heime om han er i Nordsjøen 2-4. Då har han jo friperiodane heilt fri. Slik som denne jobben ser ut så må han jo jobbe når han er heime og ha reise itillegg. Eg er vokst opp med ein far i nordsjøen og eg har hatt meir med han og gjer enn mora mi som jobba 80% i helsevesenet.
Personlig hadde eg sagt nei, då lønna ikkje stod i forhold til reisedøgn.
09:46 10.05.2008
jeg hadde ikke bestemt for han, han måtte velge selv, men er rimlig sikker på at han ikke ville reist så mye pga meg og barna. kan tjene like gode penger på andre måter.. og penger er forresten ikke alt heller.. ;)
10:10 10.05.2008
Hvis han ønsket å ta jobben hadde jeg ikke stillt meg i veien nei, klart blir litt slitsomt både for den som jobber og den som må være hjemme med barna men syntes det er en høres ut som en bra mulighet.
10:17 10.05.2008
Hadde mannen virkelig hatt lyst på den jobben hadde jeg nok ikke satt meg helt på bakbeina.., men synes lønnen var ganske dårlig i forhold til hvordan du forklarer det i hovedinlegget ihvertfall ( har ikke lest alle innleggene nedover)..
Mannen hadde sagt nei på stående fot .., han tjener like mye i grunnlønn nå som ansatt i staten .. Hvor han i tilegg har mye fri.., så for mannen hadde det ikke vært aktuelt kjenner jeg han rett...
10:37 10.05.2008
Ja!!! Det hadde nok vi gjort! :) Penger betyr faktisk myye,min samboer er nettopp begynt i ny jobb og første lønningen kom på 24 000! Og det er mye for oss så jeg ble hoppende glad!! ;) og det er jo ikke så mye han må reise.. Kan styrke forholdet det også. Da får dere tid til å savne hverandre litt også..hehe.. ;) Jeg ser faktisk litt fram til at min samboer må reise med jobben, det gjør han selv også, er greit med noen utfordringer i jobben. :) men det blir bare til Fusa da så ikke så grådig langt vekke..hehe..
Lykke til! :) :)
11:17 10.05.2008
Ja uten tvil. Det er en mulightet som ikke vil dukke opp mer enn en gang. Dere vil bli mer økonomisk uavhengige, og det vil være mange opllevelser for han. Så når det faktisk ikke er snakk om å være borte mer enn 2 uker i strekk hadde vi ikke vært i tvil.
11:18 10.05.2008
sambo hadde sagt nei, men nå jobber han i Nordsjøen grunnlønn på 450 000 da er ikke tillegg lagt til. . da har han 4 uker hjemme, da vet han at det ikke skjer noe i hurten og styrten;)
Ligger på en 30 000kr utbetalt, men det som er kjekt med nordsjøen at plutselig så kommer de seg ikke hjem den dagen de skal, det betyr 9 000 ektra pr.dag;)
mer fri og gode penger i nordsjøen, istede for masse penger og masse jobbing.
11:26 10.05.2008
Jeg hadde sagt at det hadde vært opp til han.. Jeg vil ikke være den som vil ødelegge noe for han hvis han virkelig vil det.. Men han måtte ha tenkt over konsekvensene først.. Hvis han hadde sagt ja til jobben så hadde jeg blitt veldig lei meg.. Men forstatt så er det jo hans valg..
22:27 10.05.2008
Vi kommer nok til å takke ja=)
Det blir ikke så masse reising som de fleste ser ut til å tro, for som jeg skrev så er det bare de neste 9mnd at det blir slik=)
(og 2mnd av 9 er jo ikke så hakkande gale...Når det lengste blir 14dager sammenhengende. Og vi kan jo alltids være med han=)
Det er nok en god mulighet for han, og etter noen år det, så er det et hav av andre muligheter som kommer til å gi mer penger og mer fritid=)
Kan enda ikke se at noen har kommet med noe negativt som jeg ikke har tenkt over, og det er bra;o) For nå klarer jeg nemlig ikke å finne noe negativt med det=)
22:38 10.05.2008
Hæ? Hadde DERE gjort det? Det er vel opp til mannen å avgjøre mener jeg... Men min mann hadde ikke tatt jobben, fordi han tjener mer enn det i den jobben han har, han har ikke behov for sivilingeniør tittel, og han liker ikke å reise.
22:46 10.05.2008
Ja.....Han avgjør selvfølgelig selv, men spørr uansett meg hva jeg syntes, og om det er greit at jeg må ta meg av VÅRT hus og VÅR unge=)
Vi takker ja, om det blir reelt. Så slipper vi å tenke mer på om det blir omskolering og 60% lønn... Og han får mange muligheter senere i livet.
Som sagt så er det snakk om 2mnd reising de neste 9mnd, ög vi har muligheten til å være med han på jobb om vi vil.=)
22:46 10.05.2008
Altså min mann tjener 420000 i året og han har utdannelsen kun innen videregående skole, og han jobber ikke over hele verden og ikke noe særlig med overtid heller. Så 400.000 er ikke mye penger om det skal kreves så mye av han, da bør du forlange og få se en arbeidskontrakt fra dette firmaet og siv.ing blir han ikke uten og ha studert, mulig de kan lønne han som det innen firmaet, men uten en eneste eksamen kan han ikke kalle seg det uten de nødvendige papirene i orden!
23:08 10.05.2008
Tror neppe han kan ta de samme jobbene som en siv.ing, det er jo en beskyttet tittel så om han ikke har eksamenspapirer på dette kan han ikke søke jobb som dette i andre firmaer, tror du har bommet litt der!
En lege kan jo ikke ta jobber som det selv om vedkommende skulle tatt opplæring som dette uten medisinsk embetseksamen det er jo fullstendig umulig.
Mulig han kan kalle seg det i firmaet til din stefar, men hva når det går konkurs om det skulle skje? da har han jo ingen jobb og kan ikke søke på jobber som er for siv ing. Bør jo heller gå på skole og muligens få lønn mens han utdanner seg og binde seg i etterkant til firmaet.
23:19 10.05.2008
Nope, min stefar har INGEN eksamener etter ungdomsskolen, men det er hannes firma, og han er ettertraktet som bare det. MÅ ikke alltid ha så mye skole. Han kan fiiint få jobber i mange,mange firma etterpå om han vil. Han får papirer på alle kursene han får osv,osv ,men gidder ikke sitte her å forklare alt her inne på dib... Skal du ha det politiske korrekte svaret som min stefar sa, så må du nesten snakke med han, jeg bare prøver å forklare slik som sambo sa det til meg;)
23:06 10.05.2008
Slik du la det fram i hovedinnlegget her får man inntrykk av at det er usedvanlig mye reising, men nedover får man mer klarhet i dette... Kanskje derfor mange tror det er så mye reising?
Du sier det blir en del reising de neste 9 mnd. Ok, men hva med etter de 9 mnd da? Hvor mange reisedøgn vil han ha i året? Vil han ha et bestemt antall reisedøgn slik at dere kan forholde dere til dette? Eller er det helt vilkårlig?
Hvis han må reise på dagen, hvor lenge blir han borte? Hvor langt drar han? Osv osv...
Og jeg synes ikke 400 000 var noe eksepsjonell god lønn. Den er god ja, men ikke enormt. Dessuten må du huske at dette skal skattes av, og en hel del skatt også...
En lønn på 360 000 tilsvarer jo ca 18 000 utbetalt i mnd.
Hadde vi fått dette tilbudet hadde jeg ikke stilt meg i veien om sambo virkelig ønsket det, men jeg hadde nok håpet på at han takket nei... Men der er man jo forskjelllig...
23:15 10.05.2008
Ja, var kanskje litt klønete skrevet ,emn får unnskylde meg med at det var sent, og jeg var litt giret;o)
Etter de 9mnd så er det en vanlig 8-16 jobb hjemmefra=) Selvfølgelig med reising, men det bare innimellom om de trenger han på e båt eller plattform! Og da blir det jo ekstra betalt. Det lengste min stefar har vært borte (han er sjefen) var da han var 14 dager i Manilla...
Ellers er det 1 dag her og kanskje 3-4dager der. Kan bli hvor som helst; manilla,bangkok,stavanger,aberdeen osv...
400.000 var det han sa ca at trainee lønnen var. Sikkert mer siden han sa 400.000 et eller annet, men vi går ut i fra det... Og da er det jo ikke en eneste bonus eller reisedag regnet med=) Om du plusser på den årligge bonusen av overskuddet, så blir det jo mer og;o)
Lønnen er bedre enn i har i dag. Han har pr. i dag 18.000 utbetalt, og er 100%sykemeldt. Mest sannsynlig om han ikke finner seg ny jobb, så blir det omskolering når syke-året er omme i juni. Og da er vi nede i 60% lønn av det vi har i dag... Høres det bedre ut da?!=)
23:12 10.05.2008
Men i forhold til reisedøgn ville jeg absolutt tatt jobben, i og med at han den dag i dag jobber på sjø!
Et døgn her og et døgn der er MYE mindre enn 4 uker på og 2 uker av!!!;)
23:19 10.05.2008
Min samboer har også fått et veldig bra jobbtilbud nå. Der begynner han på det dobbelte av din, HI, og må også regne en god del reisning. Han reiste mye før da han jobbet i samme firma som nå har tilbudt han sjefstillingen for avd. deres i norge, så da var vi vant med det. Nå er han hjemme kl 17 hver dag og fri hver helg, alle ferier osv og det er jo veldig deilig. Om han takker ja, må vi flytte til oslo. Det er et sykt bra tilbud og slike tilbud vokser ikke på trær, så det blir nesten for dumt å si nei. Samtidig som det ikke er så forbanna lett å si ja heller. Vi slites veldig mellom å flytte fra byen vi begge er vokst opp i, helst vil at barna våre skal vokse opp i og familiene våre som vi er mye bor her. Det var argumentene for å bli. den nye jobben gir en sykt bra lønn, jeg kan studere og ende opp med en god lønn og den gir han muligheter for personlig og yrkesmessig vekst samt økonomisk trygghet, men det innebærer mindre tid med familien, han kommer til å være mye borte i oppveksten til ungene og fra meg. Hva veier tyngst? Vi vet faktisk ikke om vi kommer til å si ja eller nei. Penger er ikke alt.
23:25 10.05.2008
Men han har vel kanskje også gått på skole? Det har ikke min gjort... Han har jobbet seg opp fra bunnen av, og endt opp der han er i dag, på statfjord b.... Synes bare det er ganske bra gjort jeg! Spesielt siden jeg vet bakgrunnen. Er jo ingen sjef han skal være med den lønnen men en trainee. Men som jeg prøver å fprklarer så er dette en 8-16jobb fra HJEMMKONTOR! heh... det er snakk om at i løpet av 9mnd, så skal han være vekke i 2mnd.... Han slipper til og fra jobb, slipper kø, osv... Penger er nesten alt, og han velger iikke jobb fremfor familie... Om han blir der han jobber nå, så er han mer vekke enn om han tar den jobben....*phu*
23:27 10.05.2008
Min har bare fagbrev og har jobbet seg opp og han er bare 26 år, så han har gjort det sinnsykt bra siden han fikk dette tilbudet.
Jeg syns det din mann har fått høres bra ut og absolutt til å leve med. Så i deres tilfelle, ville jeg sagt ja. Forstod det slik at dere ikke trenger å flytte heller?
23:30 10.05.2008
Han hadde sagt nei. Han jobber litt overtid, reiser litt til nordsjø og andre steder i landet (fastlandet), så lønna ligger på 500000. Jeg hadde også sagt nei tror jeg.. Penger er ikke alt selv om de er greie å ha:))
23:32 10.05.2008
Han har allerede en jobb han er mye borte i og tjener rundt 600 000.....jeg HATER det og kjeder RÆÆÆÆÆVA av meg når han er lange borte..og jeg HAAAAATER uforutsigbarheten i jobben hans..
Så nå skal han kansje bytte jobb om kort tid...rundt samme lønn, mer fri og mere forutsigbarhet. Jeg skal jo gå skole/studere fra høsten av hvis jeg kommer inn på sykepleien her til høsten. Gruer meg til å være mye alene da, det er ikke rare familielivet. Men om ca 5år, da skal han trolig slutte helt med det der og gjøre noe annet.. GLEEEEEDER meg til den dagen, synd jeg kansje skal være endel borte da....hvis jeg skal realisere drømmen min, som er å bli jordmor.
23:50 10.05.2008
Men 2mnd reising pr ansatt de neste 9mnd er vel ikke såå gale som alle får det til å høres ut som? Siden de kaller det for mye, så vil det jo si at etter de 9mnd vil det bli liiiite. Ihvertfall for meg som er vant til at han jobber i nordsjøen... Og da jobber han jo hjemmefra 8 til 16, fri i helgene, og han slipper køen hjem;o)
Og det er som du sier du har det nå... Er bare snakk om et par år, så kan han roe ned, finne seg en annen jobb, eller hva som passer da=) Innen de årene er gått, så er vi ferdig med "familielagingen" så jeg kan jobbe med det jeg vil igjen. Eventuelt gå mer skole=)
Jordmor ja, lykke til! Det har jeg også lyst itl,men hadde aldri klart det=P hehe...